کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


شیوع آکانتوزیس نیگریکانس:


شیوع آکانتوزیس نیگریکانس در جمعیت انتخاب نشده از 7 تا 74 درصد، با توجه به سن، نژاد، فراوانی نوع، درجه چاقی و غدد درون ریز متفاوت است. میزان شیوع در افراد اسپانیایی، آفریقایی آمریکایی و افراد بومی آمریکایی در مقایسه با افراد سفید پوست یا آسیایی بیشتر است. در یک مطالعه بر روی 89  فرد آمریکایی آفریقایی مبتلا به آکانتوزیس نیگریکانس، 3/21 درصد، دارای این بیماری بودند.
علل آکانتوزیس نیگریکانس:
آکانتوزیس نیگریکانس به خودی خود یک بیماری نیست بلکه نشانه ‌ای از یک اختلال زیربنایی می باشد. تغییرات پوستی، زمانی رخ می‌دهند که سلول‌ های پوستی خیلی سریع تکثیر می‌شوند.
عوامل زیر می توانند باعث برور آکانتوزیس نیگریکانس شوند:
مقاومت به انسولین:
آکانتوزیس نیگریکانس معمولا بر روی افراد چاق و دارای اضافه وزن و افرادی که به انسولین مقاومت دارند، تاثیر می گذارد و این وضعیتی است که بدن نمی تواند به طور موثری از انسولین استفاده کند. مقاومت به انسولین در نهایت منجر به دیابت نوع 2 می شود.
بیشتر بخوانید: بررسی اختلال مقاومت به انسولین
تغییرات هورمونی
افرادی با اختلالات هورمونی مانند بیماری آدیسون، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یا کم کاری تیروئید ممکن است دچار آکانتوزیس نیگریکانس شوند.
ژنتیک:
آکانتوزیس نیگریکانس ارثی ممکن است از زمان تولد وجود داشته باشد، اما اغلب افراد آن را در دوران کودکی یا در مراحل بعدی زندگی تجربه می کنند.
استفاده از دارو:
مصرف دارو هایی از قبیل قرص‌های ضد بارداری، کورتیکواستروئیدها و یا مصرف دوزهای بالای نیاسین، می‌تواند منجر به شروع بیماری آکانتوزیس نیگریکانس شود. برخی از مکمل های بدنسازی هم ممکن است باعث بروز این اختلال پوستی شوند .
سرطان:
در موارد بسیار نادر،آکانتوزیس نیگریکانس بدخیم ممکن است در افرادی با انواع خاصی از سرطان معده از جمله آدنوکارسینوم معده و دیگرکارسینوم ها و لنفوم ها ایجاد شود.
عوام خطر در بروز آکانتوزیس نیگریکانس عبارتند از:
چاقی:
افرادی که دارای اضافه ‌وزن هستند، بیشتر احتمال دارد که در برابر انسولین مقاومت نشان دهند و یا دیابت داشته باشند . تحقیقات نشان می‌دهد که تا ۷۴ درصد افرادی که چاق هستند ، ممکن است این وضعیت را داشته باشند. آکانتوزیس نیگریکانس مرتبط با چاقی ممکن است در زنان بیشتر باشد.
قومیت:
طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، آکانتوزیس نیگریکانس در افرادی که از نژاد آفریقایی ، کارائیب ، اسپانیایی یا بومی آمریکایی هستند ، رایج‌ تر است.
ژنتیک:
افرادی که اعضای خانواده آنها به آکانتوزیس نیگریکانس مبتلا هستند، در معرض خطر بیشتری از لحاظ ابتلا به این بیماری قرار دارند.
ابتلا به یک نوع اختلال هورمونی:
افرادی که دارای شرایطی هستند که بر هورمون ها تاثیر می‌گذارند، به احتمال بیشتری نسبت به دیگران، مبتلا به آکانتوزیس نیگریکانس  می‌شوند .
استفاده از داروهای خاص و یا مکمل ها:
‌برخی داروها از جمله داروهای کنترل کننده هورمون تولد و استروئید ها، ریسک ابتلا به به آکانتوزیس نیگریکانس را افزایش می‌دهند.
درمان و داروهای خانگی آکانتوزیس نیگریکانس:
به طور معمول، پزشکان با درمان اختلال اساسی شروع می‌کنند . هنگامی که این وضعیت تحت کنترل قرار بگیرد ، تغییرات پوست اغلب از بین می‌رود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 664



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر زهرا اکبری

دکتر زهرا اکبری

پوست و مو و زيبايى

021-26450199

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر پروین نوابی

دکتر پروین نوابی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-88690529

دکتر محمد باقر دریاباری

دکتر محمد باقر دریاباری

پوست و مو و زيبايى

021-22949095

دکتر علیرضا تقی زاده

دکتر علیرضا تقی زاده

متخصص پوست مو و زیبایی

021-33257983

دکتر سید مسعود داودی

دکتر سید مسعود داودی

متخصص پوست و مو

021-88873000

دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional