کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


دلایل رایج متوقف شدن رشد مو:


1. ژنتیک و کاهش رشد مو:
آیا می دانستید که طول، رنگ، حجم و میزان مقاومت موهای شما توسط ژن های شما تعیین می شود؟ بله، باید دانست ژنتیک در چرخه رشد مو نقشی مهم و تاثیرگذار دارد. اگر به موهایتان نمیرسید، وقت زیادی برایشان نمی گذارید و کماکان موهایی بلند، سالم، درخشان و ضخیم دارید، باید از ژن هایتان تشکر کنید. در غیر این صورت، شما باید برای جلوگیری از ریزش موی خود بیشتر تلاش کرده و رشد آن را افزایش دهید.
2. سطح استرس و تاثیر آن بر رشد مو:
از لحاظ پزشکی ثابت شده است که هر نوع استرس فیزیکی و روانی برای رشد مو مضر است. استرس باعث ایجاد بیماری به نام جریان تلوژن  می شود که در آن موهای شما قبل از زمان مقرر  وارد مرحله تلوژن (استراحت) می شوند و بنابراین 30٪ از رشد کامل آن محدود خواهد شد. اگرچه این وضعیت نیازی به درمان های پزشکی ندارد و بیش از شش ماه طول نمی کشد، اما به هرحال بر چرخه رشد مو تاثیر می گذارد و باعث ریزش آن می شود.
3. سن و تاثیر آن بر رشد مو:
پیری نه تنها موهای شما را خاکستری میکند بلکه باعث کند شدن رشد آن نیز می شود، زیرا در دوران پیری زمان مرحله آناژن کاهش می یابد. همچنین عادت های روزمره و بهداشتی هر فرد علاوه بر تاثیرگذاری به حالت موها، تغییر رنگشان، سفید شدن و مراقبت از مو، بر چرخه طبیعی رشد مو نیز تاثیر می گذارد.
4. شکستگی مو:
به طور معمول، موهای هر فرد به شکل میانگین ​​در حدود 6 اینچ در سال رشد می کند. اگر متوجه شدید موهایتان پس از یک دوره خاص همچنان در اندازه ثابت باقی مانده است، ممکن است مو درحال شکستن باشد. شکستگی مو می تواند ناشی از مراقبت های نامناسب و یا حتی مراقبت بیش از حد باشد. فرم دهی بیش از حد و حالت دادن مو با استفاده از گرمای شدید، می تواند منجر به کاهش رطوبت و انعطاف پذیریِ مو، خشک شدن، شکننده تر شدن و در نتیجه به شکستگی مو منجر شود.
5. موهایی با انتهای خشک و تکه تکه شده:
افرادی که موهای خشک دارند معمولا به این وضعیت دچار می شوند. اگر مواد مغذی لازم برای متعادل کردن سطح رطوبت موها به اندازه کافی به آنها نرسد، دُمِ موی شما شروع به تکه تکه شدن خواهد کرد. باید بدانید که نمی توان شما این عارضه ی موها را کنترل کرد و تنها راه درمان آن، قطع کردن آناست. برای جلوگیری از این وضعیت، نیاز است که از موهای خود مراقبت کافی داشته باشید.
6. مدل مو و محصولات حالت دادن به موها:
درمان ها و محصولات شیمیایی، و نیز فرآیندهای مورد استفاده برای حالت دادن به موها، تاثیر زیادی بر سلامتی و رشد آنها دارد. پوشاندن پوست سر با روغن و سایر محصولات، می تواند مسیر فولیکول ها را ببندد و مانع رشد مو شود. مدل های موی پیچیده که شامل شانه کردن زیاد، کشیدن مو (برای حالت دادن به آن) و استفاده از سرم ها باشد نیز می تواند منجر به آسیب رساندن به مو شود. حالت دهیِ پیچیده و استفاده از محصولات شیمیایی نه تنها رشد مو خود را متوقف می کند، بلکه باعث ایجاد بیماری های پوستی در پوست سر می شود که این می تواند منجر به ریزش دائمی مو شود.
7.آلوپسیا آریتا (طاسی در مناطقی از بدن)  و کاهش رشد مو:
آلوپسیا آریتا یک بیماری خودایمنی ست که در آن سیستم ایمنی بدن به سلول های فولیکول موی آسیب زده و باعث می شود که موهای شما به شکل تکه تکه ای از بین بروند. دانشمندان بر این باورند که این بیماری ممکن است از ژنتیک به ارث برده شده باشد و البته باید بدانید که افراد مبتلا به تب یونجه، ویتیلیگو، سندرم داون، کم خونی زودرس، آسم و مسائل مربوط به تیروئید بیشتر از سایرین در معرض این بیماری هستند. با این حال، داروهایی مناسب به همراه فتوتراپی نیز می توانند در درمان این بیماری مفید واقع شوند.
8. فقدان تمرین و رژیم غذایی سالم:
شاید شما نیز جمله “شما همان چیزی هستید که می خورید” را شنیده اید. یک رژیم سالم و ورزش روزانه برای رشد مو بسیار مفید است. درست مثل بدن شما موهای شما نیز به ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی مناسب برای رشد نیاز دارد. در واقع، پزشکان به مردم توصیه می کنند که بعضی از مولتی ویتامین ها را به همراه یک رژیم غذایی سالم برای رشد مو استفاده کنند. کمبود آهن، پروتئین، روی، ویتامین A یا بیوتین می تواند موهای شما را تضعیف کند و باعث آسیب رساندن به آنها شود. با این حال، اگر ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت فولیکول های مو و تقویت موهای خود را مصرف کنید، می توانید از ریزش مو جلوگیری کرده و رشدی سالم در موهایتان مشاهده نمایید. همچنین سالم نگه داشتن ذهن به اندازه بدن و اهمیت دادن به آن نیز نتایج شگفت آوری را برای موهای شما به همراه خواهد داشت.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 1138



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر محمد باقر دریاباری

دکتر محمد باقر دریاباری

پوست و مو و زيبايى

021-22949095

دکتر زهرا اکبری

دکتر زهرا اکبری

پوست و مو و زيبايى

021-26450199

دکتر سید مسعود داودی

دکتر سید مسعود داودی

متخصص پوست و مو

021-88873000

دکتر علیرضا تقی زاده

دکتر علیرضا تقی زاده

متخصص پوست مو و زیبایی

021-33257983

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر پروین نوابی

دکتر پروین نوابی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-88690529

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional