کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


ارتودنسی:


ارتودنسی یکی از انواع روش های استفاده شده در علم دندانپزشکی است که انجام آن به تخصص خاصی نیاز دارد. این روش توسط متخصص ارتودنسی انجام می شود. این روش انواع خاصی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. از روش های ارتودنسی برای اصلاح بدشکلی دندان ها، روی هم بودن دندان ها و سایر اختلالات در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان استفاده می شود. از ارتودنسی برای تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری های دندان ها و فک استفاده می کنند. علاوه بر این از ارتودنسی در درمان مشکلات آرواره و استخوان ها که سبب بروز مشکل برای فرد می شوند هم استفاده می کنند.
متخصص ارتودنسی چه کسی است؟
متخصصان ارتودنسی در ابتدا تحصیلات دندانپزشکی خود را به اتمام می رسانند و سپس بعد از ۲ یا ۳ سال تحصیل بیشتر و کسب تجربه به انجام خدمات ارتودنسی می پردازند. با این که بیشتر دندانپزشکان خدمات اساسی مثل بریس ارائه می دهند اما تنها متخصصان ارتودنسی در زمینه صاف کردن دندان ها، برطرف کردن مشکلات آرواره و بهبود لبخند فرد تخصص دارند.
برخی از مشکلات هستند که برای اصلاح آن ها ارتودنسی انجام می شود:
کراس بایت:
کراس بایت هنگامی اتفاق می افتد که دندان ها در فک پایین و فک بالا هم تراز نباشند و یک یا چند دندان در وضعیت نادرستی قرار گرفته باشند. کراس بایت می تواند سبب ساییدگی دندان ها با هم و شکستن یا لب پر شدن آن ها شود. علاوه بر این موارد، کراس بایت روی زیبایی دندان ها هم تاثیر می گذارد. کراس بایتی که در عقب دهان رخ دهد را کراس بایت خلفی گویند و می تواند سبب دندان قروچه، مشکلات آرواره و ناهنجاری های دیگر شود.
کراودینگ:
کراودینگ به نامرتب بودن دندان ها و روی هم قرار گرفتن آن ها می گویند. کراودینگ اصلی ترین دلیلی است که افراد به علت آن به درمان ارتودنسی رو می آورند. این اختلال هنگامی اتفاق می افتد که فضای کافی در دهان وجود ندارد که تمام دندان ها را در خود جا دهد. به سختی می توان دندان هایی که این مشکل را دارند را نخ دندان کشید و تمیز کرد. کراودینگ اگر درمان نشود می تواند سبب بروز پوسیدگی دندان شود. بهتر است از هنگامی که دندان های دائمی در حال رشد هستند فرد تحت نظر پزشک باشد تا پزشک مطمئن شود که تمام دندان ها به درستی رشد می کنند بدون این که هیچ مشکل خاصی داشته باشند.
اسپیسینگ (فضا نگهدار بین دندان ها):
اگر فاصله بین دندان هایتان به طرز غیر طبیعی است، دچار اسپیسینگ هستید. وجود فضای زیادی بین دندان ها می تواند به اندازه کراودینگ مشکل ساز باشد. رایج ترین جایی که اسپیسینگ اتفاق می افتد بین دو دندان جلو است. البته می تواند هر جای دیگری هم اتفاق بیفتد. فضای اضافی بین دندان ها می تواند سبب بروز آماس و التهاب لثه و پوسیدگی دندان ها شود. چون در این صورت قسمت بیشتری از لثه در معرض باکتری ها قرار دارد.
مشکلات بایت:
منظور از بایت وضعیت دندان ها در هنگام بسته بودن فک ها است. مشکلات بایت شرایطی هستند که در آن دندان های دو فک به خوبی بر یکدیگر قرار نمی گیرند. به مشکلات بایت مال اکلوژن هم می گویند. مشکلات بایت روی ظاهر صورت و دندان هایتان تاثیر منفی می گذارد. انواع مختلفی از مال اکلوژن وجود دارند. اپن بایت هنگامی اتفاق می افتد که وقتی دندان های بالا و پایین را روی هم قرار می دهید، بین دندان های فک بالا و فک پایین فاصله وجود داشته باشد. آندربایت هم به شرایطی گفته می شود که دندان های بالا خیلی عقب و دندان های پایین خیلی جلو هستند. دیپ بایت که به آن اوربایت هم می گویند هنگامی است که دندان های بالا خیلی جلوتر از دندان های پایین هستند. بسیاری از افرادی که مشکلات بایت دارند دندان هایشان دچار ساییدگی زودهنگام می شوند و هنگامی که سنشان بالاتر می رود به اقدامات اصلاحی بیشتری نیاز دارند.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 946



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional