کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


مروری بر فیشور سیلنت:


پوسیدگی دندان، به شکسته شدن تدریجی دندان ها گفته می شود. این وضعیت اغلب به دلیل فعالیت باکتریایی در دهان بیمار ایجاد می شود. دندانپزشکان بطور معمول برای کودکان، که در معرض خطر بیشتری از پوسیدگی دندان هستند، فیشور سیلنت های دندان را تجویز می کنند.در معاینه بصری، دندان های آسیب دیده، بسته به شدت پوسیدگی ممکن است درجاتی از رنگ های زرد یا سیاه را نشان دهند. بیماران ممکن است درد شدید دندان را تجربه کنند، که این می تواند منجر به مشکل در خوردن غذا شود.
همچنین تورم بافت اطراف دندان و عفونت لثه ها نیز قابل مشاهده است که در نهایت منجر به ریزش دندان می شود. باکتری ها می توانند بافتهای سخت دندان، یعنی مینای دندان و عاج را تجزیه کنند. باکتری هایی که عامل پوسیدگی دندان اند، از قندهای ساده موجود در مواد غذایی به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند.
بنابراین، رژیم غذایی با قند زیاد خطر ابتلا به پوسیدگی دندان را افزایش می دهد. افراد مبتلا به دیابت قند یا سندرم سوژرن و همچنین افرادی که برخی داروهای خاص (مانند آنتی هیستامین یا داروهای ضد افسردگی) را مصرف می کنند نیز در معرض خطر بیشتری در ارتباط با ایجاد پوسیدگی دندان هستند.
چه کسانی باید در انتظار نتایج مطلوب باشند؟
بیماران جوان، معمولاً به محض شکسته شدن دندان های آسیای دائمی خود، این فیشور سیلنت ها را قرار می دهند. به دلیل آناتومی سطح دندان های آسیا، این دندان ها به درستی به وسیله ترکیبات موجود در بزاق یا فلوراید موجود در خمیر دندان و آب آشامیدنی که از پوسیدگی دندان ها پیشگیری می کنند، محافظت نمی شوند. فیشور سیلنت های دندان، از مواد شفاف و شبه پلاستیک ساخته شده اند و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کنند.
فیشور سیلنت:
این راهکار در مقایسه با محدود کردن رژیم غذایی، در جلوگیری از بروز پوسیدگی در افراد جوان موثرتر است. این مواد همچون سپری سخت، از جمع شدن مواد غذایی و باکتری ها در شیارهای دندان جلوگیری می کنند. در بیماران جوان، بیشتر پوسیدگی ها در دندان های پشتی اتفاق می افتد، جایی که از بین بردن مواد غذایی و باکتری ها با مسواک زدن دشوار است.
به طور معمول، فیشور سیلنت ها با وجود فشار زیادی که هر روز و در حین جویدن با آن روبرو می شوند، برای پنج سال یا بیشتر کار می کنند. در مورد برخی از بیماران، فیشور سیلنت ها در بزرگسالی نیز همچنان در جای خود قرار دارند. اما اگر فیشور سیلنت به درستی استفاده نشود، به دلیل آلودگی بزاق بیمار، می تواند حتی سریعتر نیز تجزیه شود.
این فرایند چگونه انجام می شود؟
پوشاندن دندانها با فیشور سیلنت نسبتاً ساده است. اگر بیمار کودک باشد، ممکن است مدتی طول بکشد تا دندانپزشک به او توضیح دهد که در طول عمل چه اتفاقی خواهد افتاد. یک دندان پزشک متخصص، قبل از هرگونه معاینه بصری، دندانهای بیمار را به درستی تمیز می کند (از بین بردن همه آثار پلاک و مواد غذایی باقی مانده).
سپس دندان را با محلول مخصوصی آغشته می کند و چند دقیقه صبر می کند تا محلول خشک شود؛ این خشک شدن نیاز به تجهیزات ویژه ندارد و تنها دهان بیمار مدتی باز می ماند. سپس یک ماده مایع و شبه پلاستیکی، بر روی دندان قرار می گیرد که سپس توسط یک نور سفت کننده تنظیم می شود.
اخیراً تعداد زیادی از دندانپزشکان از فیشور سیلنت های یونومر شیشه ای استفاده می کنند که حاوی فلوراید هستند و به طور کلی نسبت به رطوبت حساسند. این نوع فیشور سیلنت ها، به دلیل توانایی رهاسازی فلوراید در طولانی مدت – حتی پس از افتادن این مواد– نیز از پوسیدگی دندان جلوگیری می کنند.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 917



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional