کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


5 مواد غذایی موثر بر کاهش آکنه:


آکنه (یا جوش‌های پوستی) یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مرتبط با پوست در سراسر جهان شناخته می‌شود که همیشه افراد زیادی را با شدت‌های گوناگون دچار مشکل می‌کند. آکنه معمولاً از دوران نوجوانی بروز کرده و تا بزرگسالی هم ممکن است ادامه داشته باشد. تحقیقات زیادی اثبات کرده‌اند که میان آکنه و نوع رژیم غذایی ارتباط کاملی وجود دارد؛ به‌نحوی که نوع رژیم غذایی شما می‌تواند بر تشدید یا کاهش این بیماری پوستی اثرگذار باشد. در این مقاله تلاش خواهد شد تا ضمن بررسی اجمالی علت آکنه، برخی از غذاهای مفید و مضر نیز در این خصوص معرفی شوند.
علل علمی به‌وجود آمدن آکنه و جوش‌های پوستی را بشناسید:
بلوغ عموماً به عنوان مهم‌ترین عامل آغازکننده‌ی آکنه شناخته می‌شود؛ زیرا که در این هنگام سطح هورمون آندروژن افزایش می‌یابد و این هورمون نیز بر افزایش تولید چربی و هم‌چنین افزایش روند شاخی شدن سلول‌های پوست مؤثر است. با این وجود برخی دیگر از عوامل ایجادکننده‌ی آکنه عبارت‌اند از :
وراثت
تجمع سلول‌های مرده و ایجاد زمینه‌ی مناسب برای بسته شدن دهانه‌ی فولیکول‌ها.
نحریک پوست با خاراندن و هم‌چنین ایجاد زمینه‌ی التهاب و عفونت.
رطوبت بیش از حد و تعریق زیاد پوست.
استفاده از هورمون‌های آنابولیک در بدن‌سازی.
غذاهای حاوی پروتئین کم.
کاهش مصرف ویتامین E و ویتامین A.
خوراکی‌های مفیدی که می‌توانند به سلامت پوست و کاهش آکنه کمک کنند
انواع توت ها برای از بین بردن جوش:
معمولاً هنگامی که به آکنه دچار می‌شویم، اولین چاره‌ای که به ذهنمان می‌رسد، مراجعه به داروخانه و تهیه‌ی تعدادی صابون یا لوسیون یا داروهای شیمایی مخصوص رفع آکنه است. جدای از بررسی توان اثر بخشی و عوارض این قبیل مواد شیمیایی که اکنون محل بحث نیست، می‌توانید با تغییر رژیم غذایی و حذف مواد غذایی تحریک‌کننده‌ی آکنه و گنجاندن خوراکی‌های مفید بر سلامت پوست، با آکنه مبارزه کرده و پوست سالم‌تری داشته باشید. برخی از مواد غذایی مفید بر درمان آکنه عبارت‌اند از :
مواد غذایی دارای روی: روی یک ماده‌ی ضدالتهاب و ضدباکتری قدرت‌مند است که مدت‌های طولانی در درمان آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوانه‌ی گندم، غلات سبوس‌دار، آجیل‌های کم‌چربی و هم‌چنین لوبیا منابع سرشاری از روی محسوب می‌شوند. هم‌چنین می‌توانید روی را به صورت مکمل‌های دارویی استفاده کرده یا حتی لوسیون‌های حاوی این ماده را بر روی پوست خود قرار دهید.
عسل : استفاده از عسل، چه به‌صورت خوراکی و چه به‌صورت ماسک، از روش‌های طبیعی قدیمی و موثر بر درمان آکنه است. عسل ضدالتهاب بوده و خواص آنتی‌باکتریال دارد؛ هم‌چنین پلی‌فنول‌های موجود در آن در درمان آکنه موثر هستند. عسل را می‌توانید به صورت خوراکی مصرف کنید یا از طریق ماسک بر روی پوست قرار دهید؛ البته پیشنهاد می‌شود ترکیبی از هر دو روش را امتحان کنید. فراموش نکنید که می‌توانید از طریق فروشگاه‌های آنلاین مانند دیجی‌کالا، انواع مختلف آن را مقایسه و سپس اقدام به خرید عسل طبیعی با قیمت مناسب نمایید.
چای سبز: متخصصان پوست عقیده دارند که پلی‌فنول‌های موجود در چای سبز سبب کنترل چربی پوست و هم‌چنین کاهش التهاب می‌شوند؛ حتی اگر به‌صورت موضعی بر روی پوست قرار گیرند. با این وصف، قرار دادن این نوشیدنی مفید در وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی به‌طور مرتب، بر سلامت پوست شما موثر خواهد بود.
حبوبات و سویا: برای آن‌که هر فرآیند التیامی از جمله بهبود آکنه بتواند در بدن صورت گیرد، وجود مقادیر کافی از پروتئین و انرژی ضروری است. حبوباتی مانند نخودفرنگی، لوبیا، عدس و هم‌چنین دانه‌های سویا از منابع مهم پروتئین گیاهی محسوب می‌شوند که میزان قابل توجهی از فیبر و ویتامین نیز به بدن می‌رسانند. نیز فراموش نکنید که این مواد به هضم غذا کمک کرده و از این طریق به سم‌زدایی نیز کمک می‌کنند. می‌توانید با تهیه بهترین انواع حبوبات مثل نخود، لوبیا، عدس و… به صورت آنلاین و قرار دادن آن‌ها در وعده‌های غذایی مانند سوپ‌ها گام مهمی در جهت حفظ سلامت پوست خود بردارید.
    مواد غذایی دارای امگا-3: همان‌طور که گفته‌شد، اسیدهای چرب امگا-6، التهاب‌زا و مواد خوراکی دارای امگا-3، ضدالتهاب هستند. بنابراین چون همواره مواد غذایی دارای امگا-6 بیشتر در دسترس هستند، باید غذاهای دارای امگا-3ی بیشتری مصرف کنید تا تعادل میان این دو اسید چرب برقرار شود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 599



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional