کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


پیشگیری از تجمع موم در گوش:


شما نمی توانید تولید موم گوش را تنظیم کنید یا طول و عرض گوش تان را تغییر دهید. اگر مستعد تجمع موم گوش هستید باید با دکترتان درباره تمییز کردن گوش تان به طور منظم برای جلوگیری از انسداد گوش در آینده مشورت کنید. گوش شما از تجهیزات مجهز برای تمییز کردن خود بهتر عمل می کند. استفاده از ابزارهای تیز یا دستگاه های تهاجمی پاک کننده گوش فقط به قسمت داخلی حساس گوش شما آسیب رسانده و موم گوش را به سمت حفره فشار می دهد. فقط هرازگاهی لایه های بیرونی گوش را تمییز کنید تا مواد باقی مانده، موم و پوسته ها را خارج کنید.
مقدار کمی از لوسیون مرطوب کننده را بر روی قسمت های قابل مشاهده خارجی گوش بمالید تا پوست خشک، پوسته پوسته و حساس را تسکین دهد. این کار می تواند مانع از انسداد گوش در آینده شود به شرط آن که لوسیون زیاد استفاده نکنید و مراقب باشید به درون گوش تان نرود. بیماری های التهابی پوستی مانند اگزما نیز می تواند باعث خشک شدن و پوسته پوسته پوست شود. ضایعات پوستی نیز به نوبه خود می تواند به گوش شما وارد شده و باعث انسداد شوند.
بنابراین لازم است برای جلوگیری از گرفتگی گوش هرگونه مشکل اساسی در زمینه پوست مورد بررسی قرار گیرد. هیچ گونه مایعات یا آب را به زور درون گوش تان اسپری نکنید زیرا می تواند به گوش داخلی و پرده گوش تان آسیب بزند. هم چنین فشار آب باعث می شود موم گوش به قسمت های عمیق تری از کانال برده شود. قبل از قرار دادن هر گونه محلول تمییز کننده درون گوش تان باید دمای آن را چک کنید.
استفاده از مایعات گرم برای نرم شدن موم فشرده شده باعث سوزش پوست داخل گوش یا سوراخ شدن پرده گوش می شود و خطر عفونت را نیز افزایش می دهد. هرگز برای خارج کردن موم اضافی آب سرد درون گوش تان نریزید زیرا باعث سرگیجه می شود. کمبود مصرف امگا سه، زینگ و منیزیم ممکن است منجر به تولید بیش از حد و تجمع و فشردگی موم درون گوش شما شود. پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل با تمرکز ویژه روی غذاهایی که سرشار از این مواد مغذی حیاتی هستند ضروری می باشد.
مایعات برای از بین بردن و نرم کردن موم گوش:
مایعات تمییز کننده گوش بسیاری می تواند در نرم کردن موم سفت شده درون گوش مفید باشد و بدین صورت خارج کردن آن از گوش تسهیل می سازد.
1- ترکیبات روغنی:
روغن های مخصوصی می توانند به عنوان قطره گوش برای نرم کردن موم فشرده شده و آسان کردن فرآیند خارج کردن آن از کانال گوش مفید باشد. این روان کننده ها نه تنها قوام موم سفت شده را نرم می کند بلکه برخی از این محصولات دارای خاصیت ضد عفونی کننده نیز هستند که می توانند به مبارزه با باکتری ها، قارچ ها و سایر میکروب های عفونت زا کمک کنند.
روغن های قابل استفاده:
روغن بچه
روغن بادام
روغن نارگیل
روغن مواد معدنی
روغن زیتون
روش استفاده:
به آرامی روغن انتخابی را گرم کنید اما مطمئن شوید هنگام ریختن در گوش تان زیاد داغ نباشد.
سر خود را به یک طرف خم کرده و از یک قطره چکان استفاده کنید تا 3-4 قطره روغن گرم را درون گوش گرفته بریزید.
بگذارید روغن حدود 10-20 دقیقه در حفره گوش شما بماند تا کاملاً جذب شود و متعاقباً موم گوش را نرم کند.
سر خود را به پهلو خم کنید و اجازه دهید جاذبه باعث شود قطره به سمت موم حرکت کند و منجر به نرم شدن و باز شدن گوش شود.
از چوب پنبه یا دستمال کاغذی برای پاک کردن موم نرم شده از لبه کانال گوش تان استفاده کنید اما آن را خیلی درون گوش تان فشار ندهید.
توجه: این روش برای کسانی که عفونت فعال گوش یا لاله گوش سوراخ شده دارند توصیه نمی بشود زیرا ممکن است آسیب را بدتر کند.
2- ترکیبات آب دار:
جوش شیرین، یا بی کربنات سدیم، ممکن است به عنوان یک ماده رقیق کننده برای نرم کردن موم گوش و خارج شدن آن به طور طبیعی مفید باشد. با مخلوط کردن جوش شیرین و آب معمولی با نسبت 1:10 می توانید محلول تمیز کننده گوش خود را تهیه کنید. این بدین معنی است که محلول باید حاوی 10٪ جوش شیرین باشد.
روش استفاده:
یک پیمانه جوش شیرین و ده پیمانه آب معمولی یا نمک را با هم مخلوط کنید.
سر خود را خم کنید و چند قطره از محلول را درون گوش گرفته خود با استفاده از قطره چکان بریزید.
بگذارید محلول به مدت ده تا بیست دقیقه ثابت بماند و با استفاده از سرنگ لامپ لاستیکی گوش آب گرم به درون گوش تان بریزید.
جریان آب موم را به قسمت باز گوش سوق می دهد بعد از آن می توانید از دستمال کاغذی یا پارچه نرم برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
در صورت نداشتن جوش شیرین می توانید از آب گرم یا آب نمک نیز برای این کار استفاده کنید.
توجه: استفاده از محلول جوش شیرین برای از بین بردن موم اضافی یا فشرده شده، در صورت داشتن سوراخ گوش یا عفونت گوش فعال توصیه نمی شود. علاوه براین افرادی که از هر قطره گوش دیگری استفاده می کنند یا به قطره گوش حساسیت دارند باید در هنگام استفاده از این روش درمانی بیشتر احتیاط کنند تا از هر گونه آسیب به گوش یا عوارض آن جلوگیری شود.
3- هیدروژن پراکسید:
هیدروژن پراکسید یک مایع گازدار است که می تواند برای پاک سازی گرفتگی های کوچک گوش که توسط فشردگی یا تولید بیش از حد سرومن به وجود آمده است به کار برده شود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 770



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional