کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


روش صحیح مسواک زدن:


محققان دانشگاه لندن اعلام کردند به‌علت فقدان تحقیقات مناسب، روی تعداد دفعات مسواک زدن و مدت زمان آن نیز دیدگاه‌های مشترک زیادی وجود ندارد. محققان توصیه‌های انجمن‌های دندانپزشکی، شرکت‌های تولید کننده مسواک و کتاب‌های دندانپزشکی را مورد بررسی قرار دادند. اما اعلام کردند که هیچ اثری دال بر بهترین روش پیدا نکرده اند.
محققان دانشگاه آمریکا، دکتر جان وینرایت و پروفسور آبری شیهام، ۶۶ منبع متنوع توصیه از سراسر دنیا را تحلیل کردند که در مجله دندانپزشکی انگلیس چاپ شد. دندانپزشکان به ‌جای آموزش روش جدید مسواک‌ زدن باید به قسمت‌هایی که خوب تمییز نشده تاکید کنند.
رایج‌ ترین روش پیشنهاد شده حرکت دادن افقی مسواک همراه با حرکت‌های چرخشی است اما ۶ تکنیک متنوع به‌ وسیله دندانپزشکان و انجمن‌ های دندانپزشکی پیشنهاد شده که هیچ کدام بهترین نبوده‌اند. برخی گرفتن مسواک با زاویه ۴۵ درجه، برخی حرکت‌های عمودی مسواک هنگام برس‌ زدن دندان را پیشنهاد کردند. اکثر منابع ۲ بارمسواک زدن در روز را توصیه کرده‌اند اما یکی از منابع گفته است این کار باید ۳ بار در روز انجام گیرد. وقتی صحبت از مدت زمان مسواک زدن به میان می‌آید، ۲۶منبع مدت زمان ۲ دقیقه، ۱۲منبع ۳-۲ دقیقه و ۲ منبع مدت زمان ۳ دقیقه را توصیه کرده‌اند.
مطالعات دانشگاه آمریکا می‌گوید: «این طور به نظر می‌رسد که اتفاق آرا بین متخصصان مبنی بر بهترین روش مسواک زدن در گروه‌های مختلف سنی یا با وضعیت‌های خاص دندانی وجود ندارد.»
همچنین این مطالعات می‌گوید: «با وجود توصیه‌ های گوناگون دندانپزشکان باید نسبت به مسواک زدن ۲ بار در روز توجه بیشتری داشته باشند.» نتیجه مطالعات می‌گوید: «تحقیقات بیشتری برای مقایسه کردن تاثیرات روش‌های مختلف مسواک زدن باید صورت بگیرد.»
دکترنیگل کار‌تر از موسسه سلامت دندان انگلیس اعلام کرد: «مدارک چندانی برای برتری یک روش مسواک زدن بر روش‌های دیگر وجود ندارد.» او توضیح داد که به‌ طور کلی بهتر است دندانپزشکان عادت‌های همیشگی مسواک زدن افراد را در نظر بگیرند و اگر لازم بود آن‌ها را اصلاح کنند، حتی کودکان یک روش دلخواه برای مسواک زدن دندان‌ هایشان دارند و دندانپزشکان به‌جای آموزش تکنیک جدید باید به قسمت‌هایی که خوب تمیز نشده تاکید کنند.
کار‌شناسان انگلیسی هم می‌گویند: «کودکان تا سن ۷سالگی هنگام مسواک زدن باید تحت نظر باشند.»
اما او هشدار می‌دهد که به‌ منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها نکته کوچکی درمورد مسواک زدن درست بعد از خوردن غذاهای حاوی قند وجود دارد. باکتری‌ها به‌جا مانده از غذا بعد از چند دقیقه شروع به تولید اسید می‌کنند که باعث سست شدن مینای دندان می‌شود بنابراین مسواک زدن در این زمان به می‌نای دندان آسیب می‌زند. او توصیه می‌کند یک ساعت یا بیشتر پس از غذا خوردن مسواک بزنید.»

1  |  مجله دندانپزشکی  |  بازدید: 1174



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional