کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


تبخال زوستر:


تبخال زوستر از زمان بروز تاول های پوستی تا زمان پوسته پوسته شدن مسری هستند. که این زمان  به طور کلی پنج تا هفت روز طول می کشد. برای مقایسه بیماران مبتلا به آبله مرغان از یک یا دو روز قبل از ظهور بثورات مسری هستند. خطر ابتلا به عفونت تا زمانی که تاول های پوسته پوسته نشده باشند، وجود دارد که باز هم معمولاً پنج تا هفت روز پس از ظاهر شدن اولین تاول ها زمان می برد.
چه چیزی می تواند زونا ایجاد کند؟
همانطور که در بالا توضیح داده شد، در اصل فقط آن دسته از افرادی که قبلاً آبله مرغان داشته اند می توانند به تبخال زوستر مبتلا شوند. ویروس های واریسلا زوستر “خفته” در آن افراد به طور معمول توسط سیستم ایمنی بدن در حالت غیرفعال نگه داشته می شوند. اگر سیستم دفاعی بدن تضعیف شود، عوامل بیماری زا می توانند سبب فعال شدن آنها و ایجاد زونا شوند. دلایل کاهش سطح ایمنی بدن و در نتیجه عوامل خطر ابتلا به تبخال زوستر قابل ذکر است.
مهمترین این موارد عبارتند از:
استرس زیاد
یا فشار روانی.
اشعه ماوراء بنفش
دوزهای بیش از حد پرتوهای UV می تواند تبخال زوستر ایجاد کند. بنابراین کاملاً ممکن است که تبخال زوستر بعد از آفتاب سوختگی شدید به وجود آید.
سایر عفونت ها:
که پیش از تبخال زوستر وجود دارند که می توانند تبخال زوستر ایجاد کنند. بعضی اوقات عفونت های شبه آنفلوانزایی کافی است.
ایدز:
در این سندرم ناشی از ویروس HIV، سلولهای خاصی از سیستم ایمنی بدن از بین می رود (سلولهای T).
سرطان:
این بیماری اغلب سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.
شیمی درمانی:
داروهایی که برای مبارزه با سرطان استفاده می شوند از جمله مواردی است که بر سلولهای ایمنی بدن تأثیر می گذارد.
داروهایی که سیستم دفاعی بدن را تضعیف می کنند (به اصطلاح سرکوب کننده های سیستم ایمنی)
به عنوان مثال مسدود کننده های TNF به عنوان بخشی از درمانروماتیسم .
نقص ایمنی مادرزادی:
در این حالت، برخی از اجزای سیستم دفاعی بدن از بدو تولد کاهش می یابد یا کاملاً از بین می رود. این واقعیت که زونا معمولاً تا سن 40 سالگی یا بالاتر ظاهر نمی شود نیز مربوط به سیستم ایمنی بدن است چون با افزایش سن، سیستم دفاعی بدن کاهش می یابد. زونا در کودکان یا بزرگسالان نادر است.
دوره انکوباسیون:
دوره انکوباسیون مدت زمان عفونت با یک عامل بیماری زا تا رسیدن به اولین علائم است. زونا هیچ گونه قابلیت سرایت ندارد: این پاتوژن از زمان عفونت آبله مرغان در بدن مانده است. بنابراین فقط برای آبله مرغان دوره انکوباسیون قابلیت بحث دارد که معمولاً 14 تا 16 روز طول می کشد.
علائم زونا:
علائم تبخال زوستر یکنواخت نیست و ممکن است از هر نظر به ویژه از نظر شدت متفاوت باشند. اما علائم زونا معمولاً از الگوی خاصی پیروی می کنند. در مراحل اولیه بیماری علائم خاصی ظاهر نمی شود. بیماران فقط علائم عمومی بیماری مانند خستگی، سردرد و درد اندام یا تب جزئی را گزارش می کنند. ناحیه آسیب دیده پوستی ممکن است  سبب احساساتی مانند سوزن سوزن شدن گردد. بعد از دو تا سه روز درد ایجاد می شود و بثورات معمولی زونا ایجاد می شود.
زونا یک عفونت با ویروس واریسلا زوستر است که باعث ایجاد آبله مرغان نیز می شود. ویروس ها از نخاع در امتداد مجاری عصبی پخش شده و به سطح پوست مهاجرت می کنند. از آنجا که اعصاب ناحیه تنه به شکل کمربند است، تغییرات پوستی که شامل تاول های گروهی و پوسته ها است، از این رو نام “زونا” می شود.
تبخال زوستر می تواند در قسمت های خاصی از بدن خطرناک باشد زیرا می تواند باعث آسیب دائمی به اندام ها شود. به عنوان مثال، زخم های قرنیه یا اختلالات گوش داخلی ممکن است رخ دهد. علاوه بر این، زونا در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، به عنوان مثال در بیماران پیوند عضو، بیماران مسن، بیماران اچ آی وی و اختلالات عصبی می تواند بسیار شدید باشد.
تبخال زوستر برای افرادی که آبله مرغان نداشته اند ولی بعداً  به آبله مرغان مبتلا می شوند، مسری است. بنابراین کودکان کوچک در معرض خطر هستند. افراد بیمار باید یک هفته از کودکان دور بمانند. بهترین راه حفاظتی، داشتن سیستم ایمنی سالم است که با سبک زندگی سالم به وجود می آید. با این حال برای افراد در معرض خطر واکسیناسیون وجود دارد.
درد:
درد ممکن است قبل، حین و در موارد نامطلوب، بعد از بثورات ایجاد شود. از آنجایی که ویروس ها در زونا به اعصاب حمله می کنند، این درد به عنوان درد عصبی شناخته می شود که اغلب با احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن ظاهر می شوند، گاهی اوقات مبهم و تیرکشنده می شوند. درد زونا می تواند بسیار شدید باشد به ویژه درد عصبی متعاقب از بین رفتن بثورات (نورالژی بعد از تبخال) اغلب مشکلات بزرگی ایجاد می کند.
بثورات پوستی:
ویژگی معمولی تبخال زوستر بثورات پوستی است که به زوستر نیز معروف است. معمولاً با قرمزی نامشخص در ناحیه آسیب دیده و گره های کوچک پوستی شروع می شود. طی چند ساعت، این گره ها به تاول های کوچک پوستی تبدیل می شوند که می تواند خارش نیز داشته باشد. آنها در ابتدا با یک مایع شفاف پر می شوند که با پیشرفت آن کدر می شود.
زونا:
این مرحله تاول های پوستی تا پنج روز ادامه دارد. پس از ترکیدن، حباب ها در طی دو تا ده روز خشک می شوند و غالباً پوسته های زرد رنگ تشکیل می شوند. به طور کلی دو تا چهار هفته طول می کشد تا تغییرات پوستی زونا از بین برود. همچنین ممکن است تبخال زوستر بدون وجود بثورات (فقط با درد) بروز کند. در این صورت پزشکان از “تبخال سینوسی زوستر” صحبت می کنند.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 805



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر محمد باقر دریاباری

دکتر محمد باقر دریاباری

پوست و مو و زيبايى

021-22949095

دکتر پروین نوابی

دکتر پروین نوابی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-88690529

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر زهرا اکبری

دکتر زهرا اکبری

پوست و مو و زيبايى

021-26450199

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional