کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


تاریخچه و منشاء بیماری کرونا:


ویروس کرونا، ویروسی عفونی است که گلو، سینوس‌ها و دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند. کرونا ویروس‌ها، اولین بار در سال 1965 کشف شده‌اند. تا اواسط دهه 1980 دانشمندان در حال مطالعه و بررسی انواع کرونا ویروس‌ها بودند. تا پیش از این، دانشمندان شش نوع ویروس کرونا را کشف کرده بودند. در اواخر سال 2019 میلادی نوع جدیدی از ویروس کرونا در شهر ووهان چین مشاهده شد. سرعت بالای انتقال این بیماری و تعداد زیاد قربانیان آن، باعث شد کشور چین وضعیت اضطراری اعلام کند و 18 شهر از جمله شهر ده میلیونی ووهان را به طور کامل قرنطینه کند.
علائم بیماری کرونا:
تمام کرونا ویروس‌های گذشته، منشاء حیوانی داشته‌اند. به طور مثال منشاء بیماری مرس، شتر بود و بیماری سارس نیز از خفاش به گربه و از گربه به انسان رسیده. ویروس جدید کرونا از بازار دریایی شهر ووهان چین منتقل شده، ممکن است محصولات دریایی این بازار مانند نهنگ سفید یا حیوانات زنده‌ای مثل مرغ، خفاش، خرگوش و مار که در این بازار به فروش می‌رسد، منشاء این بیماری باشند.
پیش از بیماری کرونا، بیماری سارس مهم‌ترین بیماری خطرناکی که منشاء آن کرونا ویروس بود، به حساب می‌آمد. سارس نیز از خاورمیانه شروع شد و پیشرفت قابل توجه‌ای داشت و قربانیان بی‌شماری گرفت. در حال حاضر (ژانویه 2020) این بیماری در سراسر جهان، پراکنده شده و در چند کشور اروپایی، در آمریکا و چند کشور آسیایی مواردی از ابتلا به بیماری کرونا مشاهده شده. تاکنون موردی از ابتلا به بیماری کرونا در ایران گزارش نشده.
علائم و نشانه‌های بیماری کرونا:
کرونا در ابتدا شبیه به یک سرماخوردگی ساده است و با گذشت زمان علائم آن شدیدتر می‌شود. آبریزش بینی، گلو درد شدید، تب برای مدتی طولانی، سردرد و تنگی نفس از مهم‌ترین علائم بیماری کرونا است. کودکان و افرادی که دارای مشکلات تنفسی، بیماری قلبی، ضعف سیستم ایمنی به دلیل انواع سرطان‌ها و بیماری‌های نقص ایمنی هستند، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا ویروس قرار دارند.
علائم:
در موارد خفیف، علائم این بیماری، شبیه به سرماخوردگی است و گاهه به اشتباه، آنفولانزا تشخیص داده می‌شود؛ اما شدت بیماری پس از چند روز بیشتر می‌شود و سرفه‌های شدید، تب بالا و درد و ضعف بدن به آن اضافه می‌شود. در موارد حاد این ویروس کلیه‌ها و دستگاه تنفسی فرد را درگیر می‌کند و باعث بروز مشکلات جدی برای بیمار می‌شود.
ویروس جدید کرونا ابتدا با تب خفیف حضور خود را در بدن میزبان اعلام می‌کند. کمی پس از تب، بیمار دچار سرفه‌های خشک می‌شود. گاهی اوقات، تب انقدر خفیف است که تشخیص داده نمی‌شود، بنابراین توجه به سرفه‌های خشک بی‌دلیل، حائز اهمیت است. حدودا 7 الی 10 روز بعد از سرفه‌ها، بیمار دچار تنگی نفس می‌شود، به مرور تب و تنگی نفس، شدت پیدا می‌کند و بیمار را راهی بیمارستان خواهد کرد. لازم است به محض مشاهده علائمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس به پزشک مراجعه کنید و از نظر ابتلا به ویروس کرونا بررسی شوید.
تاثیر و علائم بیماری کرونا در کودکان:
اگرچه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان روندی صعودی دارد و شمار افرادی که علائم بیماری کرونا را در خود مشاهده می‌کنند رو به افزایش است اما خوشبختانه همین آمارها نشان می‌دهند که شمار کودکان مبتلا به ویروس کرونا در مقایسه با سایر گروه‌های سنی چندان قابل ملاحظه نیست. این در حالی است که شمار کودکانی که به سارس نیز مبتلا شده بودند بسیار اندک بود و مرگ و میری در اثر ابتلا به بیماری سارس در میان کودکان گزارش نشد. سیستم دفاعی بدن کودکان و نوجوانان در مقابل بیماری کرونا مقاوم‌تر است و کودکان و نوجوانان علائم بیماری کرونا را به صورت خفیف‌تر بروز می‌دهند. عفونت شدید که یکی از علائم جدی بیماری کرونا می‌باشد در کودکان به صورت خفیف‌تر بروز می‌کند و یا اصلا علائمی از عفونت در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. به یاد داشته باشید، نباید ظهور علائم بیماری کرونا در کودکان به صورت خفیف‌تر را چنین تفسیر کرد که کودکان از ابتلا به این بیماری کاملا مصون هستند، بلکه باید همواره آموزش‌ها و تذکرات لازم را به آن‌ها یادآوری کنیم و هرگونه نشانه‌ای از بیماری را در آن‌ها جدی بگیریم.
رعایت اصول بهداشتی در کودکان نیز باید همانند بزرگسالان انجام شود به خصوص اگر کودک شما بیماری زمینه‌ای دارد که احتمال مبتلا شدن او به این ویروس را نسبت به سایر کودکان افزایش می‌دهد. کودکان نیز با شنیدن اخبار نگران کننده همانند بزرگسالان دچار وحشت و آشفتگی می‌شوند پس بهتر است با آن‌ها در خصوص این بیماری و نحوه صحیح مراقبت و پیشگیری صحبت کنیم و به آن‌ها اطمینان بدهیم که مشروط بر رعایت کردن موارد بهداشتی خطر کمتری متوجه آن‌ها خواهد بود. ایجاد آرامش روانی در کودکان و مقابله با ترس‌ها و وحشت‌هایی که در اثر شنیدن اخبار مختلف در آن‌ها به وجود می‌آید نیز به اندازه مراقبت‌های بهداشتی حائز اهمیت است.

0  |  نابرو  |  بازدید: 688



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional