کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


پوست خشک:


پوست خشک یک وضعیت عادی برای پوست است. پوست پوست خشک می تواند هم در مردان و هم زنان رخ دهد، اما این وضعیت اغلب در افراد مسن به خاطر کاهش چربی طبیعی پوست رخ می دهد. نه تنها پوست صورت، دیگر مناطق پوستی مانند پوست دست ها، پاها، …  نیز می تواند تحت تاثیر قرار گیرد. ویژگی پوست خشک این است که پوست صورت صاف نیست. خیلی شکننده است. علاوه بر این، صورت شما نیز جوش می زند. پوست ما ۷۰ درصد آب است. حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از آن آب در پوست است (بیرونی ترین لایه پوست). به طور معمول، این لایه رطوبت را در پوست حفظ می کند و پوست را از اثرات محیط زیست و باکتری ها محافظت می کند.
اگر پوست خشک شود در نتیجه غشا زیادی از دست داده می شود، این به این معنی است که پوست دیگر سالم نیست.  در این زمان احساس می کنید پوست صورت صاف نیست، کشش پوست ضعیف است و وقتی به آینه نگاه می کنید، خواهید دید که صورت شما بی روح و فاقد نشاط است. وقتی که پوست خشک می شود، می توانید مشاهده کنید که پوست در برخی از مکان ها مثل بینی یا دهان خشک است. بسیاری از مردم فکر می کنند که این نشانه پوست پوست خشک است و برای استفاده از پوست خشک، محصولات تخصصی را خریداری می کند. با این حال، این علائم اولیه ممکن است در صورتی باشند که پوست شما خشک شده باشد و لازم است با رطوبت جایگزین شود. شما ممکن است بین پوست خشک و پوست بی آب اشتباه کرده باشید، در مورد تفاوت بین آن ها فکر کنید. سپس مفاهیم اساسی این دو مورد را در نظر بگیرید. پوست خشک نوعی پوست است که مشابه دیگر انواع پوست از قبیل پوست چرب، پوست معمولی و پوست مخلوط است. پوست بی آب نوعی از پوست است. هر گونه پوست ممکن است دارای مشکلاتی باشد، حتی اگر پوست چربی داشته باشید.
علل شایع پوست خشک چیست؟
پوست خشک به خاطر کمبود آب بدن و رژیم غذایی نامناسب:
پوست هنگامی خشک می شود که لیپیدهای طبیعی در پوست ناپدید شده اند و مانع حفاظت از سطح می شوند و در نتیجه رطوبت را از دست می دهند. این کار فرآیند کاهش رطوبت پوست را سرعت می بخشد. فقدان عوامل مرطوب کنندگی طبیعی باعث از بین رفتن رطوبت لایه های سلولی پوست می شود. پوست خشک ناهموار و ترک می خورد چون خشکی به لایه های زیرین لایه پوست سرایت می کند که باعث آسیب زدن به کانال های اپیدرم پوست می شود که تامین رطوبت روپوست را فراهم می کند. تغذیه ضعیف یکی از دلایل پوست خشک است. کمبود پروتئین (در گوشت، ماهی، تخم مرغ، شیر) باعث خشک شدن پوست صورت و تغییر رنگ می شود. به طور مشابه، فقدان چربی بدن باعث خشک شدن پوست می شود. شما باید مصرف میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید تا ویتامین و مواد مغذی برای کمک به سلامتی پوست فراهم کنید. به طور خاص، اگر روزانه حداقل ۲ لیتر آب مصرف نکنید، پوست صورت به طور قابل توجهی خشک خواهد شد.
خورشید:
نور UV  در خورشید “دشمن” پوست صورت شما است. اشعه UV  بر لایه سطح پوست تاثیر منفی می گذارد.  این کار روند پیری را سرعت می بخشد و پوست را خشک، چروکیده و لک دار می کند.
آب و هوای کثیف و آلودگی محیطی:
اگر در معرض گاز اگزوز قرار دارید، این پاسخ سوال است که چرا سطح پوست خشک است. تحت نفوذ این عوامل، لایه محافظ بیرونی پوست آسیب می بیند و پوست خشک و شکننده می شود. تغییر ناگهانی آب و هوا، یا هوای بسیار گرم و یا خیلی سرد نیز بر پوست تاثیر می گذارد.  در بسیاری از موارد پوست خشک و پوسته پوسته می شوند و دمای پوست به طور غیرمنتظره ای تغییر می کند.
استرس:
چرا استرس باعث خشک شدن صورت می شود؟ بسیاری از مردم هنوز فکر می کنند که استرس بر پوست تاثیر نمی گذارد اما این واقعیت که استرس مسئول کاهش توانایی پوست برای محافظت از خودش است. این باعث می شود که پوست قادر به حفظ رطوبت نباشد و به خشک شدن پوست کمک می کند. به منظور داشتن یک پوست زیبا و درخشان، علاوه بر استفاده از روش های مراقبت از پوست، شما باید با خوش بینی زندگی کنید و افکار مثبتی داشته باشید.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 907



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر پروین نوابی

دکتر پروین نوابی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-88690529

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر زهرا اکبری

دکتر زهرا اکبری

پوست و مو و زيبايى

021-26450199

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر سید مسعود داودی

دکتر سید مسعود داودی

متخصص پوست و مو

021-88873000

دکتر علیرضا تقی زاده

دکتر علیرضا تقی زاده

متخصص پوست مو و زیبایی

021-33257983

دکتر محمد باقر دریاباری

دکتر محمد باقر دریاباری

پوست و مو و زيبايى

021-22949095

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional