کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


درمان دندان درد:


 پوسیدگی دندان، شل شدن پرشدگی دندان، ترک و لب پر شدگی، آبسه (پاکِت عفونی در خط لثه) یا مشکلات سینوس همگی ممکن است به دندان درد منجر شوند. تا زمانی که بتوانید پزشک را ملاقات کنید، می توانید با استفاده از درمانهای خانگی و طبیعی که در اینجا ارائه شده درد دندان خود را کنترل کنید
1- روغن میخک:
میخک یک درمان سنتی دندان درد است که عصبها را بی حس میکند. ترکیبات شیمیایی اصلی این ادویه اوژنول (eugenol) است که یک بی حس کننده طبیعی به شمار می آید. اما در مصرف روغن میخک باید دقت کنید. ریختن روغن میخک بر روی ناحیه درد در صورتی که بر روی زبان با بافت حساس لثه نیز ریخته شود عملا درد را تشدید میکند. به جای این کار دو قطره روغن میخک را روی یک گوش پاک کن بریزید و آن را روی دندان بگذارید تا زمانی که درد آن فروکش کند. همچنین میتوانید از کمی پودر میخک یا استفاده از خود میخک بر روی دندان استفاده کنید. میخک کمی را بجوید تا روغن آن آزاد شود و سپس آن را نیم ساعت روی دندان نگه دارید تا درد برطرف شود.
2- خمیر زنجبیل – فلفل:
زنجبیل و فلفل را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید و مقدار کافی روی آن آب بریزید تا خمیر درست شود. یک گوش پاک کن تمیز یا پنبه کوچکی را به خمیر آغشته کنید تا از آن اشباع شود و سپس آن را روی دندان بگذارید اما مراقب باشید به لثه یا زبانتان برخورد نکند. بگذارید این ضماد در محل درد بماند تا درد فروکش کند یا میتوانید تا زمانی که تحمل میکنید بگذارید بماند (این معجون ممکن است احساس سوزش ایجاد کند). همچنین میتوانید این ادویه ها را جداگانه امتحان کنید چون هر دوی آنها مسکن های قوی هستند. ترکیب شیمیایی اصلی فلفل کَپسِسین (capsaicin) است که مشخص شده است پیامهای دردی که برای مغز ارسال میشود، مهار می کند.
3- آب نمک:
یک قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب جوشیده حل کنید و از این دهان شویه ضد درد استفاده کنید. این محلول ضد درد گلودرد را نیز آرام می کند. با غرغر کرده آب نمک در دهان، مواد تحریک کننده از دهان شسته شده و تورم کاهش می یابد. حدود 30 ثانیه باید این محلول را در دهان بچرخانید و سپس بیرون بریزید. آب نمک پیرامون دندان را تمیز میکند و مایعاتی را که موجب تورم شده است، تخلیه می نماید. این درمان را هر چند بار لازم است تکرار کنید.
4- چای:
چای نعنا طعم خوبی داشته و تا حدی قدرت بی حس کنندگی نیز دارد. یک قاشق چایخوری برگ نعنای خشک شده را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید بیست دقیقه بماند و دم بکشد. پس از این که چای خنک شد، آن را در دهان بچرخانید و سپس بیرون بریزید و یا ببلعید. روغن نعنا به عنوان داروی سردرد نیز شناخته میشود. همچنین تانن موجود در چای سیاه که خاصیت گس و قابض دارد میتواند به کاهش تورم و در نتیجه کاهش درد کمک کند. برای استفاده از این درمان یک چای کیسه ای گرم و خیس را روی دندانی که درد میکند بگذارید تا درد آن موقتا کاهش یابد.
5- شستشو با پروکسید هیدروژن:
برای از بین بردن باکتریها و کاهش درد، دهانتان را با محلول حاوی 3% پروکسید هیدروژن پر کنید. در صورتی که دندان درد همراه با تب و طعم بد دهان (علامت عفونت) باشد، این کار کمک میکند درد آرام شود اما این روش نیز همانند روشهای دیگر کاهش دندان درد تنها وقفه ای در دندان درد ایجاد میکند تا زمانی که بتوانید به دندانپزشک مراجعه کنید و عامل درد را شناسایی و درمان کنید. محلول پروکسید هیدروژن تنها برای شستشو دادن دهان است و حتما آن را باید از دهان بیرون بریزید و سپس دهانتان را چند مرتبه با آب خالی و تمیز شستشو دهید.
6- یخ:
یک قطعه یخ را در یک کیسه پلاستیکی بگذارید و آن را در داخل دستمالی بپیچید و روی دندانی که درد میکند به مدت 15 دقیقه بگذارید تا عصبها بی حس شوند. همچنین میتوانید یخ را روی گونه در مجاورت دندان بگذارید. یک روش دیگر این است که دستتان را با یک قطعه یخ ماساژ بدهید تا دندان دردتان آرام شود. هنگامی که عصبهای انگشت سیگنال سرما را به مغز میفرستند، از ارسال سیگنال درد از سمت دندان جلوگیری میکنند. یخ را در داخل دستمال نازکی بپیچید و آن را در ناحیه گوشتی بین انگشت شست و انگشت اشاره ماساژ دهید.
7- شستشو با مرمرکی یا مر:
میتوانید برای کاهش دندان درد دهانتان را با مرمرکی شستشو دهید. تاثیر قابض این ماده کمک میکند التهاب آرام شود. همچنین مرمرکی خاصیت ضد باکتری نیز دارد. یک قاشق چایخوری پودر مرمرکی را در 2 لیوان آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید. سپس بگذارید این محلول خنک شود. یک قاشق چایخوری از این محلول را در نصف لیوان آن بریزید و 5 تا 6 مرتبه در روز دهانتان را با آن شستشو دهید.
8- سرکه و کاغذ قهوه ای:
یک روش دیگر برای این که دندان درد را احساس نکنید این است که یک تکه کوچک کاغذ قهوه ای (کیسه های کاغذی قهوه ای رنگ که در آن مواد غذایی میریزند) را در سرکه غوطه ور کنید، یک طرف آن را فلفل سیاه بریزید و آن را مجاورت گونه خود نگه دارید. احساس گرمایی که در گونه ایجاد میشود حواس شما را از درد دندان پرت میکند.
9- ابزار مناسب مسواک زدن:
اگر از پسروی لثه رنج میبرید از خمیر دندان مناسب دندانهای حساس استفاده کنید تا دردی که احتمالا حاصل از برخورد غذاهای سرد یا گرم تجربه میکنید تا حد زیادی کاهش یابد. هنگامی که لثه پسروی میکند، عاج زیر لایه مینای دندان در معرض هوا قرار گرفته و دندان نسبت به شرایط محیطی مانند سرما و گرما حساس میبشود. از مسواک نرم استفاده کنید تا از بافت لثه محافظت کرده و مانع از آسیب رسیدن به آن شوید.
10- با آدامس ترکها و منافذ دندان را بپوشانید:
اگر دندانتان شکسته یا پر شدگی دندانتان از جای خود خارج شده است، با پوشاندن ناحیه ای از دندان که رخنمون پیدا کرده با آدامس نرم، میتوانید درد را تا حدی کاهش دهید. در موارد شل شدن پر شدگی نیز این روش موثر است و پر شدگی را در جای خود نگه میدارد تا زمانی که به دندانپزشک مراجعه کنید. برای اجتناب از ایجاد درد تا زمانی که دندانتان ترمیم نشده هیچ چیزی نجوید.
11- فشار درمانی:
تکنیک فشار درمانی را برای متوقف کردن فوری درد امتحان کنید. با انگشت شست خود نقطه ای از پشت دست دیگرتان را که در قاعده شست قرار دارد و به انگشت اشاره میرسد، فشار دهید. اعمال فشار را تا حدود دو دقیقه ادامه دهید. این کار کمک میکند اندروفین ترشح شود. اندروفین هورمون احساس خوب است. در صورتی که باردار هستید این روش را انجام ندهید.

1  |  شفاگستر  |  بازدید: 1138



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional