کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


اعتیاد به تزریق بوتاکس:


تعداد زنان ۱۹ تا ۳۴ ساله‌ اي که جراحی زیبایی داشته‌ اند از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۴۱درصد افزایش داشته است. همچنین روی‌ آوردن مردان به بوتاکس رو به فزونی است. امروزه مردان ۱۰درصد از جمعیت کاربران این خدمات را تشکیل می‌ دهند. مطالعه‌ ای قابل‌ توجه و تازه دربارۀ استفاده از بوتاکس در آمریکا نشان داده است که برخی زنان از اعتیاد کراک‌ گونه به بوتاکس در رنج‌ اند چرا که، هربار، می‌ خواهند بهتر از درمان‌ های پیشین باشند.
متخصصان پوستْ بسیاری از خانم‌ های جوان‌ تر را متقاعد می‌ کنند که این دارو مانعِ تشکیل چروک می‌ شود، ماده‌ای از مشتقات سمّ بوتولینوم که کشنده‌ ترین سم عصبیِ جهان است. اما دانا برکوویتسِ ۳۸ساله، استاد مطالعاتِ جنسیتی در دانشگاه ایالتِ لوئیزیانا که خودش هم تزریق بوتاکس کرده است، در کتابش با عنوان ملت بوتاکسی؛ تغییر چهرۀ آمریکا ۱ بحث می‌ کند که این توقع ناشی از درکی نا درست از توانایی بوتاکس است که به مراجعه‌های متواتر به جراح پلاستیک می‌انجامد. او به آبزرور گفت: «بوتاکسْ هم پیشگیرانه است و هم نه: کمی پیچیده است. این سمِ عصبی را به ماهیچه‌ های صورتتان تزریق می‌ کنید تا مانع حرکت آن‌ ها شوید. اگر نتوانید احساساتتان را برای دوره‌ های طولانی بیان کنید، بعضی خطوط خاص صورت تشکیل نمی‌ شوند.»
«بااین‌ همه، مسئله اینجاست که اثر بوتاکس فقط چهار تا شش ماه می‌ ماند، بنابراین زمانی که آن خطوط را دوباره بر چهره‌ تان ببینید باز مراجعه می‌ کنید. زنانی که من با آن‌ ها مصاحبه کرده‌ ام در‌بارۀ اعتیاد آور بودن این عمل صحبت کردند. یکی گفت برایش ’مانند کراک‘ بود.» برکوویتس می‌ افزاید: «مشکل من این است که پزشکان با هدف‌ گذاری روی زنان جوان‌ تر در تلاش‌ اند مشتریان مادام‌ العمر ایجاد کنند.»
او هم‌ زمان با پژوهش برای کتابش مقاله‌ های مجله‌ های بسیاری را خواند که گفته‌ های متخصصان پوست، جراحان زیبایی و کارشناسان زیبایی را دربارۀ ویژگی‌ های پیشگیرندۀ بوتاکس و روش «آغاز زود هنگام مصرف» نقل می‌ کردند. این گزاره‌ها شامل مواردی ازاین‌دست بود: اتاقتان را، پیش از آنکه خیلی کثیف شود، تمیز کنید. به‌ گفتۀ برکوویتس «این بازاریابیْ کارِ تبلیغات نیست؛ این اتفاق به‌ شیوه‌ ای بسیار موذیانه‌ تر رخ می‌ دهد».
کاربرد آرایشی بوتاکس در سال ۲۰۰۲ تأیید شد و از آن زمان یازده‌ میلیون آمریکایی جلسه‌ ای سیصد تا چهارصد دلار بابتش پول داده‌ اند. برکوویتس با زنانی مصاحبه کرد که در دهۀ دوم و سوم عمرشان بودند. او دریافت که بسیاری از آن‌ ها ادعای پیشگیرنده‌ بودن بوتاکس را باور دارند. «عبارت‌ هایی مانند این را شنیدم: ’من از بوتاکس استفاده می‌ کنم، چون یک حملۀ بازدارنده است‘ یا ’دوست من خیلی باهوش است: از ۲۲سالگی بوتاکس را شروع کرده. این‌ جوری چروک‌ ها حتی تشکیل هم نمی‌ شوند.‘»
برکوویتس توضیح می‌دهد که شیوۀ شکوفاییِ فروش در صنعت چند میلیارد دلاری زیبایی و ضد پیری در آمریکا دامن‌ زدن به احساسات بی‌ کفایتی است. بسیاری از زنانی که او با آن‌ ها گفت‌ وگو کرده برای نخستین بار، پس از شنیدن پیشنهاد تخفیف یک کلینیک یا رفتن به یک مهمانی بوتاکس، تزریق را انتخاب کرده‌ اند. بنا بر اطلاعات انجمن جراحی پلاستیک آمریکا، زنان ۲۲ تا ۴۰ساله‌ ای که بوتاکس استفاده می‌ کنند از زنان ۶۰ساله بیشترند. نیکول گارسیا، کارشناس زیبایی، نخستین بار آن را در ۲۶سالگی امتحان کرد. او به برکوویتس گفت: «من استفاده از بوتاکس را آغاز کردم؛ راستش چون مادرم گفت به آن نیاز دارم. من همیشه هنگام تماشای تلویزیون این حالتِ‌ درهم‌ کشیده را به چهره‌ ام می‌ دهم. او بود که متوجه این موضوع می‌ شد و همیشه دربارۀ آن تذکر می‌ داد.»
مایکا ویلیامسون در نیواورلئان مربی یوگاست. او نیز، در ۳۱سالگی و زمانی که تازه صاحب اولین فرزندش شده بود، برای کتاب رکوویتس طرَف مصاحبه بود. او بوتاکس را نخستین بار در ۲۹سالگی در منزل یکی از دوستانش آزموده بود: «آنجا مهمانی بوتاکس بود. تزریق در خانۀ کسی و نه در مطب پزشک کمی خطرناک بود. اما این حس را داشتم که ضرری که ندارد... می‌ دانی،‌ تجربه بود. می‌ خواستم امتحانش کنم.»
به‌ گفتۀ برکوویتس، باوجود آنکه دارو برای بیشتر مصرف‌ کنندگان بی‌ خطر بود، عوارض جانبی آن، ازجمله تاری دید و افتادگی پلک، گزارش شده بود و همچنین بعضی از زنانی که او با آن‌ ها گفت‌ وگو کرده بود از سردرد رنج می‌ بردند. علاوه‌ براین، بوتاکس می‌ تواند دروازه‌ ای برای دیگر عمل‌ های آرایشیِ تهاجمی‌ تر باشد، همچون پُرکننده‌ های پوستی. ریچل مک‌ آوی، هواشناس ۳۰ ساله‌ای از اهالی مینه‌ سوتا، به برکوویتس گفت: «من عاشق بوتاکسم، اما تنها مشکل این است که دیگر حواسم به پیشانی‌ ام نیست و به‌ تازگی متوجه خطوط پرانتزیِ اطراف دهانم شده‌ ام. حس می‌ کنم در این نقاط به پُرکننده نیاز دارم.» برکوویتس می‌ گوید، زمانی که پژوهش برای کتابش را آغاز کرد، ۳۱ساله و کاملاً‌ مخالف بوتاکس بود. اما طی چند سال ذهنیتش عوض شد و خودش هم در ۳۴ سالگی چند باری تزریق‌ کرد.

1  |  برترینها  |  بازدید: 1798



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر سوسن اسماعیلی

دکتر سوسن اسماعیلی

کلیه اعمال زیبایی

021-44016784

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر علی کربلایی خانی

دکتر علی کربلایی خانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-88192610

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر فرامرز صفائی پیروز

دکتر فرامرز صفائی پیروز

جراحی پلاستیک و ترمیمی

021-88202394

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر بتول طاهری

دکتر بتول طاهری

متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

021-44287685

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

کلینیک جراحی و زیبایی هستیا

کلینیک جراحی و زیبایی هستیا


مرکز جراحی زیبایی و لیزر

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional