کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


ویتامین ها در دوران کهنسالی:


در کهنسالی درمورد مصرف ویتامین‌های موردنیاز باید به این نکته اشاره کنم که بنا به بیماری و مشکلاتی که فرد مبتلاست باید ویتامین دریافت کند. به‌عنوان مثال، اگر فرد جزو بیماران دیابتی باشد باید از مکمل‌های مخصوص دیابتی و اگر مشکل کلیه داشته باشد از مکمل‌های مخصوص بیماران کلیوی استفاده کند. برای همین نمی‌توان یک تجویز کلی برای همه افراد کرد و باید قبل از تجویز مکمل مورد‌نیاز آزمایش‌های لازم انجام شود. اما اگر فرد کهنسال ما از سلامت کامل برخوردار باشد و مبتلا به بیماری خاصی نباشد، می‌توان گفت باید میزان ویتامین12 B این افراد چک شود و اگر با کمبود این ویتامین مواجه بودند، از مکمل آن استفاده کنند، چراکه در سنین بعد از 50سالگی دیگر عملا از معده مواد خوب جذب نمی‌شود چون فاکتور داخلی که عامل جذب ویتامین12 B است، کاهش پیدا می‌کند. برای همین توصیه می‌شود افراد بالای 50‌سال ماهی یک‌بار از مکمل  تزریقی این ویتامین استفاده کنند. همچنین اگر فردی با کمبود این ویتامین مواجه شود دچار کم‌خونی خاصی می‌شود که گلبول‌های قرمز فرد بزرگ می‌شود و با علائمی مثل اختلال در اکسیژن‌رسانی مواجه می‌شود. همچنین مکمل ویتامین3 D هم جزء ویتامین‌هایی است که افراد مسن باید آن را دریافت کنند.»
قبل از مصرف بخوانید:
دکتر نوشین نظری بر این تاکید دارد که افراد از مصرف خودسرانه ویتامین‌ها پرهیز کنند و زمانی مکمل‌ها و ویتامین‌ها را مصرف کنند که مطمئن باشند بدن‌شان با کمبود آن ویتامین مواجه است. با این حال درمورد دوران بارداری می‌گوید: «در دوران بارداری مقدار نیاز به مواد غذایی افزایش پیدا می‌کند اما ممکن است مقدار مواد غذایی که وارد بدن مادر می‌شود برای تامین املاح، مواد معدنی و ویتامین‌ها کافی نباشد. همچنین با بالا رفتن سن بارداری، رشد رحم و فشار آوردن به معده، حجم دستگاه گوارش کاهش پیدا می‌کند به‌همین دلیل مادر با مقدار کمی غذا، احساس سیری و سنگینی می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود علاوه بر مواد غذایی سالم، در هر دوره بارداری از ویتامین‌های موردنیاز آن‌هم زیرنظر پزشک متخصص استفاده شود.
علائم کمبود ویتامین‌ها را بشناسید
 ویتامین محلول در آب:  B1:
عوارض کمبود B1یا تیامین
کمبود تیامین در انسان به شکل بی‌اشتهایی، کاهش وزن و علائم قلبی و عصبی مشخص می‌شود.
– در مرحله آخر بیماری کبدی مزمن تغییرات موجب تخلیه تیامین کبدی و درنهایت منجر به اختلال در عملکرد مغزی ثانویه به کمبود تیامین می‌شود.
– درنتیجه  کمبود تیامین در انسان نهایتا بربری ایجاد می‌شود که علائم آن شامل اغتشاشات ذهنی، تحلیل عضلانی، ادم در بری‌بری مرطوب، نوروپاتی محیطی، تاکی‌کاردی و کاردیو مگالی است.
عوارض مصرف زیاد B1 یا تیامین:
درمورد قدرت سمیت تیامین اطلاعات بسیار محدودی در دسترس است. مقادیر بالا مثلا 1000برابر موردنیاز تیامین به شکل تجاری تیامین هیدروکلراید منجر به سرکوب مرکز تنفس و مرگ می‌شود. مقادیر تزریقی در حدود 100‌برابر میزان توصیه شده منجر به سردرد، تشنج، ضعف عضلانی، آریتمی قلبی و واکنش‏های آلرژیک می‌شود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 476



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional