کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


عوامل خطر ساز سینوزیت:


در زیر مواردی ذکر شده که ممکن است خطر ابتلا به سینوزیت را افزایش دهد:
عفونت های دستگاه تنفسی که قبلا وجود داشته، مانند سرماخوردگی، پولیپ بینی، که در گذر از بینی می تواند منجر به التهاب شود. به عنوان مثال، ایمنی بدن که به علت یک وضعیت سلامتی یا برخی از انواع درمان ها، ضعیف شده باشد.
واکنش آلرژی به موادی مانند گرد و غبار، گرده و موهای حیوانی برای مثال، مشکلات ساختاری در بینی، همانند انحراف تیغه بینی؛ تیغه ای که، استخوان و غضروف بینی را به دو سوراخ تقسیم میکند. هنگامی که این تیغه از طریق آسیب یا رشد به یک طرف خم شده باشد، می تواند منجر به عفونت های مکرر و التهاب شود.
انواع سینوزیت:
سینوزیت همیشه شامل تورم بینی بوده، اما انواع مختلفی دارد و می تواند مدت زمان های مختلف را هم داشته باشد. انواع مختلف آن عبارتند از:
سینوزیت حاد: این نوع  تا 4 هفته طول می کشد و شایع ترین نوع است.
سینوزیت نیمه حاد: علائم طولانی تر از دوره حاد طبیعی، برای مثال بین 4 تا 12 هفته دارد.
سینوزیت مزمن: علائم همچنان بعد از 12 هفته به طور مداوم ادامه داشته باشد. ممکن است نیاز به درمان جدی و احتمالا جراحی داشته باشد.
زمان و درمان سینوزیت به نوع سینوس بستگی دارد.
تشخیص سینوزیت:
پزشک یک معاینه فیزیکی انجام می دهد و از بیمار در مورد علائم خود سوال می کند. این عمل معمولا برای تشخیص کافی است. پزشک ممکن است حفره بینی را با یک منبع نور یا یک دستگاه کوچک و دستی مورد بررسی قرار دهد، که این دستگاه می تواند برای بررسی گوش هم استفاده شود.
اگر علائم ادامه یابد، پزشک ممکن است فرد را به یک متخصص گوش، بینی و گلو (ENT) برای معاینه عمیق تر ارجاع دهد. آنها ممکن است یک اندوسکوپی بر روی بینی، توسط لوله کوچک، نازک و انعطاف پذیر، با نور و دوربین را انجام دهند. این عمل تصاویر دقیق تری ارائه می دهد. در موارد سینوزیت پایدار یا شدید، ممکن است یک سی تی اسکن گرفته شود.
چه عواملی باعث سینوزیت میشود؟
میلیون ها باکتری در بینی های ما وجود دارد و بیشتر وقت ها آنها بی ضرر هستند. حتی در زمان خزش به سمت سینوس ها، باعث ایجاد مشکلات نمی شوند، تا زمانی که آنها همراه با مخاط، تخلیه شوند. اما اگر سینوسی مسدود شود، غدد درون سینوسی همچنان به تولید مخاط، ادامه می دهد و مجموعه ای از مخاط پشتیبان را، که دکتر متسون آن را “محیط کامل کشت میکروب” می نامد، فراهم می کند. باکتری ها از کنترل خارج شده، باعث عفونت می شوند و سیستم ایمنی بدن یک پاسخ التهابی را از بین می برد. نتیجه: تورمی، که باعث سردرد و درد صورت می شود؛ ایجاد مخاطی، که باعث افزایش احتمالی آن شده؛ و هجوم گلبول های سفید برای مبارزه با باکتری ها، که موکوس را ضخیم می کند و ممکن است آن را زرد یا سبز رنگ کند.
علائم دیگر نیز شامل از دست دادن حس بویایی یا چشایی، سرفه، تنفس بد بو، تب، دندان درد و پر شدن گوش می‌باشد. انسداد سینوس می تواند انواع مختلفی ناشی از عوارض زیست محیطی، آناتومیک و ژنتیکی داشته باشد، اما علت اصلی تورم به دلیل تولید و عبور مخاط در بینی توسط سرماخوردگی یا آلرژی می باشد.  سینوزیت جدی تر می تواند به علت مشکلات ساختاری مانند یک انحراف تیغه بینی( یک انحراف در دیواره سمت چپ) یا پولیپ بینی(رشد کوچک در ناحیه حفره سینوس) همراه باشد.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 1110



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional