کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


شایع‌ترین صدمات گوش:


 تقریبا همه ما در طول عمرمان حداقل یک بار دچار بیماری در گوش می‌شویم. آسیب‌های رسیده به گوش ممکن است بر اثر ورود میکروب به گوش، دستکاری‌ها و حتی ضربات محکم به آن باشد. هر یک از این عوامل با نشانه‌های خاص خود همراهند.
دکتر حسام جهان دیده، متخصص گوش و حلق و بینی به سئوالات زیر پاسخ می دهند.
شایع‌ترین بیماری‌ها و صدمات وارده به گوش کدامند؟
عفونت‌های حاد و مزمن گوش، تجمع مایع، تجمع موم، اختلالات ظاهری گوش مادرزادی یا شکستگی‌های گوش یا کم‌ شنوایی‌های ناگهانی، بیماری‌های شایعی است که بیماران را به کلینیک‌های گوش و حلق و بینی می‌کشاند. در بیشتر موارد پای یک عامل خارجی در میان است. افرادی که بیش از حد گوش خود را دستکاری می‌کنند، مثلا بعد از استحمام از گوش‌ پاک‌ کن استفاده می‌کنند، شناگر هستند یا مجبورند یک جسم خارجی مانند سمعک را همیشه در گوش داشته باشند یا جوان‌هایی که مدام هدفون داخل گوش‌شان است، مستعد عفونت حاد در گوش خارجی هستند.
چرا در بعضی از بیماران، عفونت به بخش‌های داخلی‌تر گوش نفوذ می‌کند؟
بعد از گوش خارجی، گوش میانی قرار دارد. بیماری‌های گوش میانی بیشتر مربوط به کودکان است که بعد از گذراندن یک دوره سرماخوردگی بروز می‌کند.
اغلب کودکان درد گوش دارند که با تب و کم‌ شنوایی، احساس کشش در گوش، بی‌قراری، ‌بی‌حالی، بی‌اشتهایی، استفراغ و اسهال توام می‌شود. اگر این علائم در کودک دیده شود، حتما باید او را به کلینیک ارجاع داد. عفونت گوش بخصوص در کودکان باید جدی گرفته شود و با تجویز آنتی‌بیوتیک برطرف شود. عفونت در برخی کودکان عود کننده است که نیاز به اقدامات دیگری دارد، نظیر مصرف طولانی‌ مدت آنتی‌بیوتیک یا حتی جراحی. گاهی هم در کودکان، تجمع مایع در گوش میانی دیده می‌شود که این اختلال بعد از سرماخوردگی شایع است. تجمع مایع در گوش اختلال در شنوایی ایجاد می‌کند که طولانی‌شدن آن به اشکال‌هایی در زبان ‎‌آموزی کودک منجر خواهد شد. این کودکان باید عمل جراحی شوند. در مواقعی که تجمع مایع با درگیری یکطرفه و طول‌ کشیده در بزرگسالان اتفاق بیفتد، نیاز به بررسی‌های تکمیلی مانند تصویربرداری و آندوسکوپی از بینی است تا علت مشخص شود. از مهم‌ ترین علت‌های زنگ گوش می‌‎توان به تغییرات ناشی از افزایش سن، مواجهه با سر و صدای بلند، مصرف برخی داروها، بیماری‌های گوش داخلی و حتی وجود موم در گوش اشاره کرد.
چرا برخی بیماران که دچار عفونت گوش هستند، از سرگیجه شکایت ‌می‌کنند؟
عفونت‌های طول‌ کشیده یا بیماری عفونت مزمن گوش میانی ممکن است با کم‌ شنوایی و سرگیجه همراه باشد. عفونت‌های مزمن گوش اغلب در اثر پارگی پرده صماخ دیده می‌شود. اگر پارگی شدید باشد و بیمار نیز نکاتی که پزشک درباره آنها هشدار می‌دهد رعایت نکند، ممکن است ترشحات چرکی ایجاد شود و باکتری‌هایی خاص در پشت پرده جمع شوند که بوی بسیار بدی هم ایجاد می‌کنند. وقتی پارگی پرده صماخ این‌ طور علامت‌ دار می‌شود، عمل جراحی برای ترمیم و بهبود عفونت ضرورت می‌یابد.
علائم خلط گلو:
جمع شدن خلط در گلو شما را اذیت می کند و بایستی به طور مداوم گلوی خودتان را پاک کنید. به دلیل آنکه وجود خلط، گلو را تحریک می کند و حاوی مواد التهابی است، باعث سرفه می شود که اغلب شب ها بدتر می شود. در حقیقت، خلط پشت بینی، شایع ترین علت سرفه طولانی مدت است. ریختن خلط پشت بینی به گلو باعث خشن شدن صدا و درد گلو می شود. اگر این خلط و ترشحات، شیپور استاش را ببندد (شیپور استاش لوله ای است که گلو را به گوش میانی وصل می کند) باعث عفونت دردناک گوش می شود.

1  |  تبیان  |  بازدید: 1451



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional