کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


جایگزینی دندان از دست رفته:


 هنگامی که چند دندان را از دست داده باشید چه پروتزی به جای آن بگذارید چه نگذارید، استخوان فک به مقدار قابل توجهی به مرور زمان کاهش می یابد. این امر گاهی منجر به دشوار شدن استفاده از دندان مصنوعی متحرک (قابل درآوردن) به علت عدم لثه کافی برای نگه داشتن دندان مصنوعی میشود.
چرا دندان از دست رفته باید جایگزین شود؟
کاهش استخوان:
هنگامی که دندانها به دلیلی از فک خارج میشوند، استخوانی که دندانها را پشتیبانی میکند به مرور زمان تحلیل میرود و کوچک میشود. این رویداد یکی از نتایج طبیعی از دست دادن دندان است چون دیگر دندانی وجود ندارد که استخوان را به تولید بافت و بازسازی تحریک کند. تحلیل استخوان آلوِئولار (استخوانی که دندانها را پشتیبانی میکند)، از همان لحظه ای که دندان از لثه خارج میشود، شروع میشود و به مرور زمان پیش میرود. استخوان به دلیل تحلیل، پهنا و ارتفاع خود را از دست میدهد. هنگامی که چند دندان را از دست داده باشید چه پروتزی به جای آن بگذارید چه نگذارید، استخوان فک به مقدار قابل توجهی به مرور زمان کاهش می یابد. این امر گاهی منجر به دشوار شدن استفاده از دندان مصنوعی متحرک (قابل درآوردن) به علت عدم لثه کافی برای نگه داشتن دندان مصنوعی میشود. در ناحیه زیبایی (esthetic zone ) دهان، کاهش لثه میتواند با چشمان غیر مسلح نیز مشهود باشد بنابراین در زیبایی لبخند و چهره نیز تاثیر بدی میگذارد. هنگامی که استخوان تحلیل میرود، لثه ای که آن را پوشش میدهد نیز پسروی میکند و فرو رفتگی (از پهنا و ارتفاع) ایجاد میشود که ظاهر ناخوشایندی داشته و احتمال گیر کردن غذا در زیر دندانهای مجاور را افزایش میدهد.
انحراف دندانهای مجاور:
از دست دادن یک یا دو دندان میتواند منجر به انحراف دندانهای مجاور شود. به این ترتیب دندانهای مجاور به سمت فضای خالی (دندان از دست رفته) کج میشوند. همینطور جای خالی یک یا چند دندان میتواند منجر به جا به جایی دندانهای مقابل (فک رو به رو) شود چون این دندانها نیز دیگر در مقابل خود دندانی نمیبینند که به آنها نیرو وارد کند بنابراین بیشتر بیرون می آیند تا در فضای خالی قرار بگیرند. به طور کلی دندانهای ما تمایل مداوم به حرکت به سمت جلوی دهان و همچنین فک مقابل دارند مگر این که به واسطه نیرویی در مسیر خود متوقف شوند. معمولا دندانهای مجاور یا مقابل این ممانعت را برای حرکت دندان ایجاد میکنند. از دست رفتن یک یا چند دندان، به دندانهای مقابل و مجاور اجازه میدهد حرکت کنند. با انحراف این دندانها، ارتفاع و کانتورهای بافت لثه به هم میریزد. این امر زمینه را برای بیماری لثه و یا پوسیدگی دندانی ناشی از تجمع ذرات غذا و پلاک و دشوار بودن تمیز کردن این ناحیه، فراهم میکند. انحراف دندانها همچنین تاثیر بدی بر اکلوژن (بایت) میگذارد که این امر نیز به نوبه خود زیبایی لبخند و صورت را تحت تاثیر قرار داده و تمیز کردن دهان را دشوار میسازد.
انواع روشهای جایگزینی دندان از دست رفته:
جای خالی دندانهایتان را با روشهای مختلف میتوانید پر کنید. بسته به شرایط تان ممکن است برای انجام یک یا چند روش آمادگی داشته باشید. در اینجا با گزینه های در دسترس آشنا میشوید:
 ایمپلنت دندان به دلایل متعدد امروزه جزء محبوبترین روشهای جایگزینی دندان است. مهمترین ویژگیهایی که باعث افزایش ایمپلنت دندان شده است عبارت است از طول عمر، استحکام و ثبات ارائه شده توسط درمان ایمپلنت و نیز قابل پیش بینی بودن این درمان با تکنولوژیهای حال حاضر.
در صورتی که دندانها در ناحیه اطراف دندان از دست رفته، به تعداد کافی بوده و از نظر سلامتی و قدرت برای پشتیبانی دندان مصنوعی مناسب هستند، از بریج ثابت استفاده میشود. برای ساخت بریج، دندانهای مجاور باید با برداشتن لایه ای از مینا، بریده یا تراش داده شوند تا آماده دریافت پروتز شوند. دندان مصنوعی بین دندانهای مجاور قرار میگیرد و با تکیه بر آنها از نظر عملکرد و زیبایی، جایگزینی برای دندان از دست رفته میشود. محدودیت این نوع درمان، آماده سازی است که بر روی دندانهای مجاور باید صورت بگیرد. این کاهش مینای دندانهای مجاور امری برگشت ناپذیر است. این امر خطر آسیب به عصبهای دندان را افزایش داده و احتمال نیاز به درمان مجرای ریشه در آینده را افزایش میدهد. بریج ثابت که در بین دندانهای طبیعی قرار میگیرد، متوسط طول عمر 10 تا 12 سال دارد و سپس باید عوض شود. تعویض بریج ثابت اغلب درمانهای دیگری را به دنبال دارد چرا که دندانهای پشتیبان به مرور زمان با پیشرفت بیماری های دندان مانند پوسیدگی دندان یا کاهش استخوان پریودنتال، در خطر قرار میگیرند.
دندان مصنوعی کامل یا نیمه کامل و متحرک نیز میتواند جایگزینی برای یک یا چند یا همه دندانهای از دست رفته در فک بالا و یا پایین باشد. دندان مصنوعی توسط دندانهای دیگر در فک (در شرایطی که نیمه کامل باشد) و حمایت مکانیکی لثه و استخوان پشتیبانی میشود. دندان مصنوعی کامل فک بالا نیز ممکن است با ساکشن بین دندان و لثه زیر کام (سقف دهان) پشتیبانی شده و در جای خود ثابت بماند. دلایل جایگزینی دندان از دست رفته متفاوت است. جایگزینی دندان از دست رفته باید در مقابل خطرات باقی ماندن جای خالی آن و نیز تغییرات ناشی از آن که در بقیه ساختارهای دهان اتفاق می افتد، سنجیده شود.

1  |  شفاگستر  |  بازدید: 1004



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional