کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


کنترل آلرژی غذایی در کودکان:


هیچ والدینی نمی خواهند که اذیت شدن و رنج کشیدن فرزندشان را ببینند. از آن جایی که عکس العمل آلرژی غذایی ‌(چه به صورت مهلک و چه غیر مهلک) می تواند در مدرسه و هر جایی بیرون از خانه هم رخ دهد، والدین این کودکان باید اطمینان حاصل کنند که مدرسه فرزندشان قوانین و برنامه ای در خصوص اقدامات اورژانسی دارد.
این برنامه باید دستورالعمل هایی درباره پیشگیری، تشخیص و کنترل آلرژی غذایی فراهم کند و در طول مدرسه یا مسابقات ورزشی و اردوها که خارج از مدرسه هستند نیز در دسترس باشد. اگر برای فرزندتان داروی قابل تزریق به خود تجویز شده، مطمئن باشید که خودتان یا سایر افرادی که قرار است مراقب فرزندتان باشند، نحوه استفاده از آن را بلدند.
آیا آلرژی غذایی قابل پیشگیری است؟
در ۲۰۱۳، آکادمی پزشکی اطفال آمریکا تحقیقی منتشر کرد که اظهار می کرد دادن غذاهای جامد به کودکان کم سن می تواند سبب تحریک آلرژی شود. این تحقیق استفاده از غذاهای جامد برای کودکان زیر ۱۷ هفته را ممنوع اعلام کرد. این تحقیق تنها مصرف شیر مادر را برای کودکان در این سن پیشنهاد داد. تحقیقات قبلی اعلام کرده بودند که تا ۶ ماهگی کودک باید تنها از شیر مادر تغذیه کند اما این تحقیق اظهارات قبلی را تایید نکرد.
تحقیقات در خصوص مزایای استفاده از شیر خشک هیپوآلرژنیک برای کودکانی که خیلی در معرض خطر قرار دارند (برای مثال کودکانی که در خانواده هایی متولد شده اند که سابقه بیماری های آلرژیک دارند) نتایج پیچیده ای را نشان می دهند. در مورد آلرژی به بادام زمینی، موسسه ملی آلرژی و بیماری ‌های واگیردار ایالات متحده آمریکا (NIAID) در سال ۲۰۱۷ راهنمایی هایی ‌جدیدی برای کودکانی که (به میزان زیاد، متوسط و کم) در معرض خطر آلرژی به بادام زمینی قرار دارند، ارائه داد.
این راهنمایی ها به فرد کمک می کنند که بر اساس میزان خطر، اقداماتی انجام دهد. این توصیه ها در پیشگیری از آلرژی به بادام زمینی عملکرد بسیار مهمی داشتند. آلرژی به بادام زمینی در سال های اخیر رایج تر شده است و اکنون راهی برای پیشگیری از بسیاری از موارد این آلرژی وجود دارد. با توجه به این توصیه های جدید، کودکی که به میزان زیاد در معرض آلرژی به بادام زمینی قرار دارد کودکی با اگزما و حساسیت به تخم مرغ است.
این توصیه ها پیشنهاد می دهند که پس از تشخیص این که مصرف بادام زمینی بی خطر است؛ از ۴-۶ ماهگی به کودکان در معرض خطر که هم اکنون مصرف مواد غذایی جامد را شروع کرده اند، مواد غذایی حاوی بادام زمینی بدهید. والدین باید بدانند که بیشتر اطفال به میزان کم یا متوسط (نه شدید) در معرض آلرژی به بادام زمینی قرار دارند و بیشتر آن ها می توانند محصولات حاوی بادام زمینی مصرف کنند. خود بادام زمینی را هیچ وقت نباید به اطفال کم سن بدهید چون خطر خفگی وجود دارد.
سوالات متداول در مورد آلرژی غذایی:
آیا آلرژن های غذایی روی اشیاء باقی می مانند؟ آیا عکس العمل آلرژیک می تواند به علت لمس آلرژن هایی که روی چیزهایی نظیر تخته بازی یا دکمه های کامپیوتر وجود دارند، رخ دهد؟
بله اگر اشیاء با دقت تمیز نشوند، آلرژن های غذایی می توانند روی آن ها باقی بمانند. لمس اشیایی که حاوی ماده آلرژن باشند در برخی شرایط سبب بروز هیچ علائمی نمی شود، و در بدترین شرایط سبب ایجاد دانه هایی روی پوست در محل تماس می شود. بدون بلعیدن هر یک از آلرژن ها، احتمال بروز سایر عکس العمل ها ضعیف است. اگر عکس العمل رخ داد نیز احتمال بروز عکس العمل آلرژیک شدید کم است.
در بیشتر موارد با شستن محل مربوطه، دانه های پوستی را متوقف می کنید و معمولا به داروی بیشتری نیاز نیست. این که تنها با لمس چیزی (بدون خوردن آن) احتمال عکس العمل شدید وجود داشته باشد یک باور غلط رایج است. خیلی از مطالعات نشان داده اند که اگر به خوبی با آب و صابون دستان تان را بشویید و سطوح را به دقت تمیز کنید می توانید به طور موثر آلرژن را بردارید. الکل های طبی ژله ای که برای ضد عفونی کردن دست ها مورد استفاده قرار می گیرند نمی توانند آلرژن را از روی پوست تان بردارند.
آیا آلرژی غذایی می تواند در بزرگسالی هم رخ دهد؟
اگر چه بیشتر آلرژی های غذایی هنگام کودکی رخ می دهند اما به ندرت می توانند در بزرگسالی نیز نمایان شوند. رایج ترین آلرژی غذایی در بزرگسالان آلرژی به صدف، مغزیجات درختی، بادام زمینی و ماهی است. بیشتر بزرگسالان با آلرژی غذایی ، این حساسیت را از زمان کودکی دارند.
عکس العمل آلرژیک نسبت به مواد غذایی گاهی در بزرگسالان نادیده گرفته می شود چون علائمی نظیر اسهال و استفراغ می توانند با آنفولانزا و مسمومیت غذایی اشتباه گرفته شوند. بزرگسالان اغلب به علائم توجه زیادی نمی کنند و این موضوع خطرناک است زیرا در این شرایط، سرنخ های حیاتی نادیده گرفته می شوند و در صورت ادامه دادن مصرف آن ماده غذایی می توانند فرد را در معرض خطر قرار دهند.
برای مثال سندرم آلرژی دهانی نوعی آلرژی است که می تواند در بزرگسالی رخ دهد. این سندرم به علت عکس العمل نشان دادن به آلرژن های موجود در دانه گرده، میوه های خام، سبزیجات و مغزیجات درختی رخ می دهد. این آلرژی یک آلرژی غذایی نیست اما علائم آن به علت مصرف مواد غذایی رخ می دهند و همین موضوع می تواند گیج کننده باشد.
علائم سندرم آلرژی دهانی شامل خارش دهان یا زبان، یا ورم لب ها و زبان هستند. علائم این سندرم مدت کوتاهی دوام دارند زیرا آلرژن فورا هضم می شود و سایر قسمت های بدن را درگیر نمی کند. این علائم کمک می کنند که سندرم آلرژی دهانی را از آلرژی غذایی تشخیص دهید.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 596



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional