کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


انواع خونریزی بینی:


افراد در هر گروه سن که باشند، احتمال خونریزی برای آن ها وجود دارد، اما کودکان خردسال ( بین ۲ تا ۱۰ سال) و میانسالان ( بین ۵۰ تا ۸۰ سال) بیشتر در معرض این رویداد هستند. شما ممکن است دچار خون دماغ شوید و این مسئله باعث نگرانی شما شود اما بهتر است بدانید که اکثر این خونریزی ها نسبتاً جای نگرانی ندارند و بدون نیاز به هیچ اقدام پزشکی خود به خود متوقف می شوند. البته این نکته را نباید فراموش کنید که گاهی اوقات خونریزی می تواند جدی تر از یک حالت معمول باشد.
خصوصاً زمانی این شرایط صدق می کند که خونریزی شما مربوط به رگ های بزرگ عقب حفره بینی باشد. در این حالت ممکن است درمان های خانگی پاسخ مناسبی برای قطع خونریزی نباشند. احتمال دارد این نوع خونریزی به خاطر زخم و آسیبی باشد که به دماغ وارد شده است ، در این مواقع برای جلوگیری از شرایط حادتر باید به موقع اقدام به درمان کنیم. از آن جایی که افزایش سن رابطه ای مستقیم با خون دماغ دارد، افراد سالمند بیشتر در معرض ابتلا به خون دماغ هستند.
اساسا خونریزی بینی به دو دسته تقسیم می شود:
خون دماغ جلویی قسمت جلویی بینی
که مشخصه آن خونریزی خفیفی است که در در قسمت جلو بینی رخ می دهد و خون از طریق یکی از دو حفره ی دماغ خارج می شود. اکثر خون دماغ های جلو بی خطر هستند و تهدید ایجاد نمی کند. شما می توانید در منزل آنها را با یک سری از روش های خود درمانی متوقف کنید.
خون دماغ عقبی، نوع دیگر خونریزی هستند:
همانطور که از اسم آن ها مشخص است در انتهای دماغ رخ می دهند و معمولاً خطرناکتر از خون دماغ جلو هستند. خونریزی در این حالت نسبتا شدید است و ممکن است خون از هردو دماغ جاری شود. حتی امکان دارد گاهی اوقات مقدار زیادی خون از گلو پایین برود. خون دماغ عقب بینی، معمولا به خاطر برخی از مشکلات سلامتی در بدن اتفاق می افتد به همین دلیل خونریزی در افراد سالخورده نسبت به افراد جوان بیشتر است.
دلایل خون دماغ:
عوامل محیطی:
زندگی دریک محیط خشک می تواند زمینه را برای ایجاد خون دماغ فراهم کند، چرا که خشکی هوا باعث خشک و ترک خوردن غشاء مخاطی بینی می شود. یکی دیگر از علت های خونریزی، نبود اکسیژن و رطوبت هوا است. ما هر چقدر که به ارتفاعات بالاتر برویم رطوبت و اکسیژن هوا کمتر می شود بنابراین، احتمال خونریزی نیز افزایش می یابد.
سیستم های گرمایشی در طول زمستان تقریبا رطوبت هوا را از بین می برند و در نتیجه غشاء مخروطی بینی شما کاملا خشک می شود. اگر شما در محیطی قرار بگیرید که حرارت بالا باشد، در صورتی خونریزی اتفاق می افتد که رطوبت هوا کم باشد. در واقع میتوان گفت که درجه ی حرارت بالا همراه با رطوبت کم سبب خونریزی می شود. آستر بینی شما در معرض هوای آلوده و عوامل تحریک کننده شیمیایی آسیب می بیند، بنابراین با قرار گرفتن در این نوع محیط، شرایط را برای خونریزی آماده کرده ایم. آلودگی هوا نیز باعث تشدید خون دماغ می شود.
عوامل فردی خون دماغ:
ناخنک زدن و خراشیدن غشاء مخاطی بینی، می تواند منجر به پاره شدن رگ های خون شود و درنتیجه خون دماغ رخ می دهد.
دمیدن یا عطسه کردن شدید، می تواند آسیب بزرگی به آستر حساس داخل بینی وارد کند و باعث ایجاد خون دماغ شود.
با فرو بردن اشیاء به داخل حفره بینی، به آستر داخل بینی خود آسیب می زنید و سپس منجر به خونریزی در شما می شود.
عوامل جسمانی:
ممکن است مصرف بیش از اندازه الکل، دخانیات و سیگار الکتریکی باعث شود که بینی شما از درون، کاملاً خشک شود و زمینه را برای ایجاد خون دماغ فراهم آورد. بیماری های خاص مانند فشار خون، سرطان، عفونت های تنفسی فوقانی، ناهنجاری های عروقی و اختلالات خونی ازجمله بیماری های فول ویلبراند و هموفیلی که از لخته شدن خون جلوگیری می کنند، باعث خونریزی بینی می شوند.
افرادی که دچار کمبود ویتامین c و k هستند، دو برابر بیشتر نسبت به افراد دیگر در معرض خون دماغ هستند. اغلب زنان باردار به علت نوسانات هورمونی خاصی که دارند، دچار خون دماغ می شوند. همچنین با مصرف بیش از اندازه یکسری از داروهای خاص که رقیق کننده خون هستند، خون دماغ اتفاق می افتد. این داروها شامل داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (مانند آسپرین و ایبوپروفن)، داروهای ضد انعقاد (مانند وارافین)، و داروهای مهارکننده تجمع پلاکتی مانند کلوپیدوگرل و… هستند.
استفاده از مواد مخدر مانند کوکائین، نقش عمده را در ایجاد خون دماغ دارد. مبتلایان به سندروم اسلر وبر راندو که به عنوان تلانژاکتازی خونریزی دهنده ارثی نام برده می شود، دچار خون دماغ مکرر می شوند زیرا این اختلال ژنتیکی منجر به ناهنجاری هایی در ساختار رگ های خونی مخاطی آنها می شود. مبتلایان به انحراف بینی نیز بیشتر در معرض خون دماغ هستند. معمولا کسانی که جراحی صورت و بینی انجام داده اند، دچارخونریزی می شوند. امکان دارد شما به دنبال خونریزی بینی، به واکنش آلرژیک دچار شوید.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 937



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional