کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی ضد افسردگی بوپروپیون:


داروی بوپروپیون (Bupropion)، که با نام های تجاری آپلنزین (Aplenzin)، بوپروبان (Buproban)، فورفیوو (Forfivo XL)، ولبوترین (Wellbutrin)، زایبان (Zyban)، بودوپریون (Budeprion) نیز شناخته می‌شود، یک داروی ضد افسردگی است که برای اختلالات افسردگی مزمن و اختلالات عاطفی استفاده می‌شود. برند زایبان، از خانواده‌ی بوپروپیون، برای کمک به افراد در ترک کردن سیگار و کاهش گرایشات، به کار می‌رود. داروی بوپروپیون ممکن است در موارد دیگری نیز استفاده گردد.
اطلاعات مهم درباره بوپروپیون:
اگر شما تشنج یا اختلالاتی در خوراک دارید، یا به صورت ناگهانی مصرف الکل، داروهای تشنج یا آرام‌بخش‌ها را متوقف کرده‌اید، بهتر است از بوپروپیون استفاده نکنید. اگر از ولبوترین برای درمان افسردگی استفاده می‌نمائید، از داروی زایبان برای ترک سیگار به طور همزمان استفاده نکنید. ۱۴ روز قبل و بعد از استفاده از داروهای مهار کننده MAO – مثل ایزوکاربکسازید، لینزولید، فنلزین، رازاگلین، سلگیلین یا ترانیلسیپرومین و غیره – بوپروپیون را مصرف نکنید. برخی از افراد، در هنگام مصرف داروهای ضد افسردگی برای اولین بار، دچار افکار خودکشی می‌شوند. نسبت به تغییرات خلق و خو و علائم و نشانه‌های خود، آگاه باشید. هر گونه علائم جدید و یا بدتر شدن علائم خود را به دکتر اطلاع دهید. بوپروپیون ممکن است باعث ایجاد تشنج – خصوصاً در افرادی که وضعیت سلامت خاصی دارند و یا از داورهای مخصوصی استفاده می‌کنند – شود. در مورد وضعیت سلامت خود و داروهایی که مصرف می‌کنید، به دکتر خود اطلاع دهید.هرگونه بدتر شدن علائم و یا ایجاد علائم جدید در خود را به دکتر گزارش دهید؛ مانند: تغییرات رفتاری یا خلق و خو، اضطراب، مشکلات خواب، یا اگر احساس زودرنجی، تشویش، خصومت، تحریک پذیری زیاد، بی‌قراری، بیش‌فعالی، افسردگیِ بیشتر، افکار خود کُشی یا صدمه به خود دارید.
بوپروپیون، یک داروی ضد افسردگی است که برای اختلالات افسردگیی مزمن و اختلالات عاطفی استفاده می‌شود.
نکات مهمی که قبل از مصرف بوپروپیون باید رعایت کرد:
اگر در ۱۴ روز گذشته، از داروهای مهار کننده MAO استفاده کرده‌اید، بوپروپیون را مصرف نکنید. زیرا تداخل داروییِ خطرناکی ممکن است اتفاق بیفتد. داروهای مهار کننده MAO شامل ایزوکاربکسازید، لینزولید، فنلزین، رازاگلین، سلگیلین یا ترانیلسیپرومین و غیره هستند.
اگر نسبت به بوپروپیون آلرژی (حساسیت) دارید و یا موارد زیر را دارید، بهتر است از این دارو استفاده نکنید:
    اختلالات تشنجی؛
    اختلالات در خوراک، مانند بی‌اشتهایی یا زیاده از حد خوردن؛
    اگر به طور ناگهانی مصرف الکل، داروهای تشنج یا آرام‌بخش‌ها (مثل زاناکس (Xanax)، والیوم (Valium)، فیورینال (Fiorinal)، کلونوپین (Klonopin) و غیره) را متوقف کرده‌اید.
باز هم تاکید می‌شود که اگر در ۱۴ روز گذشته، از داروهای مهار کننده MAO استفاده کرده‌اید، بوپروپیون را مصرف نکنید. زیرا تداخل داروییِ خطرناکی ممکن است اتفاق بیفتد. از این دارو، تنها برای درمان یک اختلال استفاده کنید نه بیشتر. مثلاً اگر از بوپروپیون برای درمان افسردگی استفاده می‌نمائید، از آن برای ترک کردن سیگار نیز استفاده نکنید. بوپروپیون ممکن است باعث ایجاد تشنج – خصوصاً در افرادی که وضعیت سلامت خاصی دارند و یا از داورهای مخصوصی استفاده می‌کنند – شود. در مورد وضعیت سلامت خود و داروهایی که مصرف می‌کنید، به دکتر خود اطلاع دهید.
برای اطمینان از اینکه مصرف داروی بوپروپیون برای شما خطراتی را در پی ندارد، اگر موارد زیر را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید:
    سابقه‌ی جراحی سر، تشنج، تومور مغز یا نخاع؛
    آب‌سیاه با زاویه‌ی کم؛
    بیماری قلبی، فشار خون بالا، سابقه‌ی سکته‌ی قلبی؛
    دیابت؛
    بیماری کلیوی یا کبدی (خصوصاٌ سیروز)؛
    اختلال دو‌قطبی یا سایر بیماری‌های روحی؛
    اگر الکل می‌نوشید.
برخی از افراد، در هنگام مصرف داروهای ضد افسردگی برای اولین بار، دچار افکار خودکشی می‌شوند. در دوره‌ی مصرف این دارو، وضعیت بهبودی شما باید توسط پزشک مرتباً بررسی شود. خانواده و نزدیکان شما نیز باید نسبت به تغییرات خلق و خوی شما و یا تغییرات در علائمتان هوشیار باشند.
مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی:
هنوز مشخص نشده است که آیا مصرف داروی بوپروپیون، باعث آسیب به جنین می‌شود یا خیر؛ در دوره‌ی مصرف این دارو، اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن دارید، به دکتر خود اطلاع دهید. این دارو، می‌تواند در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث آسیب به نوزاد شود؛ بنابراین در دوره‌ی مصرف بوپروپیون، از شیردهی به نوزاد بپرهیزید.
در دوره‌ی مصرف بوپروپیون، از شیردهی به کودک بپرهیزید.
نحوه مصرف:
بوپروپیون را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. استفاده‌ی بیش از حد از این دارو می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به تشنج در فرد شود.
قرص بوپروپیون را نجوید و تکه‌تکه نکنید؛ آن را به طور کامل قورت دهید.
بهتر است به صورت ناگهانی، مصرف این دارو را قطع نکنید و همچنین در دوز مصرفی خود تغییرات ناگهانی اعمال ننمائید. مگر اینکه در دوره‌ی مصرف بوپروپیون، دچار تشنج شوید. قطع مصرف ناگهانی این دارو، ممکن است باعث ایجاد علائم نامطلوبی در شما شود. از دکتر خود در مورد چگونگی قطع مصرف بوپروپیون سوال کنید.
اگر از زایبان برای راحت‌تر ترک کردن سیگار استفاده می‌نمائید، ممکن است تا حدود یک هفته بعد از اینکه این دارو را استفاده می‌کنید، همچنان سیگار بکشید. روزِ ترک کردن خود را، در دومین هفته پس از مصرف این دارو قرار دهید. اگر حداقل ۷ هفته است که از زایبان برای ترک سیگار استفاده می‌کنید ولی در ترک سیگار هنوز مشکل دارید، با دکتر خود در میان گذارید. دکتر ممکن است برای شما بسته یا آدامس نیکوتین تجویز کند تا ترک سیگار شما راحت‌تر انجام شود. از دستورالعمل مصرف نیکوتین به دقت تبعیت کنید. اگر از نیکوتین به همراه داروی زایبان استفاده می‌کنید، در هر زمانی که می‌خواهید، نباید سیگار بکشید. چرا که میزان بیش از حد نیکوتین، ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی جدی شود. بعد از ترک اعتیاد، ممکن است نشانه‌های از دست دادن نیکوتین در بدنتان را مشاهده کنید. مثلاً  افزایش اشتها، افزایش وزن، مشکلات خواب، مشکلات تمرکزی، ضربان قلب آهسته‌تر، تمایل به سیگار کشیدن، احساس اضطراب، بی‌قراری، افسردگی، عصبانیت، ناامیدی و رنجش. این علائم ممکن است با مصرف زایبان یا بدون مصرف آن اتفاق بیفتد.
ترک کردن سیگار، ممکن است باعث ایجاد یا بدتر شدن مشکلات روحی – مانند افسردگی – شود. مصرف این دارو ممکن است باعث جواب آزمایش داروییِ اشتباه در فرد گردد. بنابراین اگر یک آزمایش ادرار می‌دهید، به مسئول مربوطه اطلاع دهید که شما در حال مصرف بوپروپیون می‌باشید. دارو را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما و رطوبت قرار دهید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 979



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional