کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی رزوواستاتین:


داروی رزوواستاتین (Rosuvastatin) یکی از داروهایی است که برای کنترل و کاهش چربی خون استفاده و سطوح کلسترول و تری گلیسرید ( LDLو LDL) را کاهش و در مقابل باعث افزایش نوع مفید چربی یعنی لیپوپروتئین با چگالی بالا یا (HDL) می‌شود. موارد مصرف این دارو در در افراد بزرگ سال و افراد دارای سنی بالای ۸ سال است تا میزان کلسترول و تری گلیسیرید (نوع چربی) را در خون کاهش داده و از این طریق باعث کند شدن تشکیل پلاک (رسوبات چربی) در رگ‌های خونی خواهد شد. جدای از موارد یاد شده درمان انواع اختلالات ارثی مربوط به بالا بودن کلسترول، از جمله نوع هتروزیگوت (اختلال به ارث برده شده از یک والد) و نوع هموزیگوت (اختلال به ارث برده شده از هر دو والدین) مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نوع هتروزیگوت، این دارو می‌تواند در افرادی که حداقل ۸ سال سن دارند (و بالاتر) و برای نوع هوموزیگوت، نیز این دارو را می‌توان در افراد دارای ۷ سال سن (و بالاتر) استفاده کرد. از جمله دیگر کاربردهای دیگر این دارو کاهش خطر سکته مغزی، حمله قلبی و برخی دیگر عوارض بیماری‌های قلبی – عروقی در مردان ۵۰ ساله (و بالاتر) و زنان ۶۰ ساله (و بالاتر) که دارای عوامل خطر ابتلای به بیماری‌های قلبی -عروقی هستند، استفاده می‌شود. جدای از موارد یاد شده ممکن است که از داروی رزوواستاتین برای دیگر موارد که در این مقاله ذکر نشده است، استفاده شود. در این مقاله سعی خواهیم کرد که علاوه بر معرفی اجمالی این دارو، به بررسی نحوه مصرف، عوارض جانبی احتمالی و دیگر نکات مهم در مصرف این دارو بپردازیم.
اطلاعات مهم در مورد داروی رزوواستاتین:
با توجه به اینکه مصرف این دارو ممکن است با توجه به عبور این دارو از جفت و آسیبی که ممکن است به جنین بزند، اگر فرد مصرف کننده بادار است و یا قصد بارداری دارد، نباید این دارو را مصرف کند.
همچنین در صورتی که فرد به بیماری‌های کبدی دچار است و یا اینکه کودک شیرخوار خود را با شیر مادر تغذیه می‌کند، نباید این دارو را مصرف کند.
اگر به این دارو یا حساسیت و آلرژی دارید و یا موارد زیر را دارید، نباید از این دارو استفاده کنید:
در صورتی که فرد به بیماری‌های کبدی دچار است و یا
فرد مصرف کنندهکودک شیرخوار خود را با شیر مادر تغذیه می‌کند.
از آنجا که مشخص نیست که این دارو به یک جنین آسیب برساند یا نه، بنابراین در طول بارداری این دارو را مصرف نکنید. در طول درمان با این دارو از یک روش مؤثر پیشگیری از بارداری استفاده کنید. اگر باردار بودید یا در حین درمان با این دارو، باردار شدید، فوراً مصرف این دارو را متوقف کرده و به پزشک خود در این مورد اطلاع دهید.
این دارو می تواند از طریق شیر مادر منتقل شود و به کودک شیرخوار آسیب برساند. لذا توصیه می‌شود که در حین مصرف این دارو، کودک شیرخوار خود را با شیر تغذیه نکنید.
در صورت برخورد با موارد زیر به پزشک معالج خود اطلاع دهید:
مشکلات کبدی؛
بیماری کلیوی؛
اختلال تیروئید؛
عادت غلط نوشیدن الکل و نوشیدنی‌های الکلی در روز؛
اگر فرد مصرف کننده دارای نژاد است؛ یا
اگر فرد مصرف کننده دارای ۶۵ سال یا بیشتر است.
مصرف این دارو می‌تواند باعث آسیب به بافت عضلانی و در نهایت منجر به نارسایی کلیه شود. این عارضه اغلب در زنان، در افراد مسن یا افرادی که بیماری کلیوی دارند یا به طور ناقص کم کاری تیروئید (ضعف در عملکرد تیروئید) آنها کنترل می‌شود، بیشتر نمود دارد.
به طور کلی افراد دارای نژاد آسیایی ممکن است از نظر جذب رزوواستاتین نسبت به سایر افراد پتانسیل بیشتری داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که پزشک شما از نژاد شما اطلاع دارد. ممکن است این امر باعث شود که شما نیاز به یک دوز پایین‌تر از حد معمول و طبیعی داشته باشید.
نحوه مصرف داروی رزوواستاتین:
داروی رزوواستاتین را دقیقاً همان‌طور که توسط پزشک شما تجویز می‌شود، مصرف کنید.  راهنمایی‌های بر روی برچسب نسخه خود را خوانده و بر اساس آن عمل کنید. پزشک شما ممکن است گاهی اوقات دوز داروی شما  را برای اطمینان از حصول بهترین نتایج،  تغییر دهد. این دارو را در دوزهای بیشتر و یا کمتر از مقادیر توصیه شده، مصرف نکنید.
این دارو معمولاً به صورت یک بار در روز می‌تواند همراه با غذا و یا بدون مصرف غذا مصرف شود. سعی کنید که این دارو را در زمان مشخص و یکسانی در روز مصرف کنید.
در هنگام استفاده از این دارو ممکن است نیاز به انجام منظم آزمایشات خون  داشته باشید.
حتی در صورت احساس بهبودی بعد از مصرف این دارو، سعی کنید مصرف آن را دقیقاً بر اساس تجویز و زمان بندی پزشک معالج ادامه دهید. از آنجا که ابتلای به اختلال کلسترول بالا معمولاً علائم بارزی ندارد در نتیجه نیاز است که مصرف این دارو را به مدتی طولانی ادامه دهید.
اگر با موارد زیر مواجه شدید نیاز است که مصرف این دارو را برای زمان کوتاهی متوقف کنید:
تشنج‌های غیرقابل کنترل،
عدم تعادل در الکترولیت‌ها (مانند سطوح بالا و یا پایین پتاسیم در خون شما)؛
فشار خون شدید،
عفونت شدید یا ابتلای به بیماری؛
کمبود مایعات در بدن (دهیدراتاسیون) یا
جراحی یا اورژانس پزشکی.
به یاد داشته باشید که مصرف این دارو را بدون اینکه پزشک معالج در این باره توصیه کند، خودسرانه متوقف نکنید.
مصرف این دارو تنها بخشی از یک برنامه درمانی است که ممکن است شامل مواردی دیگری نظیر رژیم غذایی، ورزش و کنترل وزن نیز باشد. از این لازم است که دستورالعمل‌ها و توصیه‌های پزشک معالج خود را با دقت پیگیری کنید.
این دارو را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما، رطوبت و نور آفتاب نگهداری کنید.

0  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1008



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional