کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


دردهای با قاعده دندانی:


به طور کلی دردهای با قاعده ی دندان ها به دو دسته اصلی تقسیم می شود:
دردهایی که هایپر سنستیو یا دارای حساسیت بالا می گوییم یا دردهایی که منشا از عصب های اصلی دندانی دارند.
دلایل بروز حساسیت شدید دندانی:
دلیل اول: به دلیل اینکه محیط دهان در طول زمان بیداری، به مقدار زیاد تحرکات زیاد دندانی روی هم وجود دارد که عمده آن در زمان صرف غذاهاست که غیر از آن خارج از صرف غذا هم دندان ها مرتبا با هم برخورد دارند. اما همین برخوردها لایه ی سطحی دندان ها را که پوششی از جنس مینایی دارند و تقریبا سخت ترین قسمت از بدن هستند به علت اینکه در مناطق مختلف و دندان های مختلف، دارای زخامت های مختلف مینایی هستند. در طول زمان و تحرکات زیاد این تماس های مینایی با هم باعث بروز پدیده ای به اصطلاح  پریدگی مینا می شوند. وقتی این اتفاق برای مینا رخ می دهد لایه ی سطحی مینا که قبلا صیقلی شده و کاملا جلا یافته و شبیه سطوح لمینت شده است کلا حسی ندارد و آماده است که در طبیعت هرگونه تغییراتی مانند تغییرات دما و فشار را تحمل کند اما وقتی لب پر خوردگی یا چیپ آف اتفاق می افتد، سطح مینای بیرون زده از سطح زیرین، دارای حساسیت های بسیار شدیدی می شود و بیشترین تحریک معمولا با دمای سرد هست و اشخاص شکایتشان در درد در یک دندان یا چند دندان به دلیل مصرف مایعات سرد و نوشیدنی های بسیار سرد می باشد.
دلیل دوم: باعث حساسیت بالا می شود، مینا، پریدگی پیدا نمی کند و به مرور زمان ساییده می شود و سطح زیرین که نزدیکتر به آج دندانی است بیرون آمده و فاصله تا عمق دندان که بسیار ساختمان حساسی است کم می شود، می تواند حساسیت را بالا ببرد.
معمولا ساییدگی مینا دو دلیل اصلی دارد، یکی مرور زمان و فشارهای فکی قوی شخص می باشد. ساییدندندانها روی هم ( دندان قروچه) نیز می تواند این حالت را ایجاد کند و حالت مکانیکی دارد و نوع دیگر نوع شیمیایی می باشد. این مواد می توانند باعث ساییدگی و رفتگی سطح مینا شده و این اتفاق را رقم بزنند.
دلیل سوم: ریشه دندان هست که در بعضی از افراد، لثه کنار زده می شود به دلایلی مانند بد مسواک زدن یا نازکی بیش از حد لثه یا درشتی و بدجایی لثه می باشد و یا بعد از موارد ارتودنسی خودش دندان ها را به حرکت در می آورد، ریشه دندان که از جنس آجی هست از زیر لثه بیرون زده شده و سبب حساسیت شدید می شود.
مورد نهایی مورد پوسیدگی است. میکروب ها و میکروارگانیسم های خاص در دهان باعث پوسیدگی دندان می شود. پوسیدگی زمانی که سطحی است شخص دردی را احساس نمی کند اما زمانی که پوسیدگی به لایه های داخلی می رسد و به نزدیکی آج می رسد، این پوسیدگی شروع به تحریک هسته دندان می نماید. این مورد باید حتما پیگیری و درمان شود.
دردهای پالپایتیس:
در مبحث دردهای با قاعده دندانی، اکنون به بخشی دیگر از درد های با قاعده می رسیم که معمولا عصب های محیط دهان و محیط دندان در آن تاثیر گذار هستند. از اولین مواردی که در این بخش می توانیم نام ببریم مورد درد عصب دندان یا در اصطلاح کلی پالپایتیس می باشند. پالپایتیس یا پالپ به طور کلی یک سیستم حسی و عصبی درکانال های داخل ریشه های دندانی است.
در واقع دندان برای اینکه بتواند طراوت داشته باشد و عمر طولانی داشته باشد باید تغذیه شود و از طریق انتهای ریشه های دندان ها در محیط فکی، عروق مختلفی از جمله عروق خونی، عروق عصبی وارد کانال ها می شوند و تا قسمت اتاقک کوچکی که در مرکز تاج دندان قرار دارد ادامه می یابند و  تبدیل به  انشعابات بیشتری می شوند و در آنجا تغذیه دندان از طریق عروق انجام می شود. همین طور حس های دندانی در آنجا تامین می شود.
وقتی دندانی به هر دلیل چه شکستگی، چه حادثه و چه پوسیدگی آسیب ببیند و تا مرکز آن دچار نقیصه باشد در آن منطقه مرکزی که همین فضای پالپ یا پالپ چمبر به آن گفته می شود و یا در اصطلاح عامی به آن اتاق عصب یا مرکز عصبی دندان گفته می شود، در آنجا عصب ها تحریک شده و این درد بسیار درد مهلک و ناراحت کننده ای است.
اغلب افراد وقتی چنین دردی به مورد حاد خودش می رسد، تحمل خودشان را از دست می دهند و حتی آنهایی که آستانه درد بالایی دارند نمی توانند تحمل کنند. اینطور درد ها معمولا به مسکن ها پاسخ خیلی خوبی نمی دهند و خیلی کوتاه مسکن شاید بتواند کمی درد را کاهش دهد ولی نمی تواند از بین ببرد.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 611



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional