کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


گوش و ساختار گوش:


گوش از سه قسمت ، گوش خارجی – گوش میانی و گوش داخلی تشکیل شده است.
گوش خارجی : از دو قسمت لاله گوش و مجرای گوش تشکیل شده است.
مهمترین کار گوش خارجی گرفتن صداهاست.وقتی که صدا ایجاد می شود ، امواج صوتی تولید و در هوا منتشر می شوند بعد از اینکه امواج وارد گوش خارجی شدند از طریق سوراخ گوش وارد گوش می شوند و راهی گوش میانی می گردند. یکی از وظایف گوش خارجی حفظ گوش از طریق جرم گوش می باشد.این جرم مخصوص ، از سلولهای مجرای گوش خارجی ترشح شده تا از ورود حیوانات و عفونت ها جلوگیری نماید.اگر ترشح دوم خیلی زیاد باشد سفت می شود و در اینجاست که باید توسط متخصص گوش و حلق و بینی شستشو داده شود.مجرای گوش خارجی ، لوله ایست به طول ۲ یا ۳ سانتی متر که در حدود یک سانتی متر مکعب حجم دارد و به پرده صماخ ختم می شود.ارتعاشات صوتی تا قسمت انتهایی این لوله به وسیله هوا منتقل می شود و پس از آن به وسیله ی محیط های جامد یا مایع به گوش میانی انتقال می یابد.
گوش میانی:
مهمترین کار گوش میانی گرفتن امواج صوتی است ، که گوش خارجی می گیرد و آن را به لرزش تبدیل می کند و به گوش داخلی می فرستد و این عمل را با استفاده از پرده گوش که گوش خارجی را از گوش میانی جدا می کند انجام می دهد.سه استخوان ریز و ظریف موجود در گوش میانی را استخوانچه می نامند.پرده گوش قسمتی از پوست نازکی است که مثل طبل محکم گسترده شده است و به اولین استخوانچه چسبیده است که استخوان چکشی نامیده می شود.استخوان چکشی به استخوان سندانی و استخوان سندانی به کوچکترین استخوان در بدن به نام رکابی متصل می شود.استخوان چکشی به پرده صماخ و استخوان رکابی به دریچه ی بیضی ختم می شود ، که سطح آن ۱۴ مرتبه از پرده صماخ کوچکتر است و در نتیجه فشار بر آن ۱۴ مرتبه بیشتر می باشد.
گوش داخلی:
گوش داخلی از تعدادی حفره استخوانی به نام دالان یا لابیرنت استخوانی تشکیل شده است. لابیرنت استخوانی شامل دهلیز ، سه مجرای نیمدایره و حلزون است.این حفره های استخوانی گوش داخلی حاوی مایع شفافی به نام پری لنف است.لابیرنت غشایی یک سیستم متوالی از مجاری و کیسه هاست که درون لابیرنت استخوانی قرار دارد و درون آنها با آندولنف پر شده است.این بخش حاوی دو کیسه   (اوتریکول و ساکول ) و چهار مجرا ( سه مجرای نیمدایره و مجرای حلزونی ) است. ساختمان گوش داخلی اطلاعات مربوط به شنوایی و تعادل را به مغز می رسانند ، مجرای حلزونی عضو شنوایی است و مجرای نیمدایره گوش داخلی ، اوتریکول و ساکول اعضای تعادلی هستند. بعد از اینکه امواج صوتی در گوش میانی به ارتعاش تبدیل شد ، ارتعاشات وارد گوش داخلی می شوند.ارتعاشات داخل حلزون شنوایی می شوند.حلزون شنوایی یک لوله کوچک و حلقه ای در گوش داخلی و جزء لابیرنت غشایی است.حلزون شنوایی پر از مایع است و روی آن را هزاران تار از موهایی باریک پوشانده است.وقتی ارتعاشات صوتی به مایع داخل حلزون شنوایی برخورد می کنند و مایع داخل حلزون به شروع به لرزیدن می کند.انواع مختلف صداها نمونه های مختلفی از ارتعاشات را می سازد ، ارتعاش باعث حرکت موهای ریز سلولهای شنوایی می شود و هرچه ارتعاش بیشتر باشد موهای سلول حلزون بیشتر حرکت خواهد کرد.

1  |  سمعک قلهک  |  بازدید: 2614



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional