کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


مصرف روزانه ویتامین E:


کمبود ویتامین E در افراد سالم دیگر چندان رایج نیست و اکثر مردم به اندازه کافی از مواد غذایی مصرف آن را دریافت می کنند. هنگامی که نوبت به مقدار روزانه مصرف ویتامین E می رسد که چه دوزی برای اکثر افراد کافی است، موسسه ملی بهداشت پیشنهاد می کند:
0 تا 6 ماه: 4 میلی گرم 4 میلی گرم
7 تا 12 ماه: 5 میلی گرم 5 میلی گرم
1 تا 3 سال: 6 میلی گرم 6 میلی گرم
4 تا 8 سال: 7 میلی گرم  7 میلی گرم
9 تا 13 سال: 11 میلی گرم 11 میلی گرم
14 سال به بالا: 15 میلی گرم 15 میلی گرم 15 میلی گرم 19 میلی گرم
کمبود ویتامین E:
در حالی که کمبود ویتامین E بسیار نادر است، افراد مبتلا به فیبروز کیستیک، بیماری کرون یا ناتوانی در ترشح صفرا از کبد به دستگاه گوارش ممکن است از اسهال مزمن رنج ببرند که در نتیجه برخی اوقات به اشکال محلول در آب ویتامین ها نیاز دارند.
خطرات مصرف بیش از حد ویتامین E برای سلامتی:
در حالی که مصرف بیش از حد ویتامین E بر اساس مواد غذایی بعید است، موسسه ملی سلامت گزارش می دهد مصرف دوزهای بالای این ویتامین به شکل مکمل عوارض جانبی جدی ایجاد می کند. یک عارضه جانبی جدی افزایش خطر سکته هموراژیک مغز است. یکی دیگر از عوارض جانبی در حال مطالعه افزایش احتمال ابتلا به سرطان پروستات است. برای اکثر بزرگسالانی که از مکمل های مصنوعی استفاده می کنند، دوز مصرفی نباید از هزار میلی گرم در روز تجاوز کند.
مسمومیت ویتامین E چیست؟
مسمومیت ویتامین E زمانی است که مقدار بیش از حد ویتامین E در بدن جمع شده و باعث بروز عوارض جانبی می شود. ویتامین E، به عنوان یک ویتامین محلول در چربی و یک آنتی اکسیدان عمل می کند. این امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان های خاص، مشکلات بینایی و اختلالات مغزی را کاهش می دهد.
یکی از وظایف اصلی آن این است که رگ های خونی را متسع نگه دارد و از تشکیل لخته در رگ های خونی جلوگیری می کند. ارزش روزانه ویتامین E، 15 میلی گرم در روز است، مواد غذایی زیر سرشار از ویتامین E هستند:
روغن ها: روغن سویا، روغن آفتابگردان، روغن جوانه گندم و روغن ذرت
آجیل و دانه ها: تخمه آفتابگردان، بادام، فندق، بادام زمینی و کره آن
میوه ها: کیوی، انبه و گوجه فرنگی
سبزی ها: اسفناج و کلم بروکلی
با توجه به اینکه ویتامین های محلول در چربی در بدن به ویژه در صورت مصرف مقادیر بیش از حد آن از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها تجمع پیدا می کنند. برای ویتامین E، حد بالا یا مقداری که اکثر افراد می توانند روزانه از طریق غذا و مکمل ها بدون عارضه مصرف کنند هزار میلی گرم است.
بسیاری از افراد به امید بهبود سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به سرطان یا تقویت مو، پوست و ناخن های خود از طریق اثرات آنتی اکسیدانی و بالقوه ضدپیری از مکمل های ویتامین E استفاده می کنند. با این حال، مصرف مکمل های ویتامین E غیرضروری هستند و تا زمانی که کمبود ویتامین نداشته باشید فواید کمی دارند.
افراد دارای رژیم های کم چرب یا اختلالاتی که توانایی هضم و جذب چربی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد مانند بیماری کرون یا فیبروز کیستیک در معرض خطر کمبود ویتامین E هستند. مصرف بیش از حد ویتامین E باعث رقیق شدن خون شده و منجر به خونریزی مهلک می شود.
به همین ترتیب در لخته شدن خون که دفاع طبیعی بدن در برابر خونریزی بیش از حد پس از آسیب است دخالت می کند، همچنین با افزایش خطر سکته هموراژیک مغز یا سکته مغزی ناشی از خونریزی در مغز مرتبط است. علاوه بر این، یک مطالعه نشان می دهد مصرف بیش از حد ویتامین E با خطر بالاتر مرگ و میر ناشی از هر علتی مرتبط است، اما تحقیقات بیشتری برای تایید این احتمال لازم است. با توجه به این خطرات شدید نباید مقادیر زیادی مکمل ویتامین E مصرف شود.
به نظر می رسد خطر تعامل ویتامین E با داروها هنگام مصرف در سطح طبیعی خطر کمی دارد. با این حال، مکمل های ویتامین E با دوز بالا آنهایی که بیش از 300 میلی گرم در روز تامین می کنند می توانند با رقیق کننده های خون مانند آسپرین و وارفارین تداخل ایجاد می کنند، همچنین با تاموکسیفن، دارویی که برای درمان سرطان پستان استفاده می شود و سیکلوسپورین، سرکوب کننده سیستم ایمنی که توسط افرادی که پیوند عضو انجام داده اند استفاده می شود. در صورت وجود نگرانی پیرامون تداخلات مکمل های ویتامین E و داروهای مصرفی خود با پزشک خود مشورت کنید.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 554



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional