کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


رایج ترین نوع زگیل های ویروسی:


زائده های معمولی رایج ترین نوع زگیل های ویروسی هستند. نام های دیگر آن، زگیل ولگار، پوستی یا زگیل اسپینال است. این زائده های پوستی می توانند در هر جای بدن ایجاد شوند. متداول ترین محل چنین زائده هایی روی پوست دست یا پاست. زائده روی انگشتان، اغلب در نزدیکی لبه ناخن ها قرار دارد.
زائده های معمولی به اندازه نخود فرنگی هستند. سطح صاف ابتدایی آن ها با رشد بیشتر، شکسته و کراتینه می شود. علاوه بر این، در ابتدای رشد، به رنگ پوست هستند و به تدریج رنگ زرد کثیفی به خود می گیرند. آن ها گاهی به صورت دانه ای ظاهر می شوند. با این حال، آن ها اغلب به تعداد زیادی تکثیر می شوند.
معمولاً این نوع زائده باعث ایجاد فشار و خارش نمی شود. اگر نمی توان منتظر ماند تا گره های پوستی به خودی خود بهبود یابند، از این رو می توان گزینه های مختلفی را برای درمان آن امتحان کرد. این زائده ها در درجه اول با روش منجمد کردن (با نیتروژن مایع) و اسید درمانی (به عنوان مثال با اسید سالیسیلیک) برطرف می شوند. با این حال، بعضی اوقات روش های دیگری مانند لیزر درمانی نیز استفاده می شود.
زائده های رشته ای:
نوعی زگیل معمولی است که دارای ساقه ای طولانی و نازک است. آن ها در افراد مسن (بخصوص) روی صورت (روی پلک ها، لب ها، بینی) یا گردن شکل می گیرند. گاهی خارش دارند. علاوه بر این، زائده های رشته ای می توانند هنگام شستشو، خشک کردن یا تراشیدن موها، تحریک شوند یا آسیب ببینند. مهم تر از همه، این زائده های نازک یا لکه دار اغلب به عنوان مخل زیبایی صورت شناخته می شوند. به همین دلیل است که بسیاری از مبتلایان، آن ها را با روش های طبی چون منجمد کردن (کرایوتراپی)، اسید درمانی یا لیزر بر می دارند.
زائده های کف پا:
برخلاف زائده های معمولی، زائده های پلانتار، این زائده های پوستی نیمه کروی، تکثیر نمی شوند. در عوض، نوک آن ها به سمت زیر پوست (داخل) فشرده می شود. دلیل این امر آن است که آن ها معمولاً روی کف پا تشکیل می شوند و وزن بدن آن ها را به سمت زیر پوست می فشارد. علاوه بر این، برخلاف زائده های معمولی، معمولاً بسیار دردناک هستند و هر مرحله از رشد آن ها می تواند برای افراد آسیب دیده ناراحت کننده باشد. اگر هنگام راه رفتن با پای برهنه در استخر، سالن بدنسازی یا حمام عمومی آلوده شده باشید، ممکن است زائده های خاردار ایجاد شوند.
برای خلاص شدن از شر آن ها می توانید اسید سالیسیلیک را روی محل آن اعمال کنید. این کار، لایه سخت آن را نرم می کند، به طوری که می توان سفتی (حالت سمباده) آن را به راحتی در طی یک پاشویه با آب گرم، برطرف کرد. یکی دیگر از گزینه های درمانی منجمد کردن زائده های پلانتار است (کرایوتراپی). همچنین می توان آن ها را با جریان الکتریکی (الکتروواکولاسیون) “سوزاند” و یا با یک ابزار پزشکی خاص (مثل”قاشق تیز یا کوروت”) حذف کرد.
زائده های مسطح یا سطحی:
اگر زائده های صورت و دست ها خیلی برجسته نباشند، احتمالاً جزو زائده های مسطح یا پلانا هستند. گاهی اوقات این نوع زگیل ها در قسمت های دیگر بدن نیز شکل می گیرند. زائده های صاف بیشتر در کودکان و نوجوانان مشاهده می شود. بنابراین به آن ها زائده های نوجوانی نیز گفته می شود.
محرک های این نوع زگیل ها – مانند سایر زائده های واقعی – ویروس پاپیلومای انسانی است. یک سیستم ایمنی ضعیف می تواند باعث عفونی شدن فرد با این ویروس ها شود. به خصوص که کودکان اغلب زائده های مسطح خود را خراش می دهند. سپس زائده های مسطح جدید می توانند در امتداد محل خراش ایجاد شوند زیرا ویروس ها توسط ناخن ها توزیع می شوند.
زائده های مسطح بی ضرر هستند و اغلب به خودی خود از بین می روند. اگر نمی خواهید منتظر بمانید یا اگر از وجود این زگیل ها رنج می برید، در مورد گزینه های درمانی با پزشک خود صحبت کنید. این زگیل ها می توانند با ویتامین A یا سالیسیلیک اسید (احتمالاً در ترکیب با تابش اشعه ماوراء بنفش) برطرف شوند. آن ها همچنین می توانند با جریان الکتریکی (الکتروواکولاسیون) یا انجماد (کرایوتراپی) یا “سوزاندن برطرف شوند”. گاهی اوقات آن ها با یک ابزار جراحی مخصوص (کورت) یا با استفاده از لیزر درمانی از بین می روند.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 550



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر زهرا اکبری

دکتر زهرا اکبری

پوست و مو و زيبايى

021-26450199

دکتر پروین نوابی

دکتر پروین نوابی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-88690529

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر علیرضا تقی زاده

دکتر علیرضا تقی زاده

متخصص پوست مو و زیبایی

021-33257983

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر سید مسعود داودی

دکتر سید مسعود داودی

متخصص پوست و مو

021-88873000

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional