کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


والپروئیک اسید و بیماری صرع:


والپروئیک اسید (والپروات سدیم، دی واپروئکس) یکی از داروهایی است که می‌تواند از فرایندها و مواد شیمیایی که باعث بروز بیماری صرع (تشنج) می‌شود، جلوگیری و یا آنها را کنترل کند. این دارو به تنها و یا به همراه دیگر داروهایی که برای درمان این بیماری مصرف می‌شود، به کار می‌رود. با توجه به اینکه بیماری اختلال دو قطبی می‌تواند شامل دو قسمت افسردگ و خلق پایین و مانیا یا شیدایی باشد، داروی والپروئیک اسید می‌تواند نقش مهمی ر تثبیت خلق و رفع علائم مانیک این بیماری داشته باشد. همچنین از داروی والپروئیک اسید ممکن است برای اهدافی غیر از مواردی که در این راهنمای دارویی ذکر شده، استفاده شود. در این مقاله به معرفی، چگونگی کارکرد و نکات کلیدی در حین مصرف این داروی موثر خواهیم پرداخت.
یکی از موارد مهم در مورد این دارو احتمال ایجاد نارسایی کبدی است که به ویژه خطر آن در کودکان زیر دو سال و افرادی که به طور ژنتیکی مستعد ابتلا به این عارضه هستند، بیشتر است.
اگر فرد مصرف کننده این دارو به عارضه‌هایی نظیر بیماری‌های کبدی، اختلال چرخه دفع اوره یا عارضه‌های ارثی مانند بیماری آلپرز یا سندرم آلپرز-هوتنلوچرمبتلا باشد، نباید این دارو را مصرف کند.
اگرچه مصرف این دارو ممکن است باعث آسیب رسانی به جنین شود و می‌تواند بعد از تولد بر توانایی‌های شناختی کودک نظیر ( استدلال، شعور، حل مسئله) تأثیر بگذارد. ولی وجود بیماری صرع در مادر باردار ممکن است آسیب بیشتری نسبت به عوارض جانبی ناشی از مصرف داروی والپروئیک اسید داشته باشد و فواید ناشی از مصرف این دارو، ضرورت را ایجاد کند که عوارض جانبی نادیده گرفته شود. از این رو نیاز است مصرف و یا ترک مصرف این دارو با مشورت و هماهنگی با پزشک معالج باشد.
در صورتی که فرد باردار است نباید از این دارو برای پیشگیری از بروز بیماری سردرد میگرنی استفاده کند.
در صورت مواجهه با عوارض نظیر از دست دادن اشتها، درد در قسمت بالایی معده (که ممکن است به کمر فرد نیز منتقل شود)، حالت تهوع یا استفراغ مداوم، ادرار تیره رنگ، تورم در صورت یا یرقان (زرد شدن پوست یا چشم)، باید فرد مصرف کننده سریعاً به پزشک مراجعه و یا موارد زیر رو فوراً به او اطلاع دهد.
مصرف این دارو را چون می‌تواند باعث بروز علائمی شود که زندگی فرد بیمار را به خطر بیندازد، نباید ناگهانی و بدون مشورت با پزشک معالج باشد.
در صورت حساسیت یا ابتلای به موارد زیر نباید از این دارو استفاده کنید:
ابتلای به بیماری‌های کبدی؛
یک عرضه در چرخه دفع ادرار. یا
یک اختلال ژنتیکی میتوکندریایی مانند بیماری آلپرز یا سندرم آلپرز-هوتنلوچر، به ویژه در کودکانی با سن کمتر از ۲ سال.
در این موارد برای اینکه مطمئن شوید،  مصرف این دارو برای شما ایمن است و خطری در پی ندارد، با پزشک مشورت کنید:
مشکلات کبدی ناشی از اختلال ارثی میتوکندریایی؛
ابتلای به بیماری افسردگی، بیماری روانی یا افکار یا اقدام به خودکشی.
سابقه خانوادگی یک اختلال در چرخه دفع ادرار یا مرگ و میر نوزادان با علت ناشناخته. یا
ابتلای به عفونت HIV یا CMV (سیتومگالوویروس).
برخی از افراد جوان زمانی که برای اولین بار از این دارو استفاده می‌کنند، افکار خودکشی را تجربه می‌کنند. در مورد تغییرات در خلق و خوی و یا علائم ایجاد شده در خلق و قوی شما هشیار باشید و هر گونه علائم یا بدتر شدن آن علائم را به پزشک خود، اطلاع دهید. پزشک شما باید در ویزیت‌های منظم پیشرفت شما در درمان بررسی کند.
در حین مصرف این دارو برای پیشگیری از بروز عوارض ناخواسته بر جنین از یک روش مؤثر پیشگیری از بارداری استفاده کنید. در صورت باردار شدن فوراً به پزشک معالج خود اطلاع دهید. همچنین اگر از روش‌های هورمونی پیشگیری از بارداری که حاوی هورمون پروژسترون هستند استفاده می‌کنید یا استفاده از آن را متوقف کرده‌اید به پزشک خود سریعاً گزارش دهید چون ماده پژوسترون باعث تداخل در مصرف داروی والپروئیک اسید و کاهش اثر آن در کنترل بیماری صرع می‌شود.
استفاده از این دارو در زمان شیردهی چندان ایمن نیست. در مورد خطرات ناشی از مصرف این دارو در دوران شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.
 

0  |  مجله قرمز  |  بازدید: 539



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional