کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


عوامل ایجاد بیماری سرخچه:


بیماری سرخچه در اثر وجود ویروس ایجاد می شود. ، اگرچه ناشی از همان ویروس ایجاد سرخک نیست اما در گذشته آن را “سرخک آلمانی” می نامیدند. وقتی شخصی که آلوده شده سرفه می کند یا قطرات ریز پر از ویروس را عطسه می کند، بیماری سرخچه گسترش می یابد. افرادی که ویروس را دریافت می کنند تا یک هفته قبل و یک هفته بعد از ظاهر شدن جوش ها عامل انتقال هستند. برخی افراد به دلیل نداشتن علائم نمی دانند که آلوده شده اند، اما ممکن است ویروس را به دیگران منتقل کنند.
طبیعت بیماری سرخچه:
بیماری سرخچه اکتسابی با جوش های سرخ، ملتهب، سرماخوردگی، لنفادنوپاتی، تب کم و حالت تهوع مشخص می شود. آرتروالژی و آرتریت به ندرت در کودکان رخ می دهد اما ممکن است تا 70٪ از بزرگسالان، به ویژه خانم ها را تحت تأثیر قرار دهد. خونریزی، سندرم گیلین باره و آنسفالیت به ندرت گزارش می شود. مطالعات سرولوژی نشان داده است که 20-50٪ از کل عفونت های بیماری سرخچه بالینی است.
عفونت مادرزادی بیماری سرخچه و سندرم مادرزادی بیماری سرخچه (CRS) در ابتدای بارداری در اثر عفونت ایجاد می شوند. از ابتدای بارداری و در طی 8-10 هفته اول بارداری، عفونت بیماری سرخچه ممکن است در 90٪ موارد منجر به نقایص جنینی شود و اغلب باعث سقط جنین می شود. اگرچه مقدار بروز این بیماری در سطح جهانی به خوبی مشخص نشده است، اما تخمین زده می شود که فقط سالانه بیش از 100000 مورد در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد.
عواقب جدی بیماری سرخچه:
نوزادان و کودکانی که به این بیماری مبتلا هستند معمولاً فقط جوش های سطحی و عوارض جانبی خفیفی را تجربه می کنند. اما، کودکانی که هنگام بارداری بیماری سرخچه را از مادر خود دریافت می کنند، می توانند نقایص شدید هنگام تولد و عواقب دیگری را تجربه کنند. همچنین تماس با شخصی که به این بیماری مبتلاست برای خانم های باردار بسیار خطرناک است زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود.
چه کسی در معرض خطر بیماری سرخچه است؟
تا دهه 1960، بیماری سرخچه یک عفونت شایع در دوران کودکی بود. به لطف واکسن MMR ، در حدود سال 2004 ویروس در ایالات متحده متوقف شد. با این وجود هنوز در آسیا، آفریقا و سایر مناطق جهان شیوع دارد. مردم این مناطق گاهاً هنگام مسافرت ویروس بیماری سرخچه را با خود به ایالات متحده می رسانند. اگر کسی در معرض ویروس باشد و واکسینه نشده باشد، امکان دارد بیماری سرخچه بگیرد. زنان باردار با خطر جدی روبرو هستند، زیرا بیماری سرخچه می تواند در نوزادان متولد نشده عوارض جدی ایجاد کند.
حقایق مختصر درباره بیماری سرخچه یا سرخک آلمانی:
بیماری سرخچه ویروسی است و بطور عمده توسط سرفه منتقل می شود.
ویروس می تواند از جفت جنینی عبور کرده و روی جنین تأثیر بگذارد.
در حدود نیمی از موارد، بیماری سرخچه علائم بسیار کمی دارد، اما علائم آن شامل جوش، آبریزش بینی، سردرد و تب است.
واکسیناسیون تنها راه پیشگیری از بیماری است.
اگر بیماری سرخچه جوش ایجاد کند، صورتی کمرنگ و قرمز تر از سرخک خواهد بود.
علائم معمولاً 14 تا 21 روز پس از عفونت ظاهر می شوند.
بیماری سرخچه به معنی “قرمز کمرنگ” است و این بیماری ایجاد کننده جوش های قرمز است، در لاتین “بیماری سرخچه” به معنای “قرمز کوچک” است. جوش ها اغلب از روی صورت شروع شده و به سمت بدن و اندام ها حرکت می کند. جوش ها بعد از 3 تا 5 روز، محو می شوند و از بین می روند. ممکن است خارش ایجاد شود. در دوران بارداری، بیماری سرخچه می تواند باعث بروز سندرم مادرزادی بیماری سرخچه (که یکی از دلایل اصلی ناشنوایی است) در کودک متولد نشده شود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 933



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر محمد باقر دریاباری

دکتر محمد باقر دریاباری

پوست و مو و زيبايى

021-22949095

دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر پروین نوابی

دکتر پروین نوابی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-88690529

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر زهرا اکبری

دکتر زهرا اکبری

پوست و مو و زيبايى

021-26450199

دکتر سید مسعود داودی

دکتر سید مسعود داودی

متخصص پوست و مو

021-88873000

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional