کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروها و درمان عوارض عفونت لثه:


طبق تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان دارویی که برای بازسازی استخوان در بیماران مبتلا به پوکی استخوان استفاده میشود، ممکن است در درمان افرادی که به خاطر عفونت لثه دچار زخم و تحلیل استخوان شده اند نیز مفید باشد. این پژوهش که به صورت آنلاین و چاپی در New England Journal of Medicine منتشر شد، 40 بیمار مبتلا به پریودنتیت مزمن و شدید را که جراحی لثه داشته و تزریق روزانه تری پاراتید یا دارونما دریافته کرده اند را مورد بررسی قرار داد. شرکت کنندگان به مدت شش هفته مکمل ویتامین دی و کلسیم نیز دریافت می کردند. این محققان به مدت یک سال وضعیت شرکت کنندگان را بررسی کرده و با استفاده از پرتوی ایکس استخوان فک آنها را معاینه کرده و فاکتورهای دیگر را نیز اندازه گیری کردند تا کارایی این دارو مشخص شود.
بیمارانی که تری پاراتید دریافت می کردند ظرف یک سال 29 درصد افزایش استخوان نشان دادند و در گروهی که دارو نما مصرف کرده بودند تنها 3 درصد افزایش استخوان دیده شد. همچنین در گروه اول مقدار کاهش عمق پروب بیشتر بوده و سطح اتصال لثه (مقدار فاصله بین بافتهای متصل لثه و یک نقطه ثابت از دندان) بیشتر بود. تری پاراتید یک داروی آنابولیک است به این معنی که رشد را تقویت میکند و در این مورد تحریک رشد استخوان اتفاق افتاده است. این مقاله نتایج مهمی را نشان میدهد چون بیماری لثه یکی از شایعترین دلایل از دست دادن دندان در بزرگسالان بوده و با انواع مشکلات پزشکی دیگر مرتبط است.
دکتر جیل باشوتسکی (Jill Bashutski) استادیار و مولف اصلی این مقاله میگوید: "این رویکرد جدید درمان بیماری لثه این امکان را برای ما فراهم می کند که بخشی از استخوانی که به علت بیماری لثه تحلیل رفته است، بازسازی کنیم. هدفی که در این مرحله دستیابی به آن بسیار دشوار است. نرخ موفقیت درمانهای حال حاضر برای رشد مجدد استخوان اطراف دندانی که تحت تاثیر بیماری لثه قرار گرفته است، محدود است. "
دکتر لاری مک کاولی پروفسور و رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه میشیگان و محقق اصلی مقاله میگوید: "من فکر میکنم یک جنبه واقعا جالب این مقاله این است که حتی یک دوز کوچک از این دارو فوایدی به دنبال دارد که حداقل یک سال تاثیر آن باقی می ماند. "
وی می گوید قدم بعدی برای محققان بررسی این موضوع است که آیا این درمان را میتوان به صورت موضعی به استخوان هدف رساند، مثلا برای کمک به رشد استخوان در اطراف ایمپلنت دندان از آن استفاده کرد.

1  |  شفاگستر  |  بازدید: 1127



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional