کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


پوسیدگی دندان و میزان پوسیدگی:


این که پوسیدگی دندان چگونه به نظر می رسد به میزان پوسیدگی بستگی دارد. اگر به تازگی علائم پوسیدگی را تجربه کرده اید و این علائم جزئی هستند، امکان این که جلوی پیشرفت آن را بگیرید وجود دارد. همان طور که در قسمت های قبل هم ذکر شد، پوسیدگی می تواند به کرم خوردگی دندان منجر شود. در بسیاری از شرایط حفره ایجاد شده در دندان خیلی کوچک است و دیدن آن سخت است اما دندانپزشک می تواند آن را تشخیص دهد.
در بسیاری از شرایط پس از کرم خوردگی، قسمت بالایی دندان سیاه می شود و شکل ناخوشایندی درست می کند. اگر شدت پوسیدگی و کرم خوردگی در دندان های فرد خیلی زیاد باشد، امکان این که حفره های زیادی در دندان های او به وجود بیایند، قسمت های زیادی از دندان از بین بروند و لکه های سیاه و قهوه ای روی دندان شکل بگیرند زیاد است.
مراجعه به دندانپزشک بعد از پوسیدگی دندان
بهتر است که هر ۶ ماه یکبار یا یک سال یکبار به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید. از آن جایی که خودتان قادر به تشخیص پوسیدگی دندان نیستید، باید به متخصص مراجعه کنید تا او مشکل را تشخیص دهد و سپس درمان را آغاز کند. اگر هیچ دردی ندارید به این معنا نیست که همه چیز در دهان تان درست است. حتما نباید دردتان شروع شود و بعد به دندانپزشک مراجعه کنید.
حتی اگر دردی که دارید متوقف می شود و دوباره شروع می شود، باز هم به متخصص مراجعه کنید تا از پیشرفت بیشتر پوسیدگی پیشگیری کنید.
چگونه می توان پوسیدگی دندان را متوقف کرد؟
نمی توان به طور کامل پوسیدگی دندان را متوقف کرد. پوسیدگی دندان به نحوی همیشه در حال پیشرفت است. هر چه بیشتر مواد غذایی و نوشیدنی حاوی شکر بخوریم، بیشتر مینای دندان را در معرض اسید قرار می دهیم. با این که نمی توان به طور کامل پوسیدگی دندان را متوقف کرد اما اقدامات پیشگیری کننده می توانند مانع از آسیب های جدی به دندان شوند.
چگونه می توان از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کرد؟
نکات اساسی در پیشگیری از پوسیدگی دندان ها شامل کاهش مصرف مواد قندی، تمیز کردن مرتب دندان ها و استفاده از فلوراید است. بهترین راه برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها رعایت بهداشت دهان و دندان و کنترل مواد غذایی ای است که مصرف می کنید. این به این معناست که:
دوبار در روز به مدت ۲ دقیقه دندان هایتان را مسواک بزنید.
از خمیر دندان های حاوی فلوراید استفاده کنید.
چندین بار در روز از شوینده های حاوی فلوراید استفاده کنید.
فضای بین دندان ها را هم تمیز کنید. برای مثال روزی یکبار نخ دندان بکشید.
مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی شکر را کم کنید.
حملات اسیدی ای که در معرض آن ها قرار دارید را به روزی ۳ یا ۴ بار کاهش دهید.
خبر خوب این است که راه هایی برای پیشگیری و درمان پوسیدگی وجود دارند که می توانید آن ها را در خانه انجام دهید بدون این که مجبور به پرداخت هزینه های گزاف درمانی باشید. تغییر در برنامه غذایی (نوشیدنی و مواد غذایی) موثرترین راه برای کاهش احتمال پوسیدگی دندان هاست. حتی اگر به طور مرتب مسواک بزنید، اما برنامه غذایی تان شامل میان وعده بین سه وعده اصلی (صبحانه، ناهار و شام) باشد؛ پوسیدگی هنوز هم می تواند اتفاق بیفتد.
تغییر در برنامه غذایی به این معنا نیست که مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی مواد قندی را به طور کامل قطع کنید اما به میزان و زمان استفاده از آن ها توجه کنید. سازمان جهانی بهداشت(WHO) حد مجاز مصرف شکر یا قند را برای بزرگسالان به این میزان می داند: هر فرد بزرگسالی باید به طور روزانه تنها به میزان ۵۰ گرم شکر یا قند مصرف کند.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 615



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional