کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


افزایش ضخامت مو:


برای تقویت رشد مو و مقابله با شکنندگی آن راه حل های ویژه ای داریم. برخی موها به مرور زمان ضخامت و استقامت خود را از دست میدهند و دچار ریزش می شوند می توانید با درمان های خانگی این عارضه را درمان کنید. تخم مرغ، روغن زیتون، پوره پرتقال، ژل آلوئه ورا، آووکادو و روغن کرچک در این زمینه بسیار مفید هستند. اگرچه هنوز راهی برای تغییر بافت پیازهای مو وجود ندارد و کم پشتی یا پرپشتی، ضخیم و محکم یا نازک و شکننده بودن موها بیشتر به ژنتیک افراد بستگی دارد، اما راه هایی هست که بتوان از کاهش ضخامت و شکنندگی و ریزش آنها جلوگیری کرد.
شکنندگی و نازک بودن موها مشکلی شایع است و هرچند الگوی ریزش مو و طاسی اغلب در مردان بیش از زنان است، اما مردان و زنان هر دو در طول زندگیشان ممکن است شکنندگی و نازک شدن موها را تجربه کنند. عواملی مانند افزایش سن، ژنتیک، سوء تغذیه، استفاده بیش از حد از محصولات تجاری مو، حساسیت و آلرژی به شامپوهای شست وشودهنده و مواد شیمیایی و آرایشی، و همچنین برخی بیماری ها در ایجاد حالت شکنندگی موها دخیلند. با این حال، عامل به وجودآورنده این حالت برای موها چندان مهم نیست؛ آنچه اهمیت دارد این است که چگونه می توان این مشکل را درمان کرد یا کاهش داد. باید در نظر داشت شیوه های درمانی که در ادامه ذکر خواهد شد، نباید جای درمان های پزشکی را در بیماری های خاصی مانند کمبود مواد مغذی به دلیل سوء تغذیه یا آلوپسی (طاسی) بگیرد و برای درمان چنین مشکلاتی حتما باید به متخصصان پوست و مو مراجعه کرد.
افزایش ضخامت مو و جلوگیری از ریزش مو
درمانهای خانگی ذکر شده می توانند به ضخیم کردن موهای نازک و شکننده صرف نظر از اینکه آیا درمان بیشتری نیاز است یا نه، کمک کنند اما اثرات درمانی این راهکارهای خانگی در اشخاص مختلف متفاوت است و ممکن است در برخی افراد اثر بیشتری داشته باشد یا بالعکس:
راه هایی برای تقویت مو:
1-استفاده از تخم مرغ
تخم مرغ سرشار از پروتئین و استفاده منظم از آن برای داشتن موهایی با ریشه قویتر و ساق موی ضخیم تر لازم است. به منظور استفاده از تخم مرغ به این شیوه عمل کنید: یک یا دو عدد تخم مرغ را خوب هم بزنید و مخلوط کنید. تخم مرغها را روی پوست سر و موهای مرطوب خود بمالید و بگذارید به مدت حدود 30 دقیقه روی سرتان بماند؛ سپس موها را به طور کامل با آب گرم آبکشی کنید و با شامپوی ملایم بشویید.
برای نتیجه گیری بهتر می توانید متناوبا به صورت یک در میان تخم مرغها را با مقداری روغن زیتون و آب مخلوط و به این روش استفاده کنید:زرده های تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید، سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید. مخلوط بدست آمده را به پوست سر و موهای خشک بمالید و بگذارید به مدت 15 دقیقه روی سرتان باقی بماند؛ سپس با آب گرم و شامپوی ملایم آبکشی کنید.
استفاده از روش درمان با تخم مرغ، یک یا دو بار در هفته به مدت چند ماه به تقویت موها کمک خواهد کرد.
2-استفاده از روغن زیتون
روغن زیتون غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و دیگر مواد مغذی است و به سلامت کلی بدن از جمله سلامت موها کمک می کند. با استفاده صحیح از آن روی پوست سر و موها، می توان باعث ضخیمتر شدن موها و در نتیجه پرپشت تر شدنشان کمک کرد. روغن زیتون همچنین خواص بیشماری در نرم و درخشان کردن موها و کاهش خشکی موی سر دارد.
برای استفاده از آن به این شیوه عمل کنید:روغن زیتون را تا رسیدن به دمای بدن گرم کنید. روغن گرم شده را روی پوست سر و موها مالیده، ماساژ دهید و حدود 30 الی 45 دقیقه بگذارید روی موها بماند. پس از آن با استفاده از شامپویی ملایم موهایتان را شست وشو دهید.
برخی افراد به روغن زیتون، عسل یا مواد دیگر نیز اضافه می کنند و پس از ماساژ دادن موها و پوست سر با آن، سرشان را با کلاه حمام پوشانده، تمام طول شب را با همین پوشش سر می کنند و صبح آن را آبکشی می کنند.
3-استفاده از مواد غذایی مناسب و مغذی
برخی رژیم های غذایی مغذی که شامل چربی ها، پروتئین ها و ویتامین های ضروری و مفید برای سلامتی باشد، می تواند به درمان شکنندگی و نازکی موها کمک کند. در واقع، یکی از علل شکنندگی موها، سوتغذیه فرد است.
برای کمک به درمان این شکنندگی و نازکی ناشی از سوء تغذیه، باید مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی را در برنامه غذایی خود گنجاند. این مواد غذایی عبارتند از:
ماهی سالمون که درصد بالایی از پروتئین و اسیدهای چرب دارد.
تخم مرغ که پروتئین، امگا سه و آهن دارد.
گردو، بادام و آجیل های دیگر که منابع خوبی از اسیدهای چرب محسوب می شوند.
ماست پروبیوتیک که منبع پروتیین است.
لوبیا سبز، لوبیای سیاه، لوبیا چیتی و سایر انواع لوبیاها که حاوی پروتئینند.
برای استفاده از خواص این غذاها در درمان، باید یک یا دو وعده از هر یک از غذاهای ذکر شده را در برنامه غذایی روزانه گنجاند. اثر این مواد غذایی تا جایی است که حتی اضافه کردن آنها فقط 3 یا 4 وعده در هفته به رژیم غذایی سبب بهبود سلامت موهای آنها خواهد شد.

3  |  نمناک  |  بازدید: 2236



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر علیرضا تقی زاده

دکتر علیرضا تقی زاده

متخصص پوست مو و زیبایی

021-33257983

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر زهرا اکبری

دکتر زهرا اکبری

پوست و مو و زيبايى

021-26450199

دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر محمد باقر دریاباری

دکتر محمد باقر دریاباری

پوست و مو و زيبايى

021-22949095

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional