کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


پوسیدگی دندان:


پوسیدگی دندان قابل پیشگیری است. پوسیدگی دندان اختلالی است که به شیوه زندگی فرد بستگی دارد و کاملا قابل پیشگیری است. پوسیدگی هنگامی اتفاق می افتد که سطح مینای دندان توسط اسید حل می شود. این اسید توسط باکتری های موجود در دهان تولید می شود.باکتری ها از قندی که به عنوان قسمتی از برنامه غذایی استفاده می کنیم تغذیه می کنند. بزاق به محافظت از دندان ها کمک می کند و می تواند پوسیدگی را در مراحل اولیه درمان کند. معمولا پوسیدگی دندان علائم اولیه ای ندارد. این اختلال با ظاهر شدن دانه های سیاه یا سفید روی دندان قابل تشخیص است. پوسیدگی دندان سرانجام به کرم خوردگی دندان تبدیل می شود و به ساختار درونی دندان می رسد. معمولا در این مرحله حساس شدن دندان و درد حس می شود. درد ناشی از کرم خوردگی دندان خیلی شدیدتر از درد پوسیدگی دندان است.
پوسیدگی دندان می تواند توسط دندانپزشکان و با کمک ابزاری مثل پر کردن دندان، درمان شود. اگر به طور مرتب برای معاینه به دندان پزشک مراجعه کنید، می توانید پوسیدگی را قبل از این که پر شدن دندان نیاز باشد، تشخیص دهید. می توانید با مصرف مواد غذایی سالم از پوسیدگی دندان پیشگیری کنید. از همه مهم تر این که باید از مصرف مواد غذایی شکردار بپرهیزید. مثلا به جای مصرف نوشیدنی های شکردار می توانید کمی آب بنوشید. هر روز دندان های خود را با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید و نخ دندان را فراموش نکنید. این مقاله را بخوانید تا با پوسیدگی دندان و روش های پیشگیری کننده بیشتر آشنا شوید.
پوسیدگی دندان چه زمان اتفاق می افتد؟
پوسیدگی دندان هنگامی اتفاق می افتد که اسیدهای طبیعی موجود در دهان، توسط لایه سخت و بیرونی دندان خورده می شوند. اگر پوسیدگی دندان درمان نشود سبب ایجاد حفره در مینای دندان می شود (که به آن کرم خوردگی دندان هم می گویند). حدود ۶۰۰ نوع باکتری در دهان ما وجود دارند. این باکتری ها با هم جمع می شوند و تولید ماده چسبناکی به نام پلاک دندان می کنند. ایجاد پلاک امری طبیعی است و در دهان همه شکل می گیرد.
گاهی برخی از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که مصرف می کنیم حاوی شکر هستند، در این صورت باکتری ها از این شکر تغذیه می کنند و سبب ایجاد اسید مضر در دهان می شوند. این تولید اسید با هر بار غذا خوردن و مصرف نوشیدنی اتفاق می افتد. هر چه بیشتر مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی شکر مصرف کنید، بیشتر مینای دندان در معرض اسید قرار می گیرد. برای کاهش آسیب، این اسید تولید شده باید خارج شود. بزاق به طور طبیعی قسمتی از این کار را برای ما انجام می دهد اما وجود پلاک دلیل اصلی این است که چرا مسواک می زنیم و نخ دندان می کشیم. اگر دندان هایتان را به درستی تمیز نکنید یا اصلا به بهداشت آن ها اهمیت ندهید، پلاک ها در همان جایی که تولید شده اند می مانند. هر چه پلاک بیشتری تولید شود، اسید بیشتری شکل می گیرد و این تهدید بزرگ تری برای دندان هاست.
اگر چه بدن به طور طبیعی قسمتی از این پلاک ها را از بین می برد اما گاهی بدن هم از پس آن ها بر نمی آید و نتیجه این می شود که پوسیدگی سطح دندان ها را از بین می برد.
کرم خوردگی دندان همان پوسیدگی دندان است؟
منظور از کرم خوردگی ایجاد حفره در دندان ها است. این حفره در سطح دندان وجود دارد. مینای دندان سخت ترین ماده در بدن انسان است و لایه بیرونی دندان را تشکیل داده است. وقتی پوسیدگی دندان به نقطه ای برسد که در دندان حفره ایجاد شود، قسمت های درونی دندان که نرم تر هستند بیشتر در معرض آسیب و پوسیدگی قرار می گیرند. شباهت بین دنتین (عاج دندان) و پالپ (مغز دندان) که در کنار هم قرار دارند این است که هیچ مکانیسمی ندارند که بتوانند با پوسیدگی مقابله کنند و در برابر آن مقاومت کنند.  پوسیدگی دندان همیشه مشهود و دردناک نیست اما وقتی کرم خوردگی دندان وجود داشته باشد، پوسیدگی دنتین را حل می کند و به قسمت عصب دار پالپ دندان آسیب می زند. در همین هنگام حساسیت و درد دندان شروع می شوند.
در این شرایط، دندان عفونت می کند و این عفونت منجر به آبسه می شود. در بدترین شرایط پوسیدگی، دندان به کل از دست می رود و رنگ خود را از دست می دهد.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 847



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional