کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


آماس لثه در طول بارداری:


اکثر خانم ها در لثه های خود، در طول بارداری تغییراتی را مشاهده می کنند. برخی از خانم ها به وضوح می بینند که لثه هایشان قرمزتر شده و هنگام مسواک زدن خونریزی دارند. برخی از این افراد، آماس و خونریزی فوق العاده شدیدی دارند. تمامی این تغییرات را با عنوان آماس لثه ای در طول بارداری می شناسیم. این پدیده می تواند از ماه دوم شروع شود.
بیماری مذکور اغلب در طول ماه هشتم به اوج خود می رسد و پس از به دنیا آمدن کودک، کم کم از بین می رود. آماس لثه ای در طول بارداری، در قسمت جلویی دهان، شایع تر است. علائم آن، با آماس لثه کاملا مشابه است اما برخی از علت های آن، متفاوت است.
سطوح هورمونی بیشتر را می توان برای بروز آماس لثه در طول بارداری، تا حدودی مسئول دانست. در طول بارداری، سطح پروژسترون در بدن شما می تواند 10 برابر بیشتر از حالت طبیعی باشد. این پدیده، رشد باکتری های خاصی را افزایش می دهد که باعث آماس لثه خواهد شد. هم چنین سیستم ایمنی شما عملکردی متفاوت، در طول بارداری دارد و این پدیده می تواند نحوه واکنش بدنتان را در قبال باکتریهایی که باعث آماس لثه می شوند را دستخوش تغییراتی کند.
برای به حداقل رساندن اثرات آماس لثه در طول بارداری، بهداشت دهانی خوبی داشته باشید. دو بار در طول روز مسواک زده که حداقل هر دفعه به مدت 2 دقیقه باشد. به طور روزانه، دندان های خود را با نخ دندان پاک کنید. استفاده از دهان شویه ضد میکروبی نیز می تواند به کنترل التهاب لثه شما کمک کند. برخی از دندان پزشکان، استفاده از دهان شویه ای را توصیه می کنند که هیچ الکلی در خود نداشته باشد اما به وضوح نمی توان گفت که آیا دهانشویه های الکل-محور، اثری منفی بر بارداری دارند یا خیر.
اطمینان حاصل کنید که دندان پزشک شما سلامت لثه هایتان را در طول دوره بارداری معاینه می کند. آماس لثه در طول بارداری را اغلب می توان با پاک سازی حرفه ای درمان کرد. این کار را در هر زمانی از بارداری می توان انجام داد. درمان های خصمانه تر همانند عمل جراحی لثه را می توان به پس از زایمان موکول نمود.
گرانولوم بارداری (گرانولومای پائوژنی یا تومور بارداری) و مراقبت از دندان ها در بارداری::
یک گرانولوم بارداری در واقع غده ای بر روی لثه است که در 2 تا 10 درصد زنان باردار بروز پیدا می کند. آن را با نام گرانولوم پائوژنیک یا تومور بارداری نیز می شناسیم. تومورهای بارداری به اشتباه نامگذاری شده اند. در واقع تومور نیستند و به هیچ عنوان سرطانی نمی باشند.
آن ها حتی خطرناک نیستند اما می توانند باعث ناراحتی شما شوند. گرانولوم های بارداری اغلب در سه ماهه دوم بارداری رشد می کنند ان ها در واقع ورم کردگی های قرمزی هستند که نزدیک به خط لثه بالایی پیدا می شوند اما می توان در سایر نقاط دهان نیز آن ها را دید. این غده ها به راحتی خونریزی کرده و می توانند باعث ایجاد زخم یا توده شوند.
گرانولوم بارداری اغلب به لثه یا غشای مخاطی، توسط نوار کوچکی از بافت می چسبند. دلیل دلیل گرانولوم بارداری شناخته شده نیست با این وجود بهداشت دهانی ضعیف، یک عامل اصلی در آن به شمار می رود. جراحت، هورمون، ویروس و رگ های خونی که به طور نامناسب شکل گرفته اند به عنوان فاکتورهای دخیل شناسایی شده اند. خانم هایی که این غده ها را دارند اغلب مبتلا به آماس لثه بارداری فراگیر می شوند.
گرانولوم های بارداری، پس از به دنیا آمدن کودکتان ناپدید خواهند شد. در صورتی که رشد این غده ها در صحبت کردن یا غذا خوردنتان اختلال ایجاد کرد باید پس از زایمان، آن را بردارید. با این وجود تقریبا در نیمی از موارد، این بیرون زدگی ها، پس از برداشته شدن در طول بارداری باز خواهد گشت.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 687



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional