کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


بوتاکس و چین و چروک ها:


چین و چروک های پوستی دو دسته ی عمده دارند: 1- چروک های استاتیک یا چروک های سطحی پوست که در اثر افزایش سن و سایر عوامل محیطی از قبیل تماس با نور خورشید و آلودگی هوا و جاذبه ی زمین و بیماری های مختلف به وجود می آیند. 2- چروک های دینامیک پوست که در اثر چین خوردن عضلات در حین حرکاتی همچون اخم کردن، خندیدن، بالا انداختن ابرو و حرکات دیگر صورت به وجود می آیند. رویکرد درمانی به هریک از انواع این چروک ها متفاوت است. بوتاکس  شیوه ای است که در چروک های نوع دوم یا چروک ناشی از حرکت عضلات نقش دارد. این دارو با فلج کردن موقت عضلات صورت می تواند این نوع چروک ها را از بین ببرد.
سم بوتولینوم از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به دست می آید. این سم همان سمی است که در اثر تجمع باکتری کلستریدیوم بوتولینوم در قوطی های کنسرو به وجود می آید و بالقوه بسیار خطرناک و کشنده است. در سال1987، محققين در حین درمان يك بيمار مبتلا بلفارواسپاسم یا سفتی عضلات پلک با این سم، متوجه صاف شدن خط اخم ابرو شدند. آنها مشاهدات خود را دنبال كرده و در سال 1992 اولين گزارش درباره استفاده در زيبايي از توكسين  کلستریدیوم بوتولينوم براي درمان خطوط اخم ابرو منتشر شد. از آن پس میزان مصرف این دارو. سیر صعودی و پیشرونده ای گرفت، به نحوی که هم اکنون رایج ترین روش درمان زیبائی در سراسر جهان محسوب می شود و سالانه میلیاردها دلار برای انجام آن هزینه می شود.
بوتاکس به دوشکل بالینی BTX-A و BTX-B وجود دارد که فرم  BTX-A به دوشکل بوتاکس  (Botox-Allergan) و دیسپورت (Dysport-Ipsen) و فرم BTX-B به شکل میوبلوک (Myobloc) در بازار وجود دارد. تمامی کاربردهای درمانی و زیبائی با تزریق نوع BTX-A به دست می آیند و فرم BTX-B بیشتر در مطالعات آزمایشگاهی و تحقیقاتی به کار می رود.
شروع اثر بوتاکس معمولاً طی سه روز پس از تزریق دارو و این اثر طی 15 روز تکمیل می شود. مدت زمان اثر دارو حدود 5 تا 6 ماه است و پس از آن نیاز به تکرار تزریق وجود دارد. بهتر است به محض برگشتن مجدد چین و چروک ها تزریق مجدد انجام شود ولی معمولاً فواصل تزریق در نوبت های بعدی طولانی تر شده و گاهی تا یک بار در هرسال نیز افزایش می یابد. با تزریق بوتاکس، گذشته از عدم توانائی انقباض عضلات، عادت های فردی از قبیل اخم کردن یا استفاده از حرکات ابرو و پیشانی برای نشان دادن احساسات نیز که موجب ایجاد چروک ها می شوند؛ به تدریج کم رنگتر و ضعیف تر می شوند. با تکرار تزریق بوتاکس قدرت عضلانی این عضلات کمتر و کمتر شده و بعدها فرد این عادات را با راحتی بیشتری ترک می کند.
تزریق بوتاکس به تنهايي معمولاً در درمان چروكهاي خفيف تا متوسط تاثير دارد. درمان افرادي كه داراي خطوط عميق ترند، اغلب تركيبي بوده تا  نتايج درمانی بهتری حاصل شود. این اعمال کمک كننده رايج شامل استفاده از مواد پرکننده (مثل ژلها)، پيلينگ شيميايي و لايه برداري با میکرودرم ابریژن یا  ليزرمی باشند. همین جا باید به این نکته اشاره کرد که افرادی که خواهان این درمان هستند، باید توقعات و انتظارات معقول و واقع بینانه داشته باشند و توقع از بین بردن کامل چین و چروک ها با یک جلسه درمان بوتاکس یا عدم نیاز به هیچ اقدام درمانی دیگر در بسیاری موارد مبتنی بر واقعیت و عملی نیست.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 879



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر بتول طاهری

دکتر بتول طاهری

متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

021-44287685

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر علی کربلایی خانی

دکتر علی کربلایی خانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-88192610

دکتر سوسن اسماعیلی

دکتر سوسن اسماعیلی

کلیه اعمال زیبایی

021-44016784

دکتر فرامرز صفائی پیروز

دکتر فرامرز صفائی پیروز

جراحی پلاستیک و ترمیمی

021-88202394

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

کلینیک جراحی و زیبایی هستیا

کلینیک جراحی و زیبایی هستیا


مرکز جراحی زیبایی و لیزر

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional