کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


دهان شویه:


رایج ترین ترکیب فلوراید مورد استفاده در دهان شویه، سدیم فلوراید است. محلول های بدون نسخه 0.05 درصدی سدیم فلوراید (حاوی 225 پی پی ام فلوراید)، برای شستشوی روزانه دندان ها در دسترس هستند. استفاده از فلوراید با این میزان غلظت برای افرادی که با خطر بالای پوسیدگی مواجه اند، به اندازه کافی مناسب نیست. برای افرادی که در معرض خطر بالای پوسیدگی هستند، دهان شویه های تجویزی بیشتر موثرند، اما معمولاً برای کودکان، خصوصاً آن هایی که در مناطقی با آب آشامیدنی حاوی فلوراید زندگی می کنند، می‌تواند نتیجه‌ی عکس به همراه داشته باشد. با این حال، در مناطق بدون آب آشامیدنی فلوئوردار، این دهان شویه ها گاهی اوقات برای کودکان تجویز می شوند.
ژل ها و فوم های فلورایدتراپی:
ژل ها و فوم های فلورایدتراپی برای بیمارانی که در معرض خطر بالای پوسیدگی، بیماران ارتودنسی، بیمارانی که تحت پرتودرمانی سر و گردن قرار گرفته اند، بیماران مبتلا به کاهش جریان بزاق و کودکانی که مولر دائمی آنها باید، اما نمی‌توانند مهر و موم باشند، استفاده می‌ شود.  خمیر موضعی ضد حساسیتGC Tooth Mousse ، ارائه شده توسط دکتر اریک رینولدز، رئیس دانشکده علوم دندانپزشکی (در دانشگاه ملبورن) و بیمارستان دندان پزشکی رویال ملبورن، اکنون یک راه حل مدیریتی مهم برای بیماران در معرض خطر محسوب می شود.
ژل یا فوم از طریق سینی در دهان توزیع می شود. سینی با گاز گرفتن فرد در دهان نگه داشته می شود. به طور کلی استعمال آن حدود چهار دقیقه طول می کشد و بیماران باید حداقل 30 دقیقه بعد از کاربرد آن، از شستشوی دندان، خوردن، سیگار کشیدن یا نوشیدن پرهیز کنند. برخی از ژل ها برای استفاده در منزل ساخته شده اند و با روشی مشابه خمیر دندان استفاده می شوند. غلظت فلوراید در این ها ژل ها بسیار پایین تر از محصولات تخصصی هستند.
وارنیش فلورایدتراپی:
وارنیش فلورایدتراپی به سبب سهولت در استعمال، طعم خوب و استفاده از مقادیر کمتری از فلوراید نسبت به ژل، مزایای کاربردی زیادی نسبت به ژل ها دارد. وارنیش در همان گروه از بیمارانی که می توانند از ژل و فوم استفاده کنند قابل استفاده است. هنوز شواهد منتشر شده ای مبنی بر اینکه وارنیش فلوراید حرفه ای به کار گرفته شده، عامل خطری برای فلوروز مینای دندان است، وجود ندارد. وارنیش با مسواک اعمال می شود و در عرض چند ثانیه تنظیم می شود.
ابزارهای رهش آهسته:
ابزارهایی که فلورایدتراپی را به آهستگی رها می کنند، می توانند در سطح دندان و به طور معمول در کنار یک دندان مولر که در آن قابل مشاهده نباشند قرار گیرند و در خوردن تداخلی وارد نمی کنند. دو نوع اصلی آن غشای کوپلیمر و گوی های شیشه ای است. این دستگاه ها، غلظت فلوراید را افزایش داده و از بروز حفره ها جلوگیری می کنند، اما در میزان احتباس آن ها مشکل دارد، یعنی این دستگاه ها بیش از حد متلاشی می شوند. بررسی کوچران در سال 2018 شواهد کافی برای تعیین تاثیر گوی های شیشه ای رهش آهسته فلوراید- در مهار پوسیدگی- در مقایسه با سایر انواع فلورایدتراپی یافت.
قرص لوزی شکل (Lozenge):
ممکن است هر یک از فلورایدهای Lozenge، حدود 1 میلی گرم فلوراید داشته باشند، آن ها در دهان نگه داشته شده و مکیده می شوند. Lozenge حل شده به آرامی بلعیده می شود، بنابراین استفاده از این قرص هم موضعی و هم یک درمان سیستمیک است. مطالعه ای در سال 1955 با مقایسه اثرات فلوراید Lozenge و قرص های فلوراید، شواهد روشنی ارائه دادند که نشان می دهد فلوراید موضعی زودتر عمل می کند.
مکمل های پزشکی:
مکمل های پزشکی فلوراید به شکل قرص، Lozenge یا مایعات (از جمله داروهای ویتامین فلوراید)، در درجه اول، برای کودکانی که در مناطق بدون آب آشامیدنی فلوریده زندگی می کنند، استفاده می شود. شواهد حاکی از اثربخشی این درمان در دندان های شیری ضعیف است. مکمل ها از حفره شدن دندان های دائمی جلوگیری می کنند. یک عارضه جانبی قابل توجه، فلوروز دندانی خفیف تا متوسط ​​است. بررسی کوچران همچنین هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مکمل روزانه فلوراید در زنان باردار در جلوگیری از پوسیدگی یا ایجاد فلوروز در دندان های فرزندانشان موثر است، نیافت.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 717



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional