کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


کشیدن دندان عقل نهفته:


دندان عقل را می توان با یک جراحی ساده بیرون آورد اما زمانی که نام دندان عقل نهفته به میان بیاید همه چیز عوض می شود. فرایندی که برای بیرون آوردن دندان عقل نهفته طی می شود کمی طولانی تر است و از یک جراحی ساده رده بالا تری دارد. دندان عقل نهفته را نمی توان در میان دندان های خود نگه داشت. زیرا می تواند یک فشار به دیگر دندان ها وارد کند و علاوه بر بافت، فرم آنها را هم تغییر دهد که این می تواند صدمه های زیادی به باقی دندان ها وارد کند و به همین دلیل است که دندان عقل خطرناک است و در صورت مشاهده باید حتما کشیده شود.
عده ای از مردم همیشه برای شان چنین سوالی مطرح است که آیا دندان عقل خود را بکشند یا آن را نگه دارند؟ حال چنین تفکری به دو بخش تقسیم شده است. دسته اول فکر می کنند تا زمانی که این دندان آزار و اذیتی برای شان ایجاد نکرده است و فشاری به دیگر دندان ها نیاورده است، نیازی به کشیده شدن ندارد و می تواند در سر جای خود باقی بماند. دسته دیگر فکر می کنند که حتی اگر دندان عقل نهفته هیچ آزاری هم وارد نکند باید کشیده شود زیرا هیچ کاربردی ندارد و تنها باعث دردسر می شود.
حقیقت ماجرا این است که انسان دیگر نیازی به وجود دندان عقل نهفته ندارد. این دندان کاربرد خود را در دهان از دست داده است و دیگر نمی توان از آن استفاده خاصی کرد. همینطور طبق بررسی هایی که انجام شده است دندان عقل نهفته به مرور زمان مشکلات را در دهان ایجاد می کند و در نهایت باید کشیده شود. پس به همین دلیل بهترین موقع برای کشیدن دندان عقل نهفته زمانی است که وجود یک مشکل را در آن بخش احساس کردید.
انواع دندان عقل نهفته در دهان:
دندان عقل نهفته در اندازه ها و شکل های مختلفی در زیر لثه رشد می کند که برای هر شخصی متفاوت است. به همین دلیل پزشکان برای راحتی آنها را در نوع های مختلف تعریف کرده اند تا بیمار بتواند نوع دندان خود را تشخیص دهد.
دندان عقل نهفته:
در بند های زیر انواع دندان عقل نهفته مطرح شده است و می توانید با آنها آشنا شوید:
نهفتگی مزیال:
شایع ترین و فراگیر ترین نوع دندان عقل نهفته همین نهفتگی مزیال است. مزیال از کلمه زاویه می آید و نشان دهنده این است که دندان عقل نهفته زاویه ای رو به جلو دارد و فشار خود را به سمت جلوی دهان وارد می کند.
نهفتگی عمودی:
همانطور که از نام پیداست در نهفتگی عمودی دندان عقل نهفته به طور عمودی در زیر لثه قرار دارد و هنوز نتوانسته است خود را به طور کامل از لثه خارج کند. همچنین در چنین حالتی زاویه دندان طبیعی است و مورد خاصی ندارد.
نهفتگی افقی:
برخلاف نهفتگی عمودی که دندان به طور عمودی و ایستاده در زیر لثه قرار دارد، در این نوع نهفتگی دندان حالتی خوابیده و افقی دارد اما خود را هنوز در بالای لثه نشان نداده است. زاویه دندان عقل نهفته در این حالت هم طبیعی است و تنها حالتی خوابیده به خود گرفته است.
نهفتگی دیستال:
نهفتگی دیستال دقیقا حالتی برعکس نسبت به نهفتگی مزیال دارد. در این حالت دندان به سمت عقب قرار گرفته است و زاویه خود را به سمت عقب نشان می دهد. این یعنی فشاری که دندان وارد می کند به سمت عقب است. دندان عقل نهفته در این حالت ایستاده است.
نهفتگی بافت نرم:
در چنین حالتی دندان تاج خود را کمی به سوی بالا می برد. سپس تاج دندان عقل نهفته از استخوان عبور می کند اما همچنان نمی تواند به طور کامل از لثه عبور کند و به آن فشار می آید. به همین دلیل به چنین حالتی نهفتگی بافت نرم گفته می شود.
نهفتگی بافت سخت:
دندان عقل نهفته در این حالت نشان می دهد که هنوز نتوانسته است از استخوان فک خارج شود و به لثه هم نرسید. در چنین حالتی معمولا دندان عقل نهفته عقب ترین جایگاه خود را دارد و فاصله آن تا لثه زیاد است.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 849



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional