کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


تهدید شنوایی افراد:


رانندگی با شیشه های پایین:
کودکان وقتی سوار ماشین می شوند دلشان می خواهد کنار پنجره بنشینند و شیشه ها را تا آخر پایین بکشند.تکرار این کار باعث کم شنوایی گذرا می شود که ممکن است در طولانی مدت آزار دهنده تر و جدی تر شود. توجه داشته باشید پایین آمدن از جاده کوهستان با شیب تند نیز به دلیل اثرات فشار هوا ممکن است برای گوش های بچه های کم سن و سال آسیب رسان باشد.
رفتارهای مشکوک شنوایی در کودکان:
در موارد کم شنوایی متوسط ، کودکان اختلالاتی در تشخیص صدا ، اختلالات رفتاری ، تاخیر در حرف زدن یا واکنشهای ناپایدار به هیاهو یا صداهای پیرامون خود نشان می دهند.توصیه می کنیم نسبت به ورم گوش مداوم نیز هوشیار باشید.اگر کم شنوایی کودک جدی تر باشد ممکن است به اختلالات زبانی یا رفتاری منجر شود.اگر به رفتارهای کودک خود مشکوک هستید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.
کارکردن با مته و دریل‌ بدون محافظت از گوش‌ها:
اگر عادت دارید شخصا به تعمیرات منزل بپردازید یا شغلتان ایجاب می‌کند مدام با دریل و مته سروکار داشته باشید ، حواستان بیشتر به سلامت گوش هایتان باشد. سروصدایی که این ابزارها ایجاد می‌کنند ، بالاتر از ۸۵ دسی ‌بل است که ممکن است سلامت سلول‌های شنوایی گوش داخلی را به خطر بیندازد و در‌طولانی‌مدت باعث آسیب‌ جدی شود.متاسفانه خطر ابتلا به سنگینی گوش در کارگرهایی که مدام در معرض این‌ گونه صداها قرار دارند ، بیشتر است.این مشکل قابل جراحی نیست و معمولا با وزوز گوش نیز همراه است. باید بدانید سنگینی گوش یا کم‌ شنوایی با سالانه ۷۵۰ مورد جدید ، دومین بیماری مربوط به مشاغل محسوب می‌شود. اگر قرار است به‌ مدت یک یا چند روز از این ابزارهای پرسروصدا استفاده کنید حتما گوش هایتان را با کلاه کاسکت یا گوشی‌های مخصوص بپوشانید.
شیرجه زدن زیاد در استخر:
شیرجه ‌زنهای حرفه‌ ای که مدام در استخر شیرجه می ‌زنند باید حواسشان به احتمال ابتلا به کم‌ شنوایی موقت باشد.در این موارد فشار آب مشکل‌ ساز می‌شود و درد جزئی در گوشها پدید می‌آورد.توجه داشته باشید شیرجه ‌زدن از ارتفاع خیلی زیاد ممکن است باعث بروز مشکلات دائمی شنوایی شود.در این مواقع برای بالا آمدن به سطح آب حتما حواستان به دوره‌ تعدیل فشار آب باشد.برای پیشگیری از مشکل کم‌ شنوایی موقت حتما از گوش‌ گیرهای مخصوص شنا استفاده کنید.
گوش‌دادن به موزیک با صدای بلند به مدت ۴ ساعت
گوش دادن طولانی ‌مدت به موسیقی با دستگاه پخش mp3 ، داخل اتومبیل یا حتی در منزل آن هم با صدای بلند به قوه‌ شنوایی آسیب می ‌زند و باعث زنگ گوش می‌شود. خطر اصلی موسیقی این است که لذت گوش ‌دادن به آن، میزان انرژی دریافتی از طریق گوشها را می‌پوشاند.یعنی شما اصلا متوجه فشاری که به گوش های تان وارد می‌شود ، نمی‌شوید.
وقتی با صدای بلند به موسیقی گوش می‌دهید ، سلول های گوش داخلی شروع به تولید ماده‌ای سمی می‌کند که به خودی خود خطرناک نیست ، اما ترشح زیاد آن باعث از بین بردن همین سلولهای تولید کننده می‌شود.هرچه صدای موسیقی بلندتر باشد روند ترشح این ترکیب با سرعت بیشتری رخ می‌دهد.محدوده دسی ‌بل قبل از تولید این ترکیب ۸۵ دسی ‌بل در دوره زمانی ۸ ساعت تخمین زده شده است.‌وقتی صدا به ۸۸ دسی‌ بل می‌رسد باید مدت زمان گوش ‌دادن به آن به چهار ساعت کاهش یابد. در واقع قانون اصلی این است که به‌ ازای هر سه دسی ‌بل افزایش صدا باید مدت زمان قرارگیری در معرض آن صدا به نصف کاهش باید.توصیه می‌کنیم صدای دستگاه پخش mp3 را کم کنید.وقتی در کنسرت یا مراسم‌ پرسر و صدا هستید ، حتما از گوشی استفاده کنید تا برخورد صدای بلند با گوش هایتان کمتر شود.
گوش دادن به موسیقی برای مدت طولانی
بوسیدن لاله‌ گوش:
شاید بوسیدن لاله‌ گوش فرزند برای ابراز محبت باشد ، اما همین عادت بظاهر ساده ممکن است برای قوه شنوایی خطرساز باشد. این کار دَمشی روی پرده‌ گوش و در پی آن تلاطمی در مایع حلزونی گوش یا گوش درونی ایجاد می‌کند که متاسفانه گاهی به بروز مشکلات شنوایی منجر می‌شود.دکتر لوی ریتر، استاد شنوایی‌شناسی دانشگاه هوفسترای نیویورک ، تاکنون بیش از سی مورد اختلالات شنوایی ناشی از بوسه شناسایی کرده است. به گفته‌ بیماران این پزشک، بوسیدن گوش قابل مقایسه با صدای توپی است که به گوش برخورد می‌کند. بهتر است از بوسیدن این ناحیه‌ حساس بپرهیزید. 
فریاد کشیدن در گوش:
هیچ‌وقت به شوخی یا از روی عصبانیت در گوش فرد دیگری فریاد نکشید.این کار بیش از این‌ که آزاردهنده باشد ، برای قوه‌ شنوایی خطرآفرین است. فریاد زدن در‌ گوش‌ باعث بروز ترومای صوتی می‌شود.در واقع اگر صدای ما به ‌طور متوسط ۵۰  دسی‌ بل باشد وقتی فریاد می‌کشیم به صد دسی‌ بل هم می‌رسد و گوش انسان ممکن است با ۸۰ دسی ‌بل نیز دچار کم شنوایی شود.از فریاد زدن در حفره‌ گوش دیگران خودداری کنید و به هیچ‌ کس اجازه ندهید این کار را با شما بکند.

1  |  ماهان سمعک  |  بازدید: 1073



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر سعید فراهانی

دکتر سعید فراهانی

متخصص شنوایی و تعادل

021-88870928

دکتر محسن احدی

دکتر محسن احدی

شنوایی شناسی مرکزی

021-22250541

دکتر مسلم شعبانی

دکتر مسلم شعبانی

دکترای شنوایی شناسی

021-22180100

دکتر آرزو بیگدلی

دکتر آرزو بیگدلی

شنوایی شناس

021-22005047

دکتر ایوب ولدبیگی

دکتر ایوب ولدبیگی

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-22648270

دکتر اکرم پوربخت

دکتر اکرم پوربخت

متخصص شنوایی و تعادل

021-22250541

دکتر نیما رضا زاده

دکتر نیما رضا زاده

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-88058723

دکتر فرنوش جاراللهی

دکتر فرنوش جاراللهی

شنوایی شناسی کودکان

021-22228051

دکتر سعید اعرابی

دکتر سعید اعرابی

متخصص شنوایی سنجی

021-88140985

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک شنوایی و تعادل بهار

کلینیک شنوایی و تعادل بهار


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک شنوایی سعادت آباد

کلینیک شنوایی سعادت آباد


کلینیک شنوایی و زنگ گوش

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional