کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


بیماری های لثه:


شایع ترین انواع بیماری های لثه عبارتند از ژنژیویت (التهاب لثه) که به پیوره هم معروف است و التهاب اطراف دندان که شکل پیشرفته تر بیماری است و باعث تخریب بافت می شود. علایم ژنژیویت (التهاب لثه) عبارتند از: تورم، نرمی ، قرمزی لثه ها، خونریزی آسان از لثه ها به خصوص هنگام مسواک زدن و تغییر رنگ لثه از صورتی به قرمز تیره.
لثه سالم چه خصوصیاتی دارد؟
لثه، بافت نگهدارنده دور دندان است. این بافت وقتی سالم است که نمای صورتی رنگ و سفت داشته باشد. در برخی افراد جوان وقتی به نمای لثه (لثه ای که کمی خشک باشد) از نزدیک دقت کنیم، شبیه پوست پرتقال به نظر می رسد البته این حالت در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. علت اصلی از دست رفتن دندان در بزرگسالان، بیماری لثه و بافت دور دندان است. بیشتر مردم در زندگی به انواعی از بیماری لثه دچار می شوند. این بیماری می تواند به چند شکل ظاهر شود اما نتیجه همه آنها تضعیف بافت نگهدارنده دندانها می باشد..
علت بروز ژنژیویت چیست؟
معمولا وجود پلاک های میکروبی که لایه ای بدون رنگ و چسبنده از باکتری ها هستند و روی دندان ها را می پوشانند. اگر این پلاک، سفت شود به رسوب سفیدرنگی تبدیل می شود که با گذشت زمان تیره خواهد شد. تولید و رسوب پلاک درحد فاصل لثه و دندان ها باعث التهاب و خونریزی آسان از لثه می شود. بیشتر مردم، ژنژیویت را در دوران بلوغ برای اولین بار تجربه می کنند و مهم ترین عامل آن توجه نداشتن به بهداشت دهان و دندان است. اولین نشانه ابتلای لثه ها، صورتی شدن مسواک است زیرا لثه ها حتی با فشار کم مسواک هم خونریزی می کنند. نکته مهم این است که ژنژیویت در اغلب موارد بی درد است و بدون علامت پیشرفت می کند و در صورتی که درمان نشود، التهاب بافت اطراف دندان را در پی خواهد داشت که بیماری جدی تری است و درنهایت به لقی و ازدست رفتن دندان منتهی خواهد شد.
درمان این بیماری چگونه است؟
اولین و مهم ترین اقدام، تمیزکردن دندان هاست که به آن جرمگیری می گویند. بعد از جرمگیری، ممکن است لثه بیمار هنگام مسواک زدن دچار خونریزی شود که این حالت طبیعی است و فقط چند روز طول می کشد.
نشانه های بیماری التهاب لثه چیست؟
تورم و جداشدگی لثه ها از دندان، خونریزی لثه ها، طعم ناخوشایند دهان، بوی بد دهان، درددندان هنگام غذاخوردن (گرم، سرد، شیرین)، لقی دندان و خروج چرک از اطراف دندان. این التهاب، نوع پیشرفته بیماری لثه محسوب می شود. به طوری که حفره هایی پر از پلاک بین دندان ها و لثه ها تشکیل می شود و به مرورزمان آنقدر این حفره ها بزرگ می شوند که مقادیر بیشتری از پلاک را به دام می اندازند. وقتی پلاک به زیرخط لثه گسترش یابد، التهاب اطراف دندان قطعی می شود.
اگر التهاب لثه به موقع درمان نشود، چه عوارضی خواهد داشت؟
به تدریج لثه ها از دندان فاصله می گیرند و دندان ها سست و لق خواهند شد. معمولا این التهاب بدون درد است اما وقتی عفونت به آن اضافه شود، آبسه تولید می شود و به دنبال آن درد و تحلیل استخوان پیش می آید. در صورت بروز چنین حالتی فقط باید به دندان پزشک مراجعه کرد چون با اقدام به موقع، احتمال ترمیم لثه ها بیشتر خواهد بود. درمان هم شامل جرمگیری و پالیش کردن سطوح ریشه و در مراحل پیشرفته، جراحی است.
می توان گفت علت هر ۲ بیماری رعایت نکردن بهداشت است؟
مراقبت ناکافی از دندان ها، باعث تشکیل پلاک و چسبیدن آن به دندان ها می شود و بهترین راه برای پیشگیری از ایجاد پلاک، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان است. البته هر قدر هم که بهداشت دهان و دندان را رعایت کنیم، باز هم احتمال تشکیل پلاک دندانی وجود دارد. پس هرکسی باید هر ۶ تا ۱۲ ماه برای جرمگیری مراجعه کند و بیمارانی که دچار التهاب اطراف دندان هستند یا به سرعت دچار تجمع مقدار زیادی رسوبات دندانی می شوند، لازم است در فاصله زمانی کمتر مراجعه داشته باشند تا جلوی تشکیل جرم در دهان و اطراف دندان گرفته شود. و در نتیجه بافتهای نگهدارنده دهان و دندان سالم می مانند. و این خود باعث حفظ دندانها می شود. البته شایان ذکر است که عمل جرمگیری اگر بی دلیل و صرفا برای سفید کردن دندانها انجام شود ضرر بسیار زیادی دارد و باعث تخریب مینای دندان می شود. و به مرور زمان خسارت جبران ناپذیر ارد می کند. لذا حتما انجام جرم گیری را در صورت تجمع جرم از پزشک خود بخواهید، که زمان آن نیز مشخص است ، به این صورت که شما پشت دندانهای جلوی فک پایین را در آیینه نگاه کنید ، خودتان متوجه جرم روی دندان خواهید شد و در آن زمان به پزشک مراجعه کنید، و یا لزوم انجام جرم گیری را از ایشان سوال کنید و هرگز بی جهت و بی دلیل جرم گیری انجام ندهید.

1  |  مجله دندانپزشکی  |  بازدید: 1520



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional