کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


دلایل عصب کشی:


بسیاری از مسائل می توانند به ناحیه پالپ و اعصاب دندان آسیب وارد کنند. در ادامه برخی از رایج ترین دلایل نیاز به استفاده از روش درمانی عصب کشی دندان ارائه شده است.
درد: وجود دندان درد رایج ترین علامت نیاز به عصب کشی است. دردی که نشانه نیاز به عصب کشی دندان کودکان (پالپوتومی) و بزرگسالان است یک درد خاص می باشد. اگر دندان هنوز زنده باشد، فرد آسیب دیده حساسیت زیادی را نسبت به تماس مواد گرم یا سرد با دندان احساس خواهد کرد. در این حالت دندان فرد به صورت غیر منتظره در اواسط شب یا در زمانی که بیمار حتی غذا یا نوشیدنی مصرف نمی کند، دچار درد می شود. این درد می تواند به یک سر درد شدید در ادامه تبدیل شود که در حقیقت باعث می شود فرد علت اصلی و اولیه ایجاد درد را فراموش کند. اگر دندان مرده باشد و دچار آبسه دندان شود، بیمار در زمان جویدن غذا یا وارد کردن فشار به دندان درد احساس خواهد کرد.
آبسه: اگر یک دندان دچار آبسه شود، برای رفع مشکل لازم است دندان عصب کشی شود. آبسه زمانی تشکیل می شود که دندان می میرد و یک کیست در انتهای ریشه دندان تشکیل می شود. این چرک در ناحیه بافت مرده عصب تشکیل شده و با ایجاد باکتری در آن عفونی می شود. گاهی اوقات آبسه یک برآمدگی ایجاد می کند که شبیه یک جوش در ناحیه خارجی لثه ها است. بیمار حتی ممکن است متوجه شود که از این جوش ها چرک خارج می شود یا دهان وی دچار بوی بد شده است. آبسه ممکن است گاهی اوقات باعث ایجاد ورم یا خون ریزی در اطراف دندان شود و گاهی اوقات ورم زیادی در ناحیه گونه، فک، یا گلو در این ارتباط مشاهده می شود. اگر متوجه ایجاد این ورم شدید، لازم است که فوراً برای درمان به مطب دندانپزشک مراجعه نمایید. بسیاری از شرایط دیگر مربوط به آن نیز می توانند علائمی شبیه دندان درد داشته باشند. بنابراین بسیار مهم است که در زمان احساس درد دندان، یک معاینه کامل از وضعیت دندان ها و ناحیه پالپ توسط دندان پزشک انجام شود تا به این ترتیب بتوان علت اصلی ایجاد مشکل را تشخیص داد.
پوسیدگی عمیق: پوسیدگی نیز یکی از دلایل عصب کشی دندان است. عوامل متعددی می تواند در علت پوسیدگی دندان کودکان و بزرگسالان نقش داشته باشد. اگر پوسیدگی دندان در ناحیه های زیرین دندان نفوذ کند و به بخش پالپ برسد، پالپ به واسطه باکتری ها دچار عفونت دندان در قسمت ریشه می شود. اگر این مسئله اتفاق افتد، دندان بیمار دچار التهاب یا درد می شود و در نهایت دندان می میرد و به یک بافت فاسد شده تبدیل خواهد شد و باید سریعا نسبت به درمان دندان درد اقدام نمود . گاهی اوقات در این رابطه بیمار دردی احساس نمی کند، اما تنها راهی که دندان پزشک می تواند همه پوسیدگی های دندان را از دهان بیمار خارج کند از طریق عصب کشی و خارج کردن عصب آسیب دیده است.
آسیب به خاطر ضربه: اگر به یک دندان با نیروی زیاد ضربه وارد شود، ممکن است عصب موجود در انتهای ریشه از محل خود جدا شود و این موضوع باعث مرگ دندان خواهد شد. این مشکل ممکن است بلافاصله پس از تصادف یا وارد شدن ضربه به دندان ایجاد شود، یا احتمال دارد ایجاد این مشکل پس از چند سال از وارد شدن ضربه به دندان بیمار اتفاق افتد.
شکستن دندان: دندانی که شکسته شده یا ترک خورده در صورتی که این ترک خوردگی به نواحی عمیق دندان و ناحیه پالپ رسیده باشد، ممکن است نیاز به عصب کشی داشته باشد. اگر یک دندان به صورتی شکسته باشد که بخش زیادی از ساختار دندان در بالای خط لثه برای گذاشتن عاج یا سایر روش های بازیابی باقی نمانده باشد، ممکن است نیاز به عصب کشی دندان وجود داشته باشد تا به این ترتیب یک پست برای نگه داشتن ابزارهای بازیابی و ترمیم مورد نیاز در کانال دندان قرار گیرد.
جذب مجدد: جذب مجدد ریشه دندان شرایطی است که به واسطه آن ساختار دندان در نتیجه واکنش به یک آسیب، جراحت، کاشت دندان (ایمپلنت دندان)، یا تغییرات زیاد در محل قرارگیری دندان به خاطر ارتودنسی توسط بدن جذب می شود.
استفاده مکرر از روش های درمانی دندانپزشکی: روش های درمانی دندان پزشکی از جمله ارتودنسی دندان در کلینیک ارتودنسی می توانند فشار زیادی را به یک دندان وارد کنند. گاهی اوقات کار کردن زیاد بر روی یک دندان باعث می شود پالپ دندان ملتهب شود. در این حالت دندان پزشک یا متخصص ارتودنسی باید وضعیت دندان بیمار را معاینه کند تا به این ترتیب بتوان تشخیص داد آیا التهاب ایجاد شده برگشت پذیر است یا خیر.

3  |  تبسم مهر  |  بازدید: 3255



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional