کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


پس از عمل جراحی لوزه:


10 تا ۱۴ روز پس از جراحی، یک زمان ملاقات با پزشک تعیین می شود. برای زمان بندی این قرار ملاقات با پزشک تماس بگیرید. مهم ترین کاری که فرد باید پس از جراحی برداشتن لوزه برای مراقبت های بعد از عمل لوزه و جلوگیری از خونریزی و کم شدن آب بدن باید انجام دهد نوشیدن مقدار زیادی آب است. گاهی اوقات عمل هضم برای بیمار بسیار دشوار می شود. در صورتی که بیمار نوشیدنی بیشتری مصرف کند، درد کمتری را تجربه می کند. سعی کنید نوشیدنی های غیراسیدی آبکی یا بستنی یخی مصرف کنید. غذاهای نرمی مثل ژله، بستنی، فرنی، پودینگ و غذاهای له شده برای حفظ تغذیه کافی موثر هستند. غذاهای داغ، تند و دارای محتویات زبر مثل میوه های تازه، نان تست، چوب شور و چیس نباید مصرف شوند، زیرا باعث خراش گردن و خونریزی می شوند. درصورتی که آب بدن کم شد و هر گونه تلاش برای بهبود در آن خانه با موفقیت همراه نشد، مراجعه به بیمارستان برای تزریق مایعات درون وریدی ضروری می شود. پس از جراحی برداشتن لوزه بیمار عموما احساس درد می کند. اغلب به سختی می توان پیش بینی کرد که دوران بهبودی بیمار سریع است یا در طولانی مدت درد احساس می کند. بسیاری از بیماران، فورا پس از جراحی کمی احساس درد می کند. روز بعد درد افزایش پیدا می کند و برای چندین روز شدت آن زیاد است. یک هفته پس از جراحی، بیماری دوباره عود می کند و بیمار درد زیادی را احساس می کند. بیماران عموما درد در گوش، مخصوصا در هنگام هضم غذا، را گزارش می دهند. اغلب در این زمان ها است که زخم دلمه می بندد. در صورتی که احتمال بروز خونریزی وجود داشته باشد، این موقع شایع ترین زمان است. این درد معمولا آخرین دردی است که بیمار تجربه می کند. روی هم رفته، اغلب بیماران دو هفته پس از جراحی به بهبودی کامل دست پیدامی کنند. با این حال، بیمار تا شش هفته پس از عمل گاهی اوقات پس از خودرن غذاهای داغ یا تند در گلوی خود التهاب احساس می کند.
بهبودی و عوارض:
بیمار در جایی که لوزه ها پیش از این قرار داشتند، متوجه لکه های سفیدی می شود. این لکه ها دلمه های زخم موقتی هستند که در طول دوره بهبودی بوجود می آیند. این لکه علامت عفونت نیستند و در عرض یک یا دو هفته پس از جراحی می افتد و هیچ کاری برای جدا کردن آنها نباید صورت بگیرد. این لکه ها باعث بدبو شدن تنفس بیمار می شوند که پس از بهبودی کامل بیمار برطرف می شود. برای اینکه گلو به رنگ صورتی نرمال خود برگردد به شش هفته وقت نیاز است. پس از جراحی احتمال گرفتگی بینی زیاد است. گرفتگی بینی ممکن است با کاهش ورم تا چندین ماه طول بکشد. قطره های بینی سالین را می توان برای برطرف کردن هر گونه دلمه خون و کاهش خیز مورد استفاده قرار داد. بیمار به مدت چندین هفته خروپف دائم و با صدای بلند را تجربه می کند. تغییر موقتی در صدا پس از جراحی شایع است و صدا پس از چندین ماه به وضعیت نرمال برمی گردد.
۱ تا ۳ درصد از بیماران پس از عمل جراحی برداشتن لوزه دچار خونریزی می شوند. اگر چه این اتفاق ممکن است در هر زمانی پیش بیاید، تقریبا همیشه بین ۵ تا ۱۰ روز پس از جراحی پیش می آید. کم آب شدن بدن و فعالیت بیش از حد احتمال خونریزی پس از عمل را افزایش می دهد. در صورت بروز خونریزی، بیمار باید خونسرد و آرام باشد. دهان خود را با آب بشوید و سر خود را بالا بگیرد. در صورتی که خونریزی ادامه داشته باشد باید به پزشک مراجعه کنید. درمان خونریزی بسیار ساده است.به ندرت اتفاق می افتد که بیمار مجبور شود به اتاق عمل برگردد تا تحت بیهوشی موضعی زخم ناحیه خونریزی سوزانده شود. در شرایط بسیار نادر، تزریق خون ضروری می شود. پس از عمل جراحی برداشتن آدنوئید خونریزی به ندرت پیش می آید. پس از جراحی کمی خون از بینی جاری شود. در صورت بروز این اتفاق، قطره های بینی نئو سینوفرین مخصوص کودکان را می توان مورد استفاده قرار داد. در صورتی که خونریزی ادامه پیدا کرد و رنگ آن قرمز روشن بود، به پزشک مراجعه کنید.

6  |  دکتر اکبری  |  بازدید: 13534



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional