کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


بیماری زبان جغرافیایی:


زبان فقط قوی ترین ماهیچه بدن نیست. بلکه ضروری ترین ماهیچه نیز در بدن است. بعضی از مهمترین عملکردها مثل مزه کردن غذا، بلعیدن غذا و صحبت کردن به آن بستگی دارد. بنابراین مهم است اطمینان حاصل شود که این عضو سالم بوده و رنگ آن صورتی بماند. ظاهر زبان بازتاب سلامت درونی انسان است. وقتی همه چیز در داخل بدن بدون مشکل به کار خود ادامه دهد، رنگ زبان، صورتی طبیعی خواهد بود بدون هیچ نشانه ای از تجمع رنگدانه ها.
دلایل شایع زبان جغرافیایی:
بهداشت و مراقبت های نامناسب دهان یکی از دلایل اصلی تغییر رنگ زبان به سفید است. با گذشت زمان، باکتری ها، قارچ ها، باقیمانده مواد غذایی و سلول های مرده، همه اینها می توانند بین پرزها (پاپیلا) و برآمدگی های کوچک سطح زبان گیر کنند و باعث شوند این برآمدگی ها متورم شده و رنگ زبان جغرافیایی شود. از آنجایی که سطح فوقانی زبان پر از شکاف، حفره و پاپیلا است، باقیمانده مواد غذایی و میکرو ارگانیسم ها خیلی راحت داخل این فرو رفتگی های آناتومیک گیر افتاده و نسبت به شسته شدن با بزاق، مقاومت نشان می دهند.
در واقع گفته می شود که یک سلول اپیتیال چسبیده به سطح زبان دارای بیش از ۱۰۰ باکتری است که به آن چسبیده اند. در حالیکه به هر سلول موجود در هر قسمت دیگر از حفره دهانی معمولا بیشتر از ۲۵ باکتری نمی چسبد. از طرف دیگر، اگر به نظر برسد که زبان شما با یک لایه سفید – خاکستری به صورت کامل یا به صورت تکه تکه پوشیده شده است، عموما به دلیل برخی از مشکلات سلامتی زمینه ای می باشد. این تغییر رنگ که عموما از آن به عنوان زبان جغرافیایی یاد می شود ممکن است هشدار دهنده به نظر برسد اما اغلب اوقات بی خطر و موقتی است. با این حال در موارد نادر، این شرایط می تواند نشانه ای از یک بیماری جدی تر مثل عفونت یا سرطان باشد.
دلایل معمول که منجر به سفیدی زبان می شود عبارتند از:
دهان خشک وقتی ایجاد می شود که با دهان باز می خوابید یا از طریق دهان نفس می کشید.
کم آب شدن بدن
لیکن پلان دهانی یک بیماری التهابی مزمن است و می تواند ظهور لکه های سفید، جوش های نوک تیز یا پلاک را داخل دهان تحریک کند.
مصرف بیش از حد الکل، سیگار کشیدن یا مصرف تنباکو می تواند جداره دهان را آزرده کند که این به گسترش ضایعات پیش سرطانی ضخیم و مقاوم به درمان روی لثه ها، سقف دهان، داخل گونه ها و حتی زبان منجر شود.
زبان جغرافیایی می تواند از موارد چیزی که به آن زبان جغرافیایی گفته می شود باشد.
تب
واکنش به داروهای خاص
بی توجهی به مسواک و نخ دندان کردن منظم دندان ها می تواند به تجمع باکتری ها، مواد غذایی و دیگر انواع رسوبات در حفره دهان منجر شود.
بیماری های حادی مثل برفک دهانی (کاندیدیازیس) یا سیفلیس که می تواند به صورت زبان جغرافیایی آشکار شده و نیازمند توجه فوری پزشکی شود.
افراد مبتلا به زبان جغرافیایی دارای لکه های صاف و قرمز رنگی روی زبانشان هستند که با خط های سفید رنگی احاطه شده اند. این یک بیماری بی خطر و غیر واگیر است. با این حال اگر روی زبان خود احساس ناراحتی و درد می کنید، می توانید از مسکن استفاده کرده و از مصرف مواد غذایی که تحریک کننده درد هستند اجتناب نمایید.
زبان جغرافیایی چیست؟
زبان جغرافیایی بیماری است که نقش هایی شبیه به نقشه روی زبان ایجاد می کند‌. افراد مبتلا به این بیماری دارای لکه ها و تکه های نرم قرمز رنگی روی زبانشان هستند که با خط های سفید رنگی احاطه شده‌اند. مناطق قرمز رنگ، برآمدگی های ظریفی (پاپیلا) را که به طور طبیعی روی سطح زبان وجود دارند را از بین می برند.
زبان جغرافیائی یک بیماری خوش خیم (بی خطر) است و در دراز مدت هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند. این بیماری واگیر نیست. بیشتر افراد هیچ نشانه ای ندارند اما بعضی افراد احساس سوختگی یا سوزش روی زبان خود دارند. درمان بیماری زبان جغرافیایی معمولا ضروری نیست.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 753



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional