کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


علل انواع دردهای دهان و دندان:


به طور کلی مبحث دردهای دهانی یکی از مهم ترین موضوع های  پایه ای در علم دندان پزشکی است. این موضوع دقیقا چیزی است که در کل دنیا  افراد را ناچار به مراجعه به دندانپزشکان می کند. بنابراین یکی از زمینه ای ترین موضوع های مورد بحث در دندان پزشکی به شمار میرود. به طور کلی دردهای محیط دهان به دو دسته اصلی تقسیم می شوند.
دندان ها به طور خاص
کل دهان و اجزا آن به طور عام
هر کدام از این دو مبحث دارای زیرمجموعه های مختلفی هستند که اصلی ترین آنها دردهای non-typical یا بی قاعده و دردهای تیپیکال یا با قاعده است. در واقع هم دندان ها دارای دردهای با قاعده و بی قاعده اند و هم محیط دهان دارای این دو نوع درد است.
دردهای بی قاعده دندانی:
اگر به دندان ها بپردازیم ابتدا در مورد درد های بی قاعده بگوییم. دردهای بی قاعده دندانی یعنی دردهایی که دارای یک منشا مشخص نیستند و متاثر از مسائل دیگر و رویدادهای دیگر بدنی به دندان ها منتقل می شوند. معمولا این دردها دردهای گذرا هستند و ماندگار نیستند و نهایتا از چند ساعت تا چند روز ادامه دارند. این دردها درمان مشخصی بر روی دندان ندارند و معمولا باید منشا مشکل ریشه یابی شود و آن منشا در صورت درمان، این درد در دندان نیز ناپدید خواهد شد.
در دردهای بی قاعده دندانی ابتدا مشکلات مختلف جسمانی موثراند. از نظر جسمی یا یک ضعف جسمانی بر اثر خستگی یا ضعف بنیه ممکن است باعث تحریکات محیطی در محیط دندان ها بشود و به طور بی قاعده ای دندان ها به مدتی کوتاه یک یا چند دندان دچار دردهایی بشوند که اغلب این دردها به صورت تیر کشیدن یا نوعی پالس های لحظه ای درد می باشند و می توانند به صورت اپیزودیک و سریالی اتفاق بیافتند و شخص مرتبا درگیر آن درد باشد.
بیماری های ثانویه علت دردهای بی قاعده:
یکی دیگر از مسائلی که در مشکلات جسمانی سبب درد بی قاعده دندانی می شود بیماری های مختلف است. به طور مثال شخصی اگر دچار بیماری مانند آنفولانزا، سرماخوردگی شدید یا عفونت های گلو و … شده باشد و این سبب شده باشد که دردها در محیطی که آسیب اصلی به آن رسیده و محیطی که میکروب و یا ویروس اصلی تاثیر گذار بوده اند در واقع، نوعی پالسی از عکس العمل های عصبی بی قاعده به سمت دندان ها رفته و اغلب دندان هایی که از قبل دچار ضعف یا استحلاک و درمان های پیچیده روی آنها انجام گرفته، کاندیدهای اول هستند که درد بی قاعده را حس کنند و بعد دندان هایی که به نوعی سالم تر هستند.
یکی دیگر از مباحث دردهای بی قاعده دندانی مسائل روحی و روانی است و اغلب افرادی که دچار اضطراب های شدید و استرس های بی قاعده، شوک های عصبی و مشکلات نهفته در ضمیر ناخودآگاه هستند گهگاه این اختلالات عصبی به صورت یک درد در محیط دندان ها یا یک دندان به خصوص باعث آزارشان می شود که اغلب این مسائل با آرامبخش ها و مسکن ها درمان پذیر هستند.
دندان هایی که ضعیف و آسیب دیده هستند:
دندان ها می توانند کاملا از همه نظر جوان، استهلاک نیافته و سلامت باشند و بنیه و قوت خوبی داشته باشند. معمولا این دندان ها کمتر دچار مسائل حاشیه ای از لحاظ دردهای بی قاعده هستند و بیشتر دندان هایی که از قبل دچار یک حادثه شده و درمان شده اند و حتی الان از نظر رادیوگرافیک و بالینی کاملا سالم به نظر می رسند، هم ممکن است دردهای بی قاعده در آنها نمایان شود و این ضعف دندانی هم هست که باعث اذیت و آزار شخص می شود.
دندان قروچه و فشار دادن فک ها:
مسئله پارافانکشن یکی دیگر از مسائل دردهای بی قاعده می باشد. افرادی که دچار زمینه ناخودآگاه هستند چه در خواب و چه در بیداری یا دندان ها را بیش از حد به هم فشار می دهند یا دندان ها را روی همدیگر می سایند نیز مشکلات دندانی این افراد قاعده ندارد و ساختمان دندانی از هر زاویه ای سلامت هست و درد به خاطر فشار های بی قاعده ای است که فراتر از تحمل، به دندان وارد شده است و باعث مشکلات دندانی شده است.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 588



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional