کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


آشنایی با انواع عفونت تنفسی:


دستگاه تنفسی بدن شامل بینی، سینوس ها، دهان، گلو (حلق)، تارهای صوتی (حنجره)، بادگیر (نای) و ریه ها است. عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی بر قسمت هایی از دستگاه تنفسی که از نظر مکانی بالاتر هستند از جمله بینی، سینوس ها و گلو، تأثیر می گذارند، در حالی که عفونت تنفسی تحتانی بر مجاری هوایی و ریه ها تأثیر می گذارد. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام راجع به عفونت تنفسی و انواع آن همچنین درمان های آن صحبت خواهیم کرد.
عفونت تنفسی فوقانی:
انواع عفونت تنفسی فوقانی شامل سرماخوردگی، آنفولانزای خفیف، لوزه، لارنژیت و عفونت سینوس است. از بین علائم عفونت تنفسی فوقانی، شایع ترین آن سرفه است. عفونت های ریه همچنین ممکن است منجر به ایجاد آبریزش بینی، گلودرد، عطسه، التهاب عضلات و سردرد شود.
عفونت تنفسی تحتانی:
عفونت تنفسی تحتانی ممکن است در ریه ها یا مجاری تنفسی وجود داشته باشند. آنها می توانند در اثر عفونت های ویروسی مانند آنفولانزای شدید یا عفونت های باکتریایی مانند سل ایجاد شوند. علائم عفونت تنفسی تحتانی شامل سرفه شدید است که ممکن است مخاط ایجاد کند (خلط) و باعث تنگی نفس، سفتی در قفسه سینه و خس خس در هنگام بازدم شوند.
سیاه سرفه (پرتوسیس):
سرفه بزرگ یا سیاه سرفه توسط باکتری Bordetella pertussis ایجاد می شود. سرفه غیرقابل کنترل و خشن که می تواند تنفس را دشوار کند، مشخصه اصلی این مشکل، عفونت تنفسی ریه است. صدای ایجاد شده ناشی از سرفه ای است که شخص بیمار ایجاد می کند. ابتلا به این بیماری برای هر فردی می تواند نگران کننده باشد اما بیشتر بزرگسالان و نوزادان در معرض خطرند، چرا که این بیماری می تواند به قیمت جان آن ها تمام شود.
واکسن سیاه سرفه برای بزرگسالان و کودکان توصیه می شود. این واکسن به جلوگیری از شیوع عفونت تنفسی سرفه سرد در نوزادان و افراد دیگر کمک می کند. واکسن ها از 2 ماهگی شروع می شوند و کودکان به طور معمول به چهار دوز از این واکسن در فواصل منظم و تا 4-6 سالگی نیاز دارند.
آنفولانزای خوکی (H1N1):
آنفولانزای خوکی (H1N1) یک بیماری تنفسی است که در اثر ویروس آنفلوانزا-A ایجاد می شود. ژنتیک ویروس به آن اجازه می دهد تا درون یک گونه خاص مانند انسان، گربه، سگ، میمون و دیگر جانداران زندگی کند. علت این نام گذاری برای بیماری آنفولانزای خوکی این است ویروس هایی که باعث ایجاد آنفولانزای خوکی می شوند (ویروس H1N1v) شباهت های ژنتیکی بسیاری با ویروس هایی که خوک ها را آلوده می کنند نشان می دهند.
مانند هر آنفولانزای فصلی، آنفولانزای خوکی می تواند باعث تب، درد گلو، احساس کلی عدم تمایل به تنفس (ضعف تنفسی)، سردرد، لرز، درد عضلات و درد مفاصل شود. این عفونت تنفسی ریه همچنین ممکن است باعث استفراغ و اسهال شود.
آیا می توان با خوردن گوشت خوک به آنفولانزای خوکی مبتلا شد؟
آنفولانزای خوکی با خوردن محصولات گوشتی پخته شده گوشت خوک قابل انتشار نیست. انتشار آنفولانزای خوکی از خوک ها به انسان امکان پذیر است، هر چند که این نوع از شیوع بیشتر در مکان هایی مانند انبارهای خوک ها و نمایشگاه های دامداری و در مکان هایی که خوک ها زندگی می کنند مشاهده می شود. معمولاً آنفلوانزای خوکی از طریق عطسه کردن یا بوسیدن از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. آنفولانزای H1N1 معمولاً پس از 1 تا 7 روز بعد از ابتلا به ویروس، قابل تشخیص است.
واکسن آنفولانزای خوکی:
واکسن آنفلوانزای خوکی به صورت تزریقی یا اسپری بینی تهیه می شود. محلول تزریقی واکسن آنفولانزای خوکی، واکسنی تهیه شده از “ویروس کشته شده” است. در اسپری بینی، این واکسن به صورت “ویروس زنده”  ضعیف شده است. در هر حالت، واکسن آنفولانزای خوکی با قرار گرفتن بیماران در معرض دوز کمی از ویروس کار می کند، که به بدن کمک می کند تا ایمنی خود را در برابر آنفولانزای خوکی توسعه دهند. استفاده از این واکسن پس از شش ماهگی شروع می شود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 781



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional