کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی مسکن هیدرومورفون:


داروی هیدرومورفون (hydromorphone)، که با نام های تجاری دایلادید (Dilaudid) (یا دیلادید)، اگزالگو (Exalgo) و هیدروستات آی آر (Hydrostat IR) نیز شناخته می‌شود، یک داروی مسکن است که گاهی به عنوان مخدر نیز شناخته می‌شود. این دارو برای تسکین دردهای متوسط و شدید استفاده می‌شود. هیدرومورفون ممکن است برای موارد دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
اطلاعات مهم درباره هیدرومورفون یا دیلادید:
مشکلات تنفسی: اگر دچار مشکلات تنفسی شدید هستید یا انسداد معده یا روده دارید، نباید از داروی مورد نظر استفاده کنید. زیرا مصرف هیدرومورفون می‌تواند باعث آهسته شدن یا قطع تنفس شما گردد به خصوص زمانی که به تازگی شروع به استفاده از این دارو می‌کنید و یا تغییراتی را در دوز مصرفی خود ایجاد می‌نمائید. میزان و دوره مصرف: هرگز از هیدرومورفون به میزان زیاد و یا طولانی‌تر از مدت زمانی که برای شما تجویز شده، استفاده نکنید. نحوه مصرف قرص: قرص این دارو را نجوید و نشکنید. بلکه آن را به صورت کامل قورت دهید تا دچار آسیب ناشی از قرار گیری مستقیم در معرض مواد تشکیل دهنده‌ی آن نشوید. اعتیاد در اثر استفاده نادرست: مصرف داروی هیدرومورفون می‌تواند در شما ایجاد عادت کند به طوری که حتی در دوزهای مصرفی معمولی، وابسته به مصرف آن شوید. این دارو را دقیقاً همان طور که برای شما تجویز شده استفاده کنید و هرگز آن را با فرد دیگری سهیم نشوید. استفاده‌ی نادرست از داروهای مسکنی که از نوع مخدرها به شمار می‌روند، ممکن است باعث ایجاد اعتیاد، مصرف بیش از اندازه و تبعات آن و یا حتی مرگ فرد شود. این موضوع، خصوصاً در کودکان و یا افرادی که بدون نسخه اقدام به مصرف این دارو می‌کنند، می‌تواند اتفاق بیفتد. مصرف در دوران بارداری: اگر باردار هستید، به دکتر خود اطلاع دهید. زیرا اگر مادری در دوران بارداری خود از این دارو استفاده کرده باشد، ممکن است نوزاد وی دچار اعتیاد خطرناک و علائمی ناشی از مصرف هیدرومورفون باشد.
استفاده از الکل: الکل مصرف نکنید! زیرا ترکیب الکل و هیدرومورفون ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی خطرناک و یا حتی مرگ شود. هیدرومورفون یک داروی مسکن است.
نکات مهمی که قبل از مصرف هیدرومورفون باید رعایت کرد:
در صورتی که تا به حال، واکنش های الرژیکی (حساسیتی) نسبت به مصرف هیدرومورفون یا سایر داروهای مسکن مخدر داشته‌اید، و یا موارد زیر را دارید، از مصرف این دارو خودداری کنید:
آسم یا مشکلات تنفسی شدید؛
انسداد معده یا روده ها؛
انسداد روده‌ی ناگهانی (که انسداد روده‌ی فلجی نامیده می‌شود)؛
اگر در ۱۴ روز گذشته از یک داروی مهارکننده‌ی MAO استفاده کرده‌اید، هیدرومورفون را مصرف نکنید. داروهای مهار کننده‌ی MAO شامل ایزوکاربکسازید، لینزولید، فنلزین، رازآگیلین، سلگیلین، ترانیل سایپرومین و غیره می‌باشند. بعضی از داروها با هیدرومورفون ایجاد تداخل می‌کنند و باعث ایجاد وضعیت خطرناکی به نام سندروم سروتونین می‌شوند. اگر از داروهای دیگری، مثلا داروهای افسردگی، بیماری‌های روحی، پارکینسون، سردردهای میگرنی، عفونت‌های شدید، یا داروهای ضد تهوع و استفراغ استفاده می‌کنید، به دکتر خود اطلاع دهید. قبل از اینکه تغییری در زمان و نحوه‌ی مصرف داروهای خود ایجاد کنید، از دکتر در این باره سوال نمائید. در صورتی که به تازگی، تحت درمان با استفاده از سایر داروهای مشابه یا هیدرومورفون (یعنی از نوع مسکن و مخدر) و عدم تاثیر آن ها بر روی شما نبوده‌اید، نباید اقدام به مصرف داروی هیدرومورفون کنید. اگر مطمئن نیستید که بدن شما نسبت به داروهای مسکنِ مخدر مقاوم است و این داروها بر روی شما تاثیری ندارند، با دکتر خود در این خصوص صحبت کنید.
هیدرومورفون:
داروی مورد نظر ممکن است باعث ایجاد عادت در فرد نسبت به مصرف آن شود. بنابراین هرگز آن را با فرد دیگری سهیم نشوید. خصوصاً افرادی که سابقه‌ی استفاده‌ی نادرست از داروها و یا اعتیاد به دارو را داشته‌اند. دارو را در مکانی نگهداری کنید که به راحتی در دسترس افراد دیگری نباشد. فروش یا دادن داروی هیدرومورفون به هر شخصی، غیر قانونی می‌باشد.
برای اطمینان از اینکه مصرف داروی هیدرومورفون برای شما خطری در پی ندارد، اگر موارد زیر را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید:
هرگونه مشکلات تنفسی یا بیماری‌های ریوی؛
سابقه‌ی آسیب به سر، تومور مغزی یا تشنج؛
سابقه‌ی مصرف نادرست داروها، اعتیاد به الکل، یا بیماری روحی؛
مشکلات ادراری؛
بیماری کبدی یا کلیوی؛
آلرژی (حساسیت) نسبت به سولفیت؛
بیماری آدیسون یا سایر اختلالات مربوط به غدد فوق کلیوی؛
مشکلات مربوط به کیسه‌ی صفرا، پانکراس (لوزالمعده)، تیروئید؛
اگر از یک آرام‌بخش مانند والیوم (شامل دیازپام، الپرازولام، لورازپام، آتیوان، کلونوپین، رستوریل، زاناکس و غیره) استفاده می‌کنید.
مصرف در دوران بارداری و شیردهی:
هنوز مشخص نیست که آیا مصرف این دارو بر روی جنین تاثیر می‌گذارد یا خیر؛ اگر در دوران بارداری از داروی هیدرومورفون استفاده می‌کنید، احتمال دارد کودک شما نسبت به این دارو وابستگی پیدا نماید. این موضوع ممکن است باعث ایجاد علائمی خطرناک در نوزاد شما پس از تولد شود. کودکانی که نسبت به داروهای اعتیاد آور وابستگی پیدا کرده‌اند، ممکن است لازم شود تا برای چندین هفته تحت مراقبت‌های پزشکی باشند. در صورتی که باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید. هیدرومورفون می‌تواند در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث ایجاد آسیب در نوزاد گردد. در دوره‌ی مصرف این دارو، نباید اقدام به شیردهی کنید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1086



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional