کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


مروری بر بیماری زونا:


زونا (تبخال زوستر) در اثر ویروس واریسلا زوستر (VZV) ایجاد می شود. این پاتوژن متعلق به ویروسهای تبخال است و بسیار مسری است. این ویروس علاوه بر تبخال زوستر، بیماری های دیگری نیز به نام آبله مرغان (واریسلا)  ایجاد می کند. این بیماری در دوران کودکی به عنوان یک عفونت اولیه رخ می دهد. به این معنا که اگر شخصی برای اولین بار به ویروس واریسلا زوستر آلوده شود، به آبله مرغان مبتلا می شود. پس از بهبودی این بیماری، ویروس ها در بدن کودکان باقی می مانند. آنها داخل گانگلیون نخاعی قرار می گرند.
محرک:
استرس جسمی و روانی، سایر عفونت های ویروسی، سرطان، داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، نور ماوراء بنفش.
علائم:
احساس کلی بیماری، سردرد و بدن درد، تب خفیف، سوزش پوست، درد تیرکشنده، بثورات کمربندی شکل با تاول های پر از مایع که بعدا پوسته پوسته می شوند.
محل بروز:
بثورات معمولاً در یک طرف قفسه سینه یا معده ولی ممکن است روی گردن، صورت یا پوست سر نیز دیده شود.
درمان:
تسکین با مسکن هایی از قبیل ایبوپروفن، پاراستامول، گاباپنتین، پماد یا تنتور است. علت درمانی با داروهای ضد ویروسی انجام می شود.
علل و عوامل خطر:
گانگلیون ها تجمع اجسام سلولی در امتداد نخاع هستند ویروس ها در این مکان می توانند بقیه عمر خود را به حالت خنثی بگذرانند. اما آنها می توانند حتی سالها یا ده ها سال پس از بیماری آبله مرغان دوباره فعال شوند سپس ویروس های “فعال شده” در مجاری عصبی گسترش یافته و باعث التهاب بافت عصبی آسیب دیده می شوند. در نواحی آسیب دیده پوستی، بثورات دردناک تبخال زوستر به عنوان یک واکنش ایجاد می شود. با وجود زونا ویروس های غیر فعال و خفته مجددا فعال و باعث ایجاد تاول می شوند و می توانند منجر به آسیب عصبی شوند.
خطر عفونت و انتقال عفونت زونا:
فقط افرادی که قبلاً به آبله مرغان مبتلا شده اند، می توانند به تبخال زوستر مبتلا شوند. مهم است بدانید چه موقع خطر عفونت زونا وجود دارد. سرانجام میزان عفونت آبله مرغان بسیار زیاد است یعنی از 100 فرد آلوده، 90 بیمار مبتلا به آبله مرغان اگر در تماس با شخصی که مریض هست، مبتلا به آبله مرغان می شوند. این بیماری هنوز نیز مسری است اگرعلیه آن واکسینه نشده باشد.
اما “تماس با بیمار آلوده” به چه معنی است؟
این عبارت درباره آبله مرغان به این معنی است که یک فرد آلوده در چند متری فرد آلوده قرار دارد. دلیل این امر این است که واریسلا از طریق عفونتی موسوم به قطره منتقل می شود. این بدان معنی است که عوامل بیماری زا از طریق هوا منتقل می شوند. بنابراین حتی لازم نیست تا فرد لمس شود تا آلوده گردد. برای آلودگی کافی است که بیمار ویروس های ریز حاوی قطرات پخش شده در هوای محیط هنگام تنفس یا سرفه را استنشاق کند.
زونا از راه دیگری نیز مسری است: ویروس های واریسلا زوستر از طریق تماس مستقیم با تاول های پوستی حاوی ویروس منتقل می شوند. به عنوان مثال این اتفاق زمانی می تواند بیفتد که فرد سالم لثه بیمار را لمس کند. ویروس ها همچنین می توانند از طریق لمس اشیایی که قبلاً در دست آلوده بیماران بودند (تماس غیرمستقیم) منتقل شوند. فرد مورد نظر در صورت عدم وجود این بیماری و واکسیناسیون علیه آن، به آبله مرغان مبتلا می شود.
عفونت حاصل از تماس مستقیم با زونا امکان پذیر نیست زیرا تنها در صورت فعال شدن مجدد ویروسهای مستقر در سلولهای عصبی می توانند شیوع یابند. بسیاری از افراد به آبله مرغان مبتلا نمی شوند زیرا در کودکی علیه این بیماری واکسینه شده اند. با این حال اگرافراد با واکسن زنده ایمن شده باشند، می توانند به زونا مبتلا شوند.
ویروسهای واکسیناسیون می توانند خود را در سلولهای عصبی جای دهند تا در سال های بعدی زندگی فعال شوند. اما این اتفاق برای افرادی که آبله مرغان را پشت سر گذاشته اند کمتر اتفاق می افتد. بعلاوه این بیماری به آرامی پیشرفت می کند. زونا در بیشتر موارد در نزدیکی محل اصلی واکسیناسیون ظاهر می شود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 640



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر سید مسعود داودی

دکتر سید مسعود داودی

متخصص پوست و مو

021-88873000

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر محمد باقر دریاباری

دکتر محمد باقر دریاباری

پوست و مو و زيبايى

021-22949095

دکتر پروین نوابی

دکتر پروین نوابی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-88690529

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر زهرا اکبری

دکتر زهرا اکبری

پوست و مو و زيبايى

021-26450199

دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional