کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


سرگیجه وضعیتی خوش خیم:


سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای یکی از علل رایج سرگیجه می باشد. به طور متوسط، تقریبا 1.6 درصد از جمعیت هرساله به این بیماری مبتلا می شوند. تقریبا 20 درصد از سرگیجه هایی که در دفاتر پزشکی مشاهده می شوند به دلیل این بیماری سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای است. این بیماری ممکن است کودکان را درگیر کند اما یک اتفاق نادر است. سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای بیشتر در افرادی مسن رایج است و تعداد افراد مبتلا به این بیماری با افزایش سن به صورت خطی افزایش می یابد.
تقریبا 50 درصد از سرگیجه های افراد مسن به دلیل بیماری سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای می باشد. تحقیقی نشان داد که 9 درصد از مردم شهری مسن دچار این بیماری هستند اما در آن ها تشخیص داده نشده است. در یک نگاه افرادی که مبتلا به بیماری سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای می باشند حداکثر دارای سن 60 سال می باشند. 3.4 درصد از افرادی 60 ساله هر ساله به این بیماری مبتلا می شوند.
علائم بیماری بیماری سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای می تواند شامل موارد زیر باشد:
سرگیجه
استفراغ
تاری دید
تهوع
سبکی سر
گیجی
از دست دادن تعادل
ناپایدار
علائم سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای در حال رفت و آمد هستند. آن ها حداقل کمتر از یک دقیقه طول می کشند. فعالیت ها متنوعی می توانند موجب ایجاد بیماری سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای شوند. با این وجود، بیشتر علائم زمانی مشاهده می شوند که تغییری در وضعیت سرتان ایجاد می شود.
حرکت غیرعادی چشم، از جمله علائم سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای است. اگرچه این اتفاق بسیار نادر است اما سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای می تواند در هر دو گوش ایجاد شود. در موارد بسیار شدید آب بدن فرد به دلیل استفراغ بسیار کم خواهد شد.
عوامل ایجاد کننده این بیماری:
سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای معمولا در افراد مسن رایج است و مهم ترین علت ایجاد آن تغییر در سیستم دهلیزی گوش میانی است. سایش و پارگی موجب اوتولیت ها می شوند. در این حالت، بیماری سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای آدیوپتیک نامیده می شود. اما هنوز نظر کلی این است که علت ایجاد سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای تغییر در سیستم دهلیزی گوش میانی است.
رایج ترین علت ایجاد سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای در افراد زیر 50 سال، جراحت سر می باشد. لازم نیست که آسیب دیدگی خیلی مستقیم و واضح باشد. بین 8 تا 20 درصد از بیماران مبتلا به سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای، به دلیل بیماری تروما به سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای مبتلا شده اند.
درحالی بیماری تروما معمولا به دلیل جراحی ایجاد نمی شود، سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای می تواند ناشی از عوارض جراحی باشد از جمله جراحی های دندانپزشکی، زمانی که برای یک دوره طولانی فرد تحت درمان قرار می گیرد و در این دوره درمان از دریل استفاده می شود زیرا لرزش های ناشی از دریل می توانند بر روی گوش تاثیر بگذارند یا این که بعد از جراحی گوش میانی. نرخ عوامل ایجاد کننده سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای به دلیل تروما و دیگر عوامل غیر تروما با هم مشابه می باشند.
همچنین ارتباط قوی بین بیماری سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای و میگرن وجود دارد. ویروس هایی که بر گوش تاثیر می گذارند از جمله آن هایی که موجب نوریت دهلیزی و سندروم منیر می شوند، دلایل اصلی ایجاد سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای می باشند. در حالی که مسمویت جنتاماسین از جمله دلایل نادر ایجاد کننده سرگیجه وضعیتی خوش خیم حمله ای است، اما در افرادی که به کمک داروهای سمی مانند جنتاماسین تحت درمان هستند امری رایج است.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 736



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر نیما رضا زاده

دکتر نیما رضا زاده

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-88058723

دکتر مسلم شعبانی

دکتر مسلم شعبانی

دکترای شنوایی شناسی

021-22180100

دکتر محسن احدی

دکتر محسن احدی

شنوایی شناسی مرکزی

021-22250541

دکتر سعید اعرابی

دکتر سعید اعرابی

متخصص شنوایی سنجی

021-88140985

دکتر اکرم پوربخت

دکتر اکرم پوربخت

متخصص شنوایی و تعادل

021-22250541

دکتر سعید فراهانی

دکتر سعید فراهانی

متخصص شنوایی و تعادل

021-88870928

دکتر ایوب ولدبیگی

دکتر ایوب ولدبیگی

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-22648270

دکتر فرنوش جاراللهی

دکتر فرنوش جاراللهی

شنوایی شناسی کودکان

021-22228051

دکتر آرزو بیگدلی

دکتر آرزو بیگدلی

شنوایی شناس

021-22005047

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک شنوایی و تعادل بهار

کلینیک شنوایی و تعادل بهار


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک شنوایی سعادت آباد

کلینیک شنوایی سعادت آباد


کلینیک شنوایی و زنگ گوش

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional