کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


پس از ورود ویروس کرونا به بدن:


کرونا ویروس ها عوامل ویروسی ایجاد کننده بیماری های تنفسی هستند. بنابراین معمولا پس از ورود این ویروس به بدن، ابتدا ریه ها درگیر بیماری می شوند. علائم اولیه ویروس شامل تب، سرفه و تنگی نفس است که 2 تا 14 روز پس از مواجهه بدن با ویروس ظاهر می شوند. اما ویروس کرونا نه فقط به ریه ها بلکه به سایر قسمت های بدن هم می تواند آسیب های جدی وارد کند؛ به خصوص اگر بیماری جدی و خطرناک باشد.
در حال حاضر بیش از 75 هزار نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده اند که از این میان بیشتر از 2000 نفر جانشان را از دست داده اند. این در حالیست که هنوز ناگفته ها و ناشناخته های زیادی درباره ویروس کرونا وجود دارد. اما چیزی که بسیار واضح است و با قطعیت می توان درباره آن صحبت کرد این است که ویروس کرونا می تواند تاثیرات مخربی نه فقط روی ریه ها بلکه در تمام قسمت های بدن داشته باشد. در این مطلب چگونگی تاثیر ویروس کرونا که به آن کووید 19 (COVID-19) هم گفته می شود روی بدن بررسی می شود.
تاثیر ویروس کرونا (کووید 19) روی ریه ها:
ویروس کووید 19 درست مثل سایر بیماری ها با منشا کرونا ویروس مثل مرس، سارس و سرماخوردگی که بیماری های تنفسی ایجاد می کنند پس از ورود به بدن ابتدا ریه ها را درگیر می کند. همان طور که اشاره شد، 2 تا 14 روز بعد از ورود ویروس به بدن علائم بیماری که شامل تب، سرفه و تنگی نفس است ظهور می کنند. شدت علائم ویروس کرونا یا کووید 19 ممکن است از خفیف گرفته تا علائم شدید و گاهی کشنده متغیر باشد.
اطلاعات و داده های مربوط به بیش از 17 هزار مورد گزارش شده مبتلا به ویروس کرونا در چین نشان می دهند که تقریبا 81 درصد موارد ابتلا خفیف و بقیه شدید یا بحرانی بوده اند. آمارها نشان می دهند افراد مسن و یا افرادی که از قبل به بیماری های مزمن و زمینه ای مبتلا بوده اند بیشتر از بقیه در معرض خطر ابتلا به کرونای شدید قرار دارند.
ممکن است برخی از بیماران فقط علائم تنفسی جزئی و مختصری را تجربه کنند اما برخی دیگر دچار ذات الریه غیر کشنده شوند. در کنار این دو دسته، عده ای هم هستند که دچار آسیب های شدید ریوی می شوند. طبق گفته پزشکان چیزی که اغلب در بیماران مبتلا به کرونای شدید مشاهده می شود شرایطیست که به آن سندرم دیسترس حاد تنفسی یا ARDS نامیده می شود. ARDS فقط به وسیله ویروس کرونا ایجاد نمی شود؛ بلکه عوامل متعددی مثل عفونت، تروما و یا سپسیس هم می توانند باعث بروز آن شوند. این عوامل با آسیب زدن به ریه ها منجر به نشت مایعات از رگ های خونی کوچک به داخل ریه ها می شوند. سپس این مایعات در کیسه های هوایی ریه ها یا آلوئول ها جمع می شوند و به ترتیب، کار انتقال اکسیژن از هوا به خون با مشکل مواجه می شود.
با اینکه اطلاعات کمی درباره میزان صدمات وارد شده به ریه ها در طول ابتلا به ویروس کووید 19 وجود دارد اما گزارش های اخیر نشان می دهند که این آسیب های این ویروس مشابه صدمات ناشی از ویروس های سارس و مرس است. یکی از منابع معتبر اخیرا اعلام کرده که 138 بیمار بستری شده مبتلا به کرونا، به طور متوسط 5 روز پس از ظهور علائم دچار مشکلات تنفسی شده اند. سندرم دیسترس حاد تنفسی یا ARDS به طور متوسط 8 روز پس از بروز علائم ایجاد می شود. درمان این سندرم نیز شامل اکسیژن رسانی اضافی و تهویه مکانیکی با هدف جذب اکسیژن بیشتر در خون است. در واقع درمان خاصی برای سندرم دیسترس حاد تنفسی وجود ندارد و از طریق این فرایند فقط می توان به بهترین وجه ممکن از بیمار پشتیبانی کرد تا سیستم ایمنی بدن بیماری را بهبود ببخشد.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 725



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional